بختیار :

خبرنگاران با هیچ مسئولی پدرکشتگی ندارند/ به جای حل مشکلات فقط به دنبال این هستیم به انتقادات پاسخ بدهیم

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۲۱:۴۵:۵۸
کد خبر: ۷۳۹۶۵۱
خبرنگاران با هیچ مسئولی پدرکشتگی ندارند/ به جای حل مشکلات  فقط به دنبال این هستیم به انتقادات پاسخ بدهیم
یک عضو کمیسیون انرژی در رابطه با مشکلات صنفی خبرنگاران، گفت: در کشورهای توسعه یافته وقتی انتقادی می‌شود همه خیمه می‌زنند تا آن مشکل را حل کنند، برعکس ما خیمه می‌زنیم تا ببینیم چگونه به این مساله جواب دهیم. تمام وقت به دنبال این هستیم که به انتقادات پاسخ بدهیم به جای اینکه مشکلات را حل کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار صبح امروز در نشستی با خبرنگاران بعضی از رسانه‌ها در رابطه با مشکلات صنفی خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگاران باید زبان افکار عمومی جامعه باشند، آنها با هیچ مسئولی پدرکشتگی ندارند بلکه می‌خواهند مشکلات کشور حل شود. اینکه خبرنگاری از سازمانی انتقاد می‌کند برای این است که مسائل و مشکلات این بخش را رفع رجوع کند.

بختیار ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته وقتی انتقادی می‌شود همه خیمه می‌زنند تا آن مشکل را حل کنند، برعکس ما خیمه می‌زنیم تا ببینیم چگونه به این مساله جواب دهیم. تمام وقت به دنبال این هستیم که به انتقادات پاسخ بدهیم به جای اینکه مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: کشور ما هنوز نقدپذیر نشده است. ما هر وقت بتوانیم خودمان را نقد کنیم و واقعیاتی که وجود دارد را آزادانه بیان کنیم در واقع گام‌هایی بزرگ در جهت پیشرفت کشور برداشته‌ایم.

بختیار ادامه داد: به هر حال خبرنگاران یک شأنی دارند. شأن خبرنگار، شأن پایینی نیست. وقتی کارت خبرنگاری به وفور در اختیار مردم قرار می‌گیرد ارزش خود را از دست می‌دهد. در این صورت افرادی که خبرنگار می‌شوند حتما باید آن شاخصه‌ها و ویژگی‌های یک خبرنگار حرفه‌ای را داشته باشند.

 

نظر شما
پرونده ویژه