مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مطرح کرد:

تعریض سلول دفن بهداشتی پسماندهای بیمارستانی مجتمع پردازش و دفع آرادکوه

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۰:۵۲:۱۱
کد خبر: ۷۴۰۶۰۲
تعریض سلول دفن بهداشتی پسماندهای بیمارستانی مجتمع پردازش و دفع آرادکوه
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از تعریض، آماده‌سازی و لایه‌گذاری 8000متر مربع GCL در سلول دفن بهداشتی بیمارستانی مجتمع پردازش و دفع آرادکوه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، رضا عبدلی با بیان این که براساس قانون، کلیه پسماندهای عفونی و زیان‌آور ناشی از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و سایر مراکز مشابه در زمره پسماندهای پزشکی(بیمارستانی) قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این دسته از پسماندها از جمله پسماندهای ویژه محسوب شده و به شرایط خاصی جهت جمع‌آوری، حمل و دفع نیاز دارند.

وی ادامه داد: ماده7 قانون مدیریت پسماند به صراحت تولیدکنندگان را مسوول مدیریت اجرایی پسماندهای بیمارستانی خود معرفی کرده است و اداره و تدبیر این نوع از پسماندها در حیطه وظایف شهرداری نیست. اما از آن جا که در حال حاضر متولی‌ای برای این امر مشخص نشده؛ سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بارگیری، حمل و دفع پسماندهای گندزدایی شده توسط تولیدکنندگان را بر عهده گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به تولید روزانه 100تن پسماند پزشکی در تهران و افزایش ظرفیت پذیرش این پسماندها در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه، گفت: با گذشت 10سال از زمان تاسیس سلول دفن بهداشتی پسماندهای بیمارستانی، نیاز به افزایش حجم این سلول جهت دفع پسماندهای پذیرش شده احساس شد؛ لذا از ابتدای امسال مطالعات و برنامه‌ریزی‌های اولیه جهت گسترش حجم سلول دفن بهداشتی این مجتمع آغاز گردید.

وی با بیان این موضوع که نفوذ شیرابه ناشی از پسماندهای انباشته شده در مراکز دفن از جمله معضلاتی است که علاوه بر آلودگی آب‌های زیرزمینی موجب انتشار گازهای نامطبوع و آلاینده نیز می شود، تصریح کرد: امروزه استفاده از لندفیل به دلیل زهکشی مناسب و ایزولاسیون بستر از جمله فناوری‌های مورد استفاده جهت دفن بهداشتی پسماندها به ویژه پسماندهای بیمارستانی در کلان‌شهرها محسوب می‌شود. بر همین اساس عملیات آماده‌سازی و لایه‌گذاری 8000 مترمربع G.C.L سلول دفن بهداشتی مجتمع آرادکوه از خرداد ماه سال جاری آغاز و طی دو ماه به پایان رسید و پیش بینی شده است که با اتمام این عملیات، سلول جدید تا دو سال آینده پاسخگوی مدیریت و امحای پسماندهای بیمارستانی شهر تهران باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز