کشت پور در گفت‌وگو با برنا خبر داد؛

احداث پل معلق در پارک نهج البلاغه/ راه‌اندازی اپلیکشین جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۰۵:۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۳۷۰۷۰
احداث پل معلق در پارک نهج البلاغه/ راه‌اندازی اپلیکشین جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده
شهردار منطقه 2 گفت: «مرکزی به عنوان اولین مرکز مشارکتی شهروندان که محل فعالیت‌های پروژه‌های استارتاپی و مرکز آموزش شهروندان نیز محسوب می‌شود، آغار بکار کرده است.»

رسول کشت پور - شهردار منطقه 2 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در خصوص اقدامات صورت گرفته در منطقه 2 تهران گفت: «باتوجه به تمام محدودیت‌های مالی و مشکلات موجود،  پروژه‌های عمرانی اعم از پروژه‌های زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی و ... فعال و درحال پیگیری هستند و لازم به ذکر است که درحال حاضر تعدادی از این پروژه‌ها آماده‌ی افتتاح هستند.»

وی در ادامه افزود: «پروژه معلق آسمان روی پارک نهج البلاغه می‌تواند مقصد گردشگری مهمی برای تهران باشد، پل معلق آسمان به طول حدود 250 متر با ارتفاع 80 متر که منطقه پارک نهج‌البلاغه را به پردیسان وصل می‌کند.»

کشت پور با بیان این مطلب که پروژه‌ی فرهنگ وجود دارد، تشریح کرد: « مرکز مشارکتی شهروندان در زمینی به مساحت 1200 متر احداث شده است. این مرکز به عنوان اولین مرکز مشارکتی شهروندان که محل فعالیت‌های پروژه‌های استارتاپی و مرکز آموزش شهروندان نیز محسوب می‌شود، آغار بکار کرده است.»

به گفته وی پروژه دیگری تحت عنوان سرای محله آماده برای افتتاح است.

شهردار منطقه 2 در ادامه افزود: «پروژه‌های زیست محیطی دیگری مربوط به تصفیه خانه و به منظور تأمین آب فضای سبز منطقه است.»

کشت پور با اشاره به این مطلب که هر شب و در هر ناحیه از منطقه 2 برنامه شادستان اجرا می‌شود، گفت: «با این تفاوت که ما برنامه‌های شادستان در  گرایش موضوعات مدیریت شهری قرار داده شده است. برای مثال اپلیکشینی در ارتباط با موضوع جمع‌آوری پسماند راه اندازه شده که مأموران شهرداری به درب بلوک‌های ساختمانی مراجعه می‌کنند و زباله‌های خشک را  تحویل می‌گیرند؛ درپایان به شهروندانی که این قضایا را پیگیری می‌کنند، جوایز خوبی تعلق می‌گیرد. این موضوعات در جشن‌ها به صورت مکرر اعلام می‌شود. مجموعه برنامه‌های شادستان بیشتر مباحث مربوط به آموزش شهروندان و  مدیریت شهری است.»

شهردار منطقه 2 در مورد جزییات این اپلیکیشن بیان کرد: «این اپلیکشین در محدوده منطقه 2 فعالیت می‌کند و اگر به 10 هزار عضو برسد هرچه سریع‌تر از آن به صورت رسمی  رونمایی می‌شود.  نام این اپلیکیشن زیست‌اپ است.»

 

نظر شما