در شورای معاونین اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲گانه صورت گرفت:

مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی منصوب شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۱:۰۷:۲۰
کد خبر: ۷۴۰۶۱۸
مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی منصوب شد
همزمان با نشست شورای معاونین اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه، سید رحیم ابوالحسنی به عنوان قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و سید ابوالحسن ریاضی به عنوان مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران منصوب شدند.

به گزارش گزوه اجتماعی خبرگزاری برنا، هشتمین نشست شورای معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق22گانه، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران با حضور شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، صادق زاده شهردار منطقه ده، رحیمی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی به میزبانی شهرداری منطقه 10 در مجتمع فرهنگی هنری شهید غنی پور برگزار شد.

در این نشست شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) با اظهار تاسف از افزایش پدیده طلاق به عنوان آسیب اجتماعی جدی در جامعه افزود: بناداریم در معاونت اجتماعی و فرهنگی مناطق و محله ها برای ترویج ازدواج آسان و پایداری نهاد خانواده تلاش کنیم. بنابراین باید برای تحکیم مبانی خانواده برنامه ریزی های ستادی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به روز تشکل ها و مشارکتهای اجتماعی گفت: بستر اصلی کار و فعالیت حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مشارکت جویی مردم است. بنابراین باید برای حضور هرچه بیشتر مردم به صحنه و همراهی در برنامه ها، تعامل با سمن ها تلاش کنیم.

شجاع پوریان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به انتصاب دکتر ابوالحسنی به عنوان قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و واگذاری مدیریت و راهبری تدوین برنامه پنج ساله سوم اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به وی اظهار امیدواری کرد که با استفاده از سوابق و توانمندی ایشان بتوانیم در جهت سهولت کار در مناطق و شتاب بخشی به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شهر گام برداریم.

وی ضمن اشاره به سوابق دکتر ریاضی، از دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به عنوان مغز متفکر معاونت اجتماعی یاد کرد و کمک در جهت شناخت و بصیرت در این حوزه، افزودن مطالعات کلانشهرهای ایران در عرصه اجتماعی به عنوان اندوخته های جدید، بومی سازی پروژه های مرتبط بین المللی با توجه به اثرات آن در حوزه شهری و اجتماعی و همچنین تولید دانش و معلومات و انتشار محتوای آموزشی  در بین نخبگان جامعه و افکار عمومی  برای خدمت به شهروندان را در حوزه مطالعات اجتماعی و فرهنگی خواستار شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ارزیابی از برنامه های شادستان تهران  خبر داد و گفت: این ارزیابی از مناطق باید با شاخص هایی چون صرفه جویی در منابع و بهره گیری از مشارکت مردمی، اجتماعی کردن برنامه ها، تعامل با تشکل ها و سازمان های مردم نهاد و مدیریت منابع صورت گیرد.

شجاع پوریان بر لزوم تعریف زمینه های مشترک همکاری با سازمان آتش نشانی به ویژه در زمینه آموزش و فرهنگ سازی در حوزه ایمنی برای شهروندان، همکاری مناطق با سازمان میادین برای اجرای برنامه های فرهنگی در روز عید سعید قربان، تداوم اجرای طرح باهم، برنامه ریزی برای اجرای برنامه های محرم و به ویژه اربعین حسینی و الگوبرداری از ارزیابی های صورت گرفته در حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه ده برای سایر مناطق تاکید کرد.

سهیلا صادق زاده شهردار منطقه 10 نیز با اشاره به ظرفیت های فرهنگی این منطقه، مشارکت و همراهی مردم محله های ده گانه این منطقه را از جمله نتایج برنامه های منطقه ده عنوان کرد که با بهره گیری از مشاوره های نخبگان دانشگاهی به ثمر رسیده است.

در ادامه امیر قاسمی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ده شهرداری تهران نیز ایجاد رقابت بین محلات منطقه ده، واگذاری برنامه های شادستان تهران و روز فرهنگ ها به محلات، ارزیابی محلات بر اساس کتابچه مدیریت محله، شاخص ها و برنامه های دستورالعمل حوزه اجتماعی و فرهنگی، بهره گیری از موزه هفت چنار به عنوان پاتوق فرهنگی منطقه، افتتاح زمین چمن مصنوعی و سالن های ورزشی، اجرای 12 مرحله طرح  شهر در دست بچه ها در سطح منطقه، ناحیه و محله و احیای فضاهای بی دفاع شهری و تبدیل سازی به فضای امن برای شهروندان  را از عمده برنامه ها و اقدامات این منطقه در حوزه اجتماعی و فرهنگی برشمرد.

رحیمی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز با اشاره به درپیش بودن عید سعید قربان، از ایجاد 27 جایگاه عرضه دام بهداشتی خبر داد و خواستار اجرای فعالیت های فرهنگی اجتماعی در قربانگاه ها از سوی مناطق 22گانه شد.

همچنین داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی نیز بر ضرورت ترویج فرهنگ ایمنی در بین شهروندان تاکید کرد و با اشاره به رویکرد اجتماعی این سازمان خواهان بکارگیری ظرفیت های معاونت اجتماعی و مناطق 22گانه به ویژه در حوزه آموزش های شهروندی در این زمینه شد.

توکلی مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران  نیز در این راستا ضمن طرح پیشنهاد تهیه نقشه پویا برای تعیین نقاط عملیاتی برای مشخص شدن نقاط حادثه خیز جهت برنامه ریزی بهتر آموزشی، آمادگی خود را برای همکاری با سازمان آتش نشانی برای تهیه محتوای آموزشی  و اجرای برنامه های آموزشی به صورت منسجم و هماهنگ در شهر تهران اعلام کرد.

در پایان این نشست، احکام دکتر ابوالحسنی به عنوان قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و دکتر ریاضی به عنوان مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از سوی دکتر شجاع پوریان به آنان اعطا شد.

بازدید از واحدهای مختلف معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ده و همچنین بازدید از روند بهسازی و نوسازی  مدرسه ابوریحان واقع در منطقه هفده در راستای اجرای طرح  حمایت از مدارس،  پایان بخش این مراسم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز