معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری بیان کرد :

زوج‌های جوان امسال ۵ میلیارد تومان از دولت وام ازدواج دریافت کردند/ به ازای هر ۱۰۰ ازدواج ۲۹ طلاق/ کاهش ۲۵ درصد بیکاری/ تقدیر از فعالان ازدواج

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۱:۰۵:۰۷
کد خبر: ۷۴۰۲۱۰
زوج‌های جوان امسال ۵ میلیارد تومان از دولت وام ازدواج دریافت کردند/  به ازای هر  ۱۰۰ ازدواج ۲۹ طلاق/ کاهش ۲۵ درصد بیکاری/ تقدیر از فعالان ازدواج
نشست خبری محمدمهدی تندگویان - معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، امروز  صبح -٢٢ مرداد ماه- نشست خبری محمدمهدی تندگویان - معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان به مناسبت هفته ازدواج و تشریح برنامه های این هفته، برگزار شد.

معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان در ابتدا سخنان خود تاکید کرد :    برای همه استان ها، دستورالعمل هایی ابلاغ شده است که بر مبنای آن تمام همایش ها، کنگره ها و جشن های هفته ازدواج که دستاوردی ندارند، برگزار  نخواهد شد و تمام این برنامه ها باید منوط به برگزاری کارگاه های آموزشی برای جوانان باشد .

اهدا 5 هزار میلیارد وام ازدواج در سال جاری

وی با بیان اینکه وام ازدواج از ۱۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است بیان کرد: از ابتدای سال ٩٧ زوج های جوان ۵ هزار میلیارد تومان از دولت وام ازدواج دریافت کرده اند و به طور خاص در هفته گذشته ۳۶۰ هزار نفر با همین نرخ، وام خود را دریافت کرده اند که این امر موجب افزایش انگیزه ازدواج برای جوانان شده است.

تندگویان با بیان این مطلب که در کارگاه آموزش های قبل و بعد ازدواج که در سال گذشته برگزار شد، ۱۷۴ هزار نفر شرکت کردند که به طور متوسط هر نفر ۳ ساعت در این دوره های رایگان آموزشی شرکت کرده است گفت:  نسبت  شرکت کنندگان در کلاس ها ۶۲/۳۹ درصد خانمها و ۳۷/۶۱ درصد نیز آقایان بوده است. بر اساس آمار ۶۰ درصد افراد قبل از ازدواج در این کارگاه ها شرکت کرده اند. در این دوره ها ۳۹ درصد افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم، ۴۱ درصد کارشناسی، ۱۵ درصد کارشناسی ارشد و ۳ درصد دکترا و بالا بوده اند.

وی در خصوص تعداد مراکز تخصصی مشاوره در تهران گفت: در استان تهران 40 مرکز تخصصی داریم که آمار کلی مراجعه‌کنندگان به آنها 12 هزارنفر بوده است. همچنین در مراکز استان‌ها 23 مرکز داریم.

ساماندهی خیران ازدواج

تندگویان درخصوص خیرین ازدواج بیان کرد: امسال موضوع خیرین ازدواج را ساماندهی کرده‌ایم. خیرین ازدواج تقریبا در این زمینه مغفول مانده‌ بودند و باید قطعا در این زمینه از آنها تقدیر  شود.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به آمار طلاق در سال جاری بیان کرد: در سال 96 در کل کشور 29.2 درصد شاهد افزایش آمار طلاق بوده‌ایم یعنی به ازای هر صد ازدواج 29 طلاق در کشور صورت گرفته که آمار خوبی نیست. نمودار ما نشان می‌دهد از سال 75 تا 96 در حوزه طلاق یک نمودار صعودی را طی کرده ایم.

تقدیر از فعالان ازدواج

تندگویان در  مورد برنامه های هفته ازدواج وزارت ورزش و جوانان گفت: در این هفته با برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان مهارت های زندگی و برگزاری جشنواره های ازدواج از فعالین ازدواج تقدیر می شود. برنامه های ویژه ای مثل برگزاری جشن های ازدواج گروهی برای زوجین داریم. در این هفته کمپین رسانه ای گروهی را برگزار می کنیم که درباره موضوعاتی مثل جهیزیه، همسر گزینی و... اطلاع رسانی انجام می شود.

معاون‌امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تمام روزهای هفته ازدواج با نام های خاصی نام گذاری شده است گفت:  امروز(دوشنبه) با نام جوانان، ازدواج، توانمندسازی مهارت زندگی شروع شده است و در طول هفته مدیریت خانواده، مهارت اقتصادی، مهارت فرزند پروی، نکته های معنوی و دینی، سواد رسانه ای در نظر گرفته شده و این دستورالعمل ها به استان های دیگر نیز ابلاغ شده است.

100 ازدواج 29 طلاق

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ آمار طلاق در کل کشور ۲۹/۲ درصد بوده است، تصریح کرد: در سال ۹۶ به ازای ۱۰۰ ازدواج ۲۹ طلاق وجود داشته است که این آمار ،آمار خوبی برای کشور نیست.

تندگویان در ادامه افزود: از سال ۷۵ تا ۹۶ آمار صعودی برای طلاق وجود داشته که نشان می دهد نتوانسته ایم برای پیشگیری از طلاق اقدامات مناسبی انجام دهیم .

کاهش فرزند آوری

وی با بیان اینکه در سال های اخیر فرزندآوری در خانواده ها کاهش یافته است تصریح کرد: باید فرهنگ افزایش تعداد افراد خانواده را در جامعه گسترش دهیم.

تندگویان عنوان کرد: آمارها نشان می دهد در سال  ۹۶ نسبت به سال ۹۵، با کاهش ۱۰ درصدی ازدواج مواجه بوده ایم که بخشی از آن دلایل اقتصادی است و بخش عمده آن دلایل فرهنگی و اعتقادی است‌.

کاهش 25.9 درصد  بیکاری

معاون امور ساماندهی جوانان در پایان  با اشاره به کاهش آمار بیکاری در کشور بیان کرد:‌ در سال جاری 25.9 درصد کاهش بیکاری داشته‌ایم روند بیکاری تاثیر مستقیم در ازدواج دارد به همین میزان که نرخ بیکاری افزایش داشته در بحث ازدواج و طلاق هم تاثیرگذار بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز