امروز صبح در برنامه از فراز الوند" بیان شد؛

تزریق روحیه و نشاط یکی از وظایف ماست/ دفاتر مشاوره ازدواج در هفته ازدواج رایگان خواهد بود

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۵:۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۴۰۸۱۸
تزریق روحیه و نشاط یکی از وظایف ماست/ دفاتر مشاوره ازدواج در هفته ازدواج رایگان خواهد بود
معاون امور ساماندهی جوانان گفت: «این هفته کل دفاتر ما در سراسر کشور رایگان بودند و هرکسی که در این هفته (دوشنبه) تا پایان دوشنبه دیگر به دفاتر ما مراجعه کند به صورت رایگان کاملا در خدمتشان هستیم.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، محمد مهدی تندگویان - معاون امور ساماندهی وزارت ورزش‌وجوانان در گفت‌وگو با برنامه "از فراز الوند" گفت: «بسیاری از روزهای بین المللی در  هر کشوری بر اساس رویدادهای داخلی تعریف می شود.  روز جوان در ایران،  میلاد حضرت علی اکبر به عنوان یک جوانی که در  تبعیت از پدرش،  مدلی از احترام به پدر و مادر و اولیاء را نشان می‌دهد، در  تبعیت از اهداف و آرمان‌ها و ارزش‌های دینی  تا سر حد جانش ایستاد. در حالی که این جوان جزو بهترین جوانان دوره خود بود و جنگ طلب هم نبود. اگر زندگی حضرت علی اکبر را مطالعه کنیم، متوجه خواهیم شد که ایشان در جنگ طلبی بسیار نام آور نبود، بلکه به مشخصه‌ها و مولفه‌های دیگری معروف بود اما روزی که قرار بود از همه حیثیت و تبعیت از پدرش دفاع کند، کامل ایستاد. به هر حال به عنوان یک مولفه آن روز را به عنوان روز ملی نامیده ایم. تقریبا چهارم اردیبهشت ماه از تهران برای برنامه های هفته جوان خارج شدم و 25 اردیبهشت ماه به تهران برگشتم. برنامه ها در  سراسر کشور گسترده بود. علاقه داشتم  در  بیشتر جشن ها و مراسم هایی  که در  کشور توسط جوانان  برگزار می شود، حضور یابم.»

وی در ادامه افزود: «هیچ نوع همایش یا جشنواره‌ای بدون دستاورد نداریم. تقریبا  همه  این برنامه ها به دوره های آموزشی تبدیل شده است.  شادی بخشی و تزریق روحیه و نشاط یکی از وظایف ماست. در حوزه جوانان بخش عمده‌ای درحال ساماندهی شدن است که تصور می کنم اگر همین یک بخش بهساماندهی مناسب برسد،  اصل موضوع جوانان که  اشتغال است با یک درصد  بسیار خوبی در کشور حل  خواهد شد. البته  سایر سازمان هایی که باید  در کنار ما قرار گیرند باید پا به پای ما گام بردارند. راهکار برون رفت از وضعیت بیکاری و ایجاد اشتغال از جوانان، ایجاد تشکل های مردم نهاد است. در حال حاضر حدود 2 هزار ثمن وجود دارد که در همین دولت شکل گرفته است. در  آغاز دولت یازدهم تنها 50 تشکل بود که در عرصه های مختلف فعالیت می کردند و حال به 2 هزارتا رسیده است. در ده ماه گذشته 23 درصد  افزایش داشته‌ایم. اگر مردم تشکل های ما را بشناسند، به ما و جوانان بسیار  کمک خواهد شد.  از موضوعات مربوط به آسیب های اجتماعی مثل زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، تا موضوعات اقتصادی و موضوعات کشاورزی و  دامپروری تا موضوعات علمی پژوهشی مثل رصدخانه، تشکل وجود دارد. یکی از تشکلات معاونت در مورد رصدخانه است که جزو پیشرفته ترین رصدخانه های محسوب می شود.  همه تشکلات ما بدون حمایت دولت شروع بکار کرده اند. حمایت وزارت ورزش و جوانان به صورت وام و تسهیلات  است.  هفتاد نفر از جوانان در این رصد خانه مشغول بکار هستند. این محل در کنار مجتمع اقامتی هتل و در کنار  یک رستوران گردان ساخته شده است. این تشکل جذب توریست و فضای علمی پژوهشی فوق العاده ایده‌آلی ایجاد کرده است. با افتخار اعلام می کنم که چندین سال است که در ماه  مبارک رمضان  موضوع استهلال مطرح نمی شود. یکی از محل هایی که دفتر رهبری از آن استعلام می‌کند،  رصدخانه ماست. جوانان بخش کشاورزی در بسیاری از روستاها محصولات کشاورزی را صادر می کنند و در نمایشگاه های صنایع غذایی جهان  شرکت می کنند. جوانان در موضوعات هنری ورود و تولید محتوای هنری می کنند. بسیاری از  خیریه ها خصوصا در  موضوع ازدواج در تشکلات ما هستند و با حالت های مختلف تأمین جهیزیه،  مسکن،  اشتغال و ... برای جوانان تازه ازدواج کرده، می کنند. فعالیت های ما عملیاتی است و شعار نیست.»

تندگویان با بیان این مطلب که پدرم  جوان ترین وزیر ایران بود  و قبل و بعد از انقلاب در تاریخ نداشتیم که در سن 29 سالگی آن هم در وزارت نفت کسی بتواند وزیر باشد، افزود: «این اتفاق باید تکرار شود و   درخواست من از  کسانی  که قرار است انتصابات را انجام دهند این است که به جوانان توجه کنند. از زمان ورود بنده به این معاونت، حداقل سن معاونت  20 سال جوان شده است.  تغییرات مدیریتی در سطح کشور و  معاونان در  استان ها در حال انجام است.جوان ترین مدیر کل دولت در معاونت ما قرار دارد که متولد سال 65 است.»

وی بیان کرد: «هر روز یک برنامه خاص در هفته ازدواج داریم. جشنواره ازدواج در سراسر کشور برگزار خواهد شد.» 

معاون امور ساماندهی جوانان فت: «اتفاق بسیار  بزرگی که سال گذشته انجام شد و  اتفاق بی نظیری بود، این است  که دولت تصمیم گرفت وام ازدواج را افزایش دهد. این تصمیم عملیاتی شد.  سال گذشته از مجموع 100 درصدی که در نوبت بوند  92 درصد پرداخت انجام شد. 1 میلیون و 175 هزار و 284 نفر وام دریافت کردند. این وام ده میلیونی سال گذشته در یک اقدام ضربتی پرداخت شد. بانک مرکزی و 17 بانک عامل واسطه شدند تا این اقدام بزرگ به سرانجام برسد. افراد به سایت مراجعه و ثبت نام می کنند و  اگر بتوانند ضمانت های بانکی شان  را فراهم کنند، یک ماهه وام خود را دریافت خواهند کرد.  آمار مراجعه کنندگان به سایت به میزانی بالا است که گاهی اوقات نمی توانیم کار خود را انجام دهیم. خبر خوب این است که آمار ازدواج افزایش یافته و همچنین انگیزه برای ازدواج بالا رفته و  ترویج پیدا کرده است.  از اول سال تاکنون  380 هزار نفر وام 15 میلیونتومانی دریافت کردند.  30 میلیون تومان به یک زوج داده  و آمار نشان می دهد همین در افزایش آمار ازدواج تأثیرگذار بوده است. ابتدای دولت فعلی 7 دفتر مشاوره در کل کشور وجود داشت اما امروز 200 دفتر داریم. سال گذشته حدود 250 هزار نفر جوان آمدند و دوره دیدند. دوره اول و آموزش اولیه هم رایگان است. آمار می‌گوید 57 درصد از مراجعان  مجرد  بودند و 42 درصد  از آن متأهل،  که ممکن است مشکلی برایشان پیش آمده باشد. یعنی حدود 60 درصد از مجردان ما یاد گرفتند که قبل از ازدواج  مشورت بگیرند. این فرهنگ باید  نهادینه شود.   60 درصد جوانان مجرد ما یاد  گرفتند و انتخاب کردند و دوست دارند که به دفاتر ما مراجعه کنند همین برای ما افتخار است. این هفته کل دفاتر ما در سراسر  کشور رایگان بودند و هرکسی که در  این هفته (دوشنبه) تا پایان دوشنبه دیگر به دفاتر ما مراجعه کند به صورت رایگان کاملا در خدمتشان هستیم.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز