مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد:

لزوم انتقال خودرو به حاشیه مسیر در تصادفات خسارتی

۱۳۹۷/۰۵/۱۲ - ۱۱:۲۸:۲۲
کد خبر: ۷۳۶۶۳۸
لزوم انتقال خودرو به حاشیه مسیر در تصادفات خسارتی
سرهنگ جبارزاده توصیه کرد: «در تصادفاتی که صرفاً خسارات مالی به‌همراه دارد، حتماً رانندگان خودرو را به منتهی‌الیه سمت راست معابر منتقل کنند.»

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سرهنگ مسعود جبارزاده معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک این پلیس خبر داد: یکی از مشکلاتی که در شهر تهران با آن مواجیهم، آمار قابل توجه تصادفات خسارتی است که به‌دلیل کنار نزدن خودروهای درگیر در حادثه باعث انسداد معابر و افزایش بار ترافیکی می‌شود.

جبارزاده در ادامه افزود: متأسفانه این بی‌توجهی باعث کندی عبور وسایل نقلیه یا حتی انسداد کامل آن معبر می‌شود. همچنین بلافاصله پس از چند دقیقه از وقوع حادثه، تمام معابر اطراف نیز به‌صورت شبکه‌ای درگیر شده و ترافیک سنگینی در آن معابر شکل می‌گیرد.

وی یادآور شد: برابر ماده 79 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی هر گاه تصادف فقط منجر به خسارت مالی شود و به‌نحوی امکان حرکت وسیله نقلیه سلب نشده باشد، راننده موظف است وسیله نقلیه را در نزدیک‌ترین محلی که موجب سد معبر نشود، برای رسیدگی و معاینه متوقف سازد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در همین راستا به رانندگان توصیه کرد: در تصادفاتی که صرفاً خسارات مالی به‌همراه دارد، در صورتی که خودروی آن‌ها قابل جابه‌جایی و حرکت است، حتماً خودرو را به منتهی‌الیه سمت راست معابر منتقل نموده تا از بروز حوادث بیشتر و همچنین ترافیک سنگین جلوگیری شود.

 

نظر شما