معاون ساماندهی امور جوانان وزارت‌ ورزش‌وجوانان :

قانون منع به کارگیری بازنشستگان از گام های بلند و موفق در کشور بود

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۲۰:۵۰:۱۲
کد خبر: ۷۳۹۶۴۷
قانون منع به کارگیری بازنشستگان  از گام های  بلند و موفق در کشور بود
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت‌ ورزش‌وجوانان نوشت : قانون منع به کارگیری بازنشستگان که اخیرا مورد تصویب مجلس شورای اسلامی رسید از گام های بلند و موفق در کشور بوده است. امید است در تسهیل اجرای این قانون جایگزینی در انتصابات و شایسته سالاری در حوزه جوانان سرلوحه اقدامات آتی کشور باشد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، در بین همه دوران عمر، هیچ دورانی به اهمیت مرحله جوانی نیست. واژه جوان یادآور حیاتی پر از نشاط و همراه آن تلاش و کوششی در عرصه های حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. جوان مجموعه ای از استعدادهای شکوفا شده و فشرده از نیروهای ذخیره شده آماده به کار و نام و عنوانش یادآور امیدها و آرزوهاست .

جوانان، سرمایه های عظیم کشورند و رشد و تعالی جامعه، به نیروی جوان آن بستگی دارد. جوانان نیازها و مشکلات متعددی دارند که تشخیص درست این آسیب‌ها و نیازها و پاسخ صحیح به آن‌ها توسط عوامل تأثیرگذار در امر تربیتِ جوانان، نقش بسیار موثری در راه رشد و تعالی آنان خواهد داشت.

در ۱۷ دسامبر ۱۹۹۹، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۲ آگوست (۲۱ مردادماه) را به عنوان روز جهانی جوانان اعلام کرد. روز جهانی جوانان با اندیشه‌ی «ساختن یک دنیای بهتر؛ به همراه جوانان» ایجاد گردید. به این بهانه، سازمان ملل از تمام کشورهای دنیا می‌خواهد تا عملاً در راستای توسعه امکانات و منابع به کمک جوانان و برای جوانان تلاش نمایند.

بستر سازی مناسب جهت بهره مندی از مشارکت و فعالیت گستره جوانان در تمام گستره های اداره کشور، بی شک راه رسیدن به اهداف جامعه و جوانان است و فراهم سازی زمینه جهت هدف مند نمودن آتیه جوانان و نیز ازدواج ایشان از وظایف بی تردید ماست.

در این مسیر، قانون منع به کارگیری بازنشستگان  که اخیرا مورد تصویب مجلس شورای اسلامی رسید از گام های بلند و موفق در کشور بوده است. امید است  در تسهیل اجرای این قانون جایگزینی در انتصابات و شایسته سالاری   در حوزه جوانان سرلوحه اقدامات آتی کشور باشد.

روز جهانی جوان و آغاز هفته ازدواج و مشارکتهای اجتماعی گرامی میداریم و به آتیه و آینده سازی جوانان این مرز و بوم نگاهی روشن داریم...

 

نظر شما
پرونده ویژه