در گفت‌وگو با برنا مطرح شد؛

پشت پرده خبر اعتصاب سراسری کامیون‌داران

۱۳۹۷/۰۵/۱۲ - ۰۶:۱۸:۰۵
کد خبر: ۷۳۶۰۴۰
پشت پرده خبر اعتصاب سراسری کامیون‌داران
بعد از حمایت‌های دولت و برطرف شدن مشکلات رانندگان کامیون، شاهد آرام‌تر شدن جو اعتراضات رانندگان شدیم ولی با این حال برخی سعی دارند تا فضا را غبار آلود کنند و از اعتصاب سراسری دیگری خبر دهند .

روح‌الله اسماعیل‌نژاد، رئیس انجمن کامیون‌داران سیرجان و نماینده کامیون‌داران ازمذاکره با دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بر طرف کردن مشکلات صنفی کامیون‌داران خبر داد و  در مورد آخرین تحولات و موضوعات مرتبط با اعتراضات این قشر، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، گفت: «خوشبختانه باید بگوییم که با همکاری دولت و دیگر نهادها بسیاری از مشکلات صنفی کامیون‌داران در حال بر طرف شدن است. به‌عنوان مثال در این مورد می‌توانیم به موضوع در اختیار قرار دادن لاستیک دولتی به دارندگان کامیون‌ها اشاره کنیم.»

وی در خصوص اینکه می‌گویند اعتصاب کامیون‌داران همچنان ادامه دارد، افزود: «برخی می‌خواهند از مشکلات صنفی کامیون‌داران برداشت‌های غیر واقعی بکنند. کامیون‌داران اعتصابی را تدارک ندیده‌اند ولی باید به این موضوع دقت داشته باشید که نزدیک به 30 درصد از کامیون‌ها به دلیل بالا بودن قیمت لوازم یدکی و کاهش تردد در جاده‌ها عملا در پارکینگ متوقف هستند و به همین دلیل برخی می‌گویند کامیون‌داران همچنان در اعتصاب به سر می‌برند ولی اینطور نیست. کامیون‌داران هیچ برنامه‌ای برای اعتصاب و اعتراض سراسری ندارند.»

اسماعیل‌نژاد با تاکید بر همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «خروجی جلساتی که با مسئولان و اعضای هیات دولت و همچنین نمایندگان مجلس برگزار کردیم نتیجه بخش بود و مشکلات و چالش‌ها یک به یک در حال برطرف شدن است. یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنفی رانندگان کامیون به بحث کرایه‌ها باز می‌گردد. قرار است تا به زودی رانندگان با احتساب تن بر کیلومتر کرایه‌های خود را محاسبه کنند.»

این فعال صنفی به برخی از حمایت‌های دولت در جهت رفع مشکلات رانندگان کامیون اشاره کرد و گفت: «از حمایت‌های دولت که به آرامش کامیون‌داران انجامید می‌توان به بیمه تکمیلی رانندگان اشاره کرد که در حال حاضر رانندگان نام نویسی را آغار کرده‌اند تا به زودی رانندگان کامیون هم بتوانند از مزایای بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز