مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران:

۱۱۴۸ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده ابلاغ و ۲۲ واحد متخلف پلمپ کردیم

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۹:۰۹:۱۵
کد خبر: ۷۴۱۰۱۳
۱۱۴۸ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده ابلاغ و ۲۲ واحد متخلف پلمپ کردیم
کیومرث کلانتری خبر داد: در پایش واحدهای صنعتی استان در چهار ماهه نخست امسال بیش از 1000 اخطاریه قانونی به واحدهای آلاینده ابلاغ شد در این مورد پیگیری پرونده‌های قضایی واحدهای متخلف تا پلمب این واحدها ادامه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده گفت: در چهار ماهه اول سال جاری ۱۱۴۸۸ واحد صنعتی و کارگاهی دراستان تهران اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده‌اند. صدور و ابلاغ این اخطاریه‌ها به واحدهای متخلف بر اساس حدود ۴۴۰ مورد شکایات واصله و گزارشات مردمی و بیش از ۳۵۰۰ مورد پایش و بازدید کارشناسان محیط زیست استان صورت گرفته است.

کلانتری با اشاره به اینکه کلیه واحدهای صنعتی موظف به رعایت استانداردهای محیط زیست هستند، ادامه داد: در چهارماهه نخست امسال ۲۲ واحد صنعتی،کارگاهی و صنفی که علیرغم تذکرات و اخطارهای قبلی متاسفانه در جهت رفع آلایندگی واحد تحت مدیریت خود اقدام نکرده بودند، پس از طی مراحل قانونی پلمب شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اضافه کرد: این واحدها بیشتر با آلودگی آب، خاک و هوا موجب تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان شده بودند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پایش واحدهای صنعتی و خدماتی در سطح استان تهران همچنان با قوت ادامه خواهد داشت و با واحدهای آلاینده و متخلف برخورد قانونی می‌شود.

نظر شما