آغاز مقاوم سازی یک پل پررفت و آمد در غرب پایتخت

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۸:۰۵:۴۲
کد خبر: ۷۴۰۰۳۵
آغاز مقاوم سازی یک پل پررفت و آمد در غرب پایتخت
مهدی پورشاسب گفت : اقدامات مربوط به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن که با 230 متر طول یکی از طولانی ترین پل های سواره رو پهنه غربی پایتخت به شمار می آید، آغاز شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، از آغاز عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای یک پل پر رفت و آمد در شبکه معابر بزرگراهی غرب پایتخت خبر داد.

مهندس مهدی پورشاسب ضمن اعلام خبر فوق افزود: اقدامات مربوط به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن که با 230 متر طول یکی از طولانی ترین پل های سواره رو پهنه غربی پایتخت به شمار می آید، آغاز شده است.

وی تقویت فونداسیون، افزایش ظرفیت باربری ستون ها از طریق احداث ژاکت های فلزی و بتنی، تعویض نئوپرن ها و درزهای انبساط، تقویت کلیدهای برشی و دیافراگم های روی پایه ها و همچنین ساماندهی بستر رودخانه در محل پایه های پل را از جمله راهکارهای درنظر گرفته شده به منظور بهبود عملکرد لرزه ای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن ذکر و ابراز امیدواری کرد اجرای اقدامات ترمیمی روی این پل سواره رو، تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام برسد.

به گفته مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، خاکبرداری پای ستون ها و فونداسیون پل با هدف تقویت این بخش ها از طریق کاشت آرماتور و اجرای ژاکت بتنی، از جمله اقداماتی است که در پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع همت – کن جریان دارد.

پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن در مرز مناطق 5 و 22 قرار دارد. ظرفیت نامناسب باربری و عدم پاسخگویی مناسب کوله های بتنی پل مقابل نیروهای ناشی از زمین لرزه، از بین رفتن نئوپرن ها و درزهای انبساط و نیز آسیب دیدن تعدادی از ستون ها و سرستون های پل، از جمله عواملی است که پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع همت – کن را در دستور کار گروه تعمیر و مقاوم سازی پل های شهر تهران قرار داده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز