رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران تاکید کرد:

مدیران سازمان بازرسی باید جانشین پروری کنند/ بازرسی مچ گیرانه هدف ما نیست

۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۱۰:۰۷:۵۱
کد خبر: ۷۳۵۴۸۳
رئیس سازمان بازرسی در جلسه شورای معاونین گفت: متاسفانه برخی متخلفان از عدم آگاهی مردم به حقوق شهروندی و قوانین سوء استفاده کرده و به اهداف سودجویانه خود دست می یابند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، رمضان امینی رئیس سازمان بازرسی در جلسه شورای معاونین سازمان که روز یکشنبه 7 مرداد سال جاری برگزار شد ، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم به حقوق شهروندی و قوانین مدنی، به ویژه قوانین شهرسازی را امری مهم و ضروری دانست و بیان داشت: یکی از بخش های مهم شهرداری که مردم به طور مستقیم با آن سر و کار دارند دفاتر خدمات الکترونیک شهر و ادارات شهرسازی مناطق است که بازرسین باید با دقت و جدّیت بر فرایندها و فعالیت های این بخش ها نظارت و بازرسی داشته باشند؛ زیرا عده ای سودجو با دور زدن قانون و فریب مردم در مسیر راه شهروندان نشسته اند تا به اهداف خود دست یابند. بنابراین صیانت از حقوق مردم و شهرداری و آگاهی سازی اذهان عمومی در این مقوله پر اهمیت و حیاتی خواهد بود.

امینی تاکید کرد: بزرگ ترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی آن سازمان و مجموعه است و حفظ و ارتقاء جایگاه پرسنل وظیفه همه می باشد، زیرا سازمانی پویا و سیال خواهد بود که مدیران آن از طریق جانشین پروری و بستر سازی در جهت ارتقاء شغلی و ایجاد انگیزه در بین کارکنان عمل کنند.

وی با اشاره به فعالیت های تخریب گرانه برخی در فضاهای مجازی اظهار داشت: نباید به سادگی با آبروی افراد بازی کرد و با بی اخلاقی به تخریب افراد پرداخت ، چرا این رفتارها برای اشخاص مورد هدف، هزینه های گزاف اجتماعی، مدنی، مادی و معنوی دارد و گاهاً کیان خانواده را نشانه می گیرد. البته باید از فرصت ها و محاسن فضای مجازی به نحو شایسته بهره برداری کرد.

رئیس سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: بازرسی باید صفر تا صد بوده و پیوسته با نگاه پیشگیری و صیانت باشد. بازرسی مچ گیرانه هدف ما نیست، اما از سوی دیگر اجازه نخواهیم داد تا عده قلیلی با فساد و تخلف زحمات مجموعه شهرداری را زیر سوال ببرند.

امینی با تاکید مجدد بر آموزش مردم و کارکنان ابراز داشت: عامل پیشرفت جوامع بر پایه تولید و انتقال علم و تجربه است و شهرداری تهران به عنوان نهادی مردمی نیازمند تعامل و مشارکت دو سویه با شهروندان است و اگر فرهنگ سازی و آموزش های شهروندی از یک سو و آموزش های مهارتی و علمی برای کارکنان از سوی دیگر در مسیر درست و عملیاتی قرار گیرد، بسیاری از مشکلات و معضلات به صورت خودکار حل خواهد شد و روزنه ای برای تخلف و فساد باقی نخواهد ماند.

بر پایه این گزارش، طبق دستور رئیس سازمان بازرسی مصوبات جلسه گذشته بررسی و معاونان ضمن ارائه گزارش به صورت پرسش و پاسخ و هم اندیشی به تبادل نظر و گفتگو پرداختند و راهنمایی های لازم را در جهت تحقق مصوبات پیشین و جدید از رئیس سازمان بازرسی دریافت کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز