رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران:

«چاووش» به تصویر کشیدن موسیقی است

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۵:۲۱:۱۵
کد خبر: ۷۴۰۴۷۷
«چاووش» به تصویر کشیدن موسیقی است
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تقدیر از تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود»گفت: این فیلم، هنرمندانه موسیقی را به تصویر کشیده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، «محمدجواد حق شناس» عصر دوشنبه با حضور در خانه هنرمندان به تماشای فیلم مستند «چاووش از درآمد تا فرود» نشست و پس از آن با «آرش رییسیان» و  «هانا کامکار» تهیه کننده و کارگردان این فیلم دیدار و گفت وگو کرد.

حق شناس در این دیدار ضمن تقدیر از دست اندرکاران مستند چاووش گفت: هنر شما در این فیلم مستند، به تصویر کشیدن نقش و تاثیر  متقابل موسیقی و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در یک برهه از تاریخ سیاسی و فرهنگی ایران است.

در این نشست که «مجید رجبی معمار» مدیرعامل خانه هنرمندان ، «وحید قاسمی » دبیر کمیته هنری کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و «مهدی سبحانی» رییس خانه موزه استاد معین و استاد امیر جاهد و «شیرین احمدلو» همسر مرحوم ناصر چشم‌آذر موسیقیدان فقید کشورمان نیز حضور داشتند علاوه بر  بررسی مسایل روز موسیقی کشور ، مستند چاووش مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران همچنین با قدردانی از تلاش های مدیرعامل خانه هنرمندان خواستار حمایت بیشتر از هنرمندان عرصه موسیقی و فیلم سازی شد.

فیلم مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» در گروه هنروتجربه اکران عمومی شده است.

مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود»، روایتی از فعالیت‌های موسیقی‌دان‎های جوان در دهه پنجاه خورشیدی است که در آن برهه تاریخی تلاش کردند به شکل دیگری به موسیقی ایرانی نگاه کنند و امروز، اعضای آن همگی از اساتید موسیقی ایرانی به شمار می‎آیند.

در این مستند، هنرمندان برجسته موسیقی محمدرضا شجریان، زیدالله طلوعی، علی اکبر شکارچی، بیژن کامکار، حسین علیزاده، اردشیر کامکار، حمید متبسم، ارشد تهماسبی، شهرام ناظری، ارژنگ کامکار، هنگامه اخوان، سعید فرج پوری، جمشید عندلیبی، محمد فیروزی، صدیق تعریف، مجید درخشانی، پشنگ کامکار، قشنگ کامکار، جمال سماواتی و هادی منتظری، نکات گوناگونی را درباره کانون چاووش عنوان می‌کنند.

حق شناس در این نشست یاد و خاطره مرحوم ناصر چشم آذر  را گرامی داشت و از همسر این موسیقیدان فقید تجلیل کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز