شریعتی:

کارگاه های آموزشی و مشاوره‌ای ازدواج درتمامی روستاهای شهرستان یزد برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۱:۴۱:۴۷
کد خبر: ۷۳۸۵۰۳
کارگاه های آموزشی و مشاوره‌ای ازدواج درتمامی روستاهای شهرستان یزد برگزار می‌شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره ازدواج جزو برنامه های مهم این اداره کل می باشد گفت: با توجه به اهمیت موضوع ازدواج ، در این زمینه کارگاه های آموزشی قبل از ازدواج در جهت آشنایی جوانان و خانواده ها با شاخص های صحیح انتخاب همسر و همچنین مشاوره حین و بعد از ازدواج برای زوج های جوان ارائه می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مسعود شریعتی در نشست با دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای شهرستان یزد گفت: یکی از مباحث مهم ایجاد بستری مناسب برای زندگی جوانان در روستاها است و براین اساس برای نگه‌داشت افراد در مناطق روستایی با توجه به افزایش سطح سواد جوانان روستایی که عمدتا مربوط به بحث اشتغال است، اقدامی انجام دهیم و امیدواریم این اتفاق بیافتد.

وی افزود: اشتغال سبب ماندگاری مردم در روستاها می‌شود. به همین دلیل باید با توجه به اقلیم و توانمندی جوانان هر منطقه، اشتغال ایجاد کنیم. همچنین جوانان داوطلب در حوزه گردشگری و طبیعت، ثروت و دارایی ناملموسی است که نباید از آن غفلت کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه ازدواج یکی دیگر از مسائل مهم جوانان است گفت: در جهت ترویج ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار و متناسب با نوع مشکلات روستاها کار گاه های آموزشی و مشاوره قبل ، حین و بعد از ازدواج برای زوج های جوان برگزار می شود تا بتوان با اگاهی بخشی و بالابردن سطح دانش جوانان از زندگی مشترک، از بروز مشکلات بعد از ازدواج و افزایش طلاق جلوگیری کرد.

شریعتی بر ایجاد سازمان های مردم نهاد جوانان در روستاها و انجام کارهای داوطلبی برای توسعه روستاها تاکید کرد و ادامه داد: امروزه یکی از راهبردهای موثر جهت توسعه همه جانبه و خودپایدار این نواحی، استفاده از مشارکت و توانمندی های مردم بخصوص جوانان برای عمران و توسعه مناطق روستایی در تمام ابعاد آن است که مهم­ترین ابزار اصلی نیل به این مقصود را می­توان در تشکیل نهادهای سازمان­دهی شده غیر­دولتی (NGOs) دانست، که بر اساس نیاز و توانایی گروههای مختلف ساکن روستا، در موضوعات متنوع و ضروری محیط بومی و محلی، جهت اجرای برنامه­های توسعه­ای روستاها ایجاد شود

وی اضافه کرد: امروزه اهمیت توسعه روستایی و نقش حیاتی آن در پیشبرد و توسعه کشورها، بویژه کشورهای در حال رشد، بر هیچکس پوشیده نیست . یکی از مهم ترین دلایل عدم موفقیت روستاها ، عدم توجه به فعالسازی سرمایه های اجتماعی، توسعه منابع انسانی و توسعه مشارکتهای جمعی و مردمی در میان روستائیان و کشاورزان بوده است که سازمانهای غیر دولتی به عنوان نهادهای مردم محور و مشارکت­گرا می تواند نقش مهم و کلیدی را در این زمینه ایفا نمایند.

این مقام مسئول ادامه داد: ما در اداره کل ورزش و جوانان استان نگاه ویژه ای به مباحث جوانان داریم و در این راستا تمام تلاش خود را برای رفع مسائل و مشکلات جوانان شهری و روستایی در بخش های مختلف بکار خواهیم بست.

وی ابراز امیدواری کرد: با تداوم برگزاری این نشست ها بتوان راهکارهای مناسب برای رفع نیازهای جوانان در روستاها پیدا و اجرایی کرد و شاهد پیشرفت و ارتقاء روستاها و مرتفع شدن مسائل جوانان در روستاها بود.

لازم به ذکر است : نشست هم اندیشی روسای شورای اسلامی روستاها و دهیاران شهرستان یزد (بخش مرکزی و زارچ) با حضور عسکری معاون دفتر روستایی استانداری، برزگر بخشدار مرکزی یزد ، طالبی معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان ، فتح آبادی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد ، دهقان کارشناس امور جوانان اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد، با هدف تاکید بر مشارکت اجتماعی جوانان از طریق تقویت سازمانهای مردم نهاد و فواید و تاثیرات مثبت مشارکت جوانان منطقه در امور روستایی در سالن جلسات روستای احمدآباد مشیر برگزار شد .

با توجه به پیشنهادات ارائه شده مقرر شد جلساتی پیرامون خدمات رسانه ای و فضای مجازی ، کارگاه های آموزشی مشارکت فردی و اجتماعی ، برگزاری کارگاه های پیشگیری اولیه از اعتیاد و آگاه سازی جوانان در روستاهای دیگر نیز برگزار گردد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز