یادداشت معاون ساماندهی امور جوانان وزارت‌ ورزش‌وجوانان؛

بستر سازی برای بهره‌مندی از مشارکت جوانان در اداره کشور، راه رسیدن به اهداف جامعه است

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۱۹:۳۵:۲۴
کد خبر: ۷۳۹۶۳۴
بستر سازی برای بهره‌مندی از مشارکت جوانان در اداره کشور، راه رسیدن به اهداف جامعه است
مهندس تندگویان طی پیامی روز جهانی جوان، هفته ازدواج و روز مشارکت های اجتماعی را تبریک گفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، متن پیام معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به این شرح است :

در بین همه دوران عمر، هیچ دورانی به اهمیت مرحله جوانی نیست. واژه جوان یادآور حیاتی پر از نشاط و همراه آن تلاش و کوششی در عرصه های حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. جوان مجموعه ای از استعدادهای شکوفا شده و فشرده از نیروهای ذخیره شده آماده به کار و نام و عنوانش یادآور امیدها و آرزوهاست .

جوانان، سرمایه های عظیم کشورند و رشد و تعالی جامعه، به نیروی جوان آن بستگی دارد. جوانان نیازها و مشکلات متعددی دارند که تشخیص درست این آسیب‌ها و نیازها و پاسخ صحیح به آن‌ها توسط عوامل تأثیرگذار در امر تربیتِ جوانان، نقش بسیار موثری در راه رشد و تعالی آنان خواهد داشت.

در ۱۷ دسامبر ۱۹۹۹، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۲ آگوست (۲۱ مردادماه) را به عنوان روز جهانی جوانان اعلام کرد. #روز_جهانی_جوانان با اندیشه‌ی «ساختن یک دنیای بهتر؛ به همراه جوانان» ایجاد گردید. به این بهانه، سازمان ملل از تمام کشورهای دنیا می‌خواهد تا عملاً در راستای توسعه امکانات و منابع به کمک جوانان و برای جوانان تلاش نمایند.

بستر سازی مناسب جهت بهره مندی از مشارکت و فعالیت گستره جوانان در تمام گستره های اداره کشور، بی شک راه رسیدن به اهداف جامعه و جوانان است و فراهم سازی زمینه جهت هدف مند نمودن آتیه جوانان و نیز #ازدواج ایشان از وظایف بی تردید ماست.

در این مسیر، #قانون_منع_به_کارگیری_بازنشستگان که اخیرا مورد تصویب مجلس شورای اسلامی رسید از گام های بلند و موفق در کشور بوده است. امید است در تسهیل اجرای این قانون جایگزینی در انتصابات و شایسته سالاری در حوزه جوانان سرلوحه اقدامات آتی کشور باشد.

روز جهانی جوان و آغاز هفته ازدواج و مشارکت های اجتماعی گرامی می داریم و به آتیه و آینده سازی جوانان این مرز و بوم نگاهی روشن داریم.

 

نظر شما