رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با برنا:

برخی ماموران پلیس از شاخصه‌های سلامت برخوردار نیستند/ پلیس منظم بر جامعه تاثیر مثبت می‌گذارد

۱۳۹۷/۰۵/۲۶ - ۰۶:۳۱:۲۹
کد خبر: ۷۴۱۳۴۲
برخی ماموران پلیس از شاخصه‌های سلامت برخوردار نیستند/ پلیس منظم بر جامعه تاثیر مثبت می‌گذارد
عبدالرضا عزیزی معتقد است در بین نظامیان کشور حتی یک فرد نامنظم هم نباید حضور داشته باشد زیرا آنها به‌نوعی الگوی شهروندان هستند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ پلیس باید منظم، تمیز، خوش‌پوش، چابک و ... باشد. این گفته رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است که معتقد است «برخی از نیروهای پلیس دارای شاخص‌های سالم (perfect)بودن نیستند.»

هنگامی که مردم در معابر عمومی ماموران پلیسی را ببینند که از نظر پوشش و همچنین ورزیدگی اندام دارای شاخصه‌های مناسب باشند ناخوداگاه می‌توانند به آنها اعتماد داشته باشند و همچنین در محلی که تردد می‌کنند احساس امنیت کنند ولی متاسفانه برخی از ماموران نیروی انتظامی دارای تناسب اندام و خوش‌پوشی لازم نیستند که همین موضوع می‌تواند تاثیرات منفی بر روی شهروندان بگذارد. آنطور که عزیزی می‌گوید «در بین نظامیان کشور حتی یک فرد نامنظم هم نباید حضور داشته باشد.»

عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه ماموران پلیس تا چه اندازه باید قابلیت چابکی و نظم و سلامت را داشته باشند، به خبرنگار انتظامی برنا گفت: مهمترین شاخصه فردی که در هر رده‌ای از نظام فعالیت می‌کند این است که باید نماد نظم، چابکی و سالم بودن(perfect) باشد تا از هر نظر بتواند به‌عنوان الگویی برای مردم تبدیل شود و در برابر افرادی که از قانون تخطی می‌کنند مقابله کند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همین مورد ادامه داد: این موضوع شامل همه نظامی‌ها در ارتش، سپاه پاسداران، نیروی هوایی  و ... می‌شود. باید دقت داشته باشیم که یک فرد نظامی هرچه چابک‌تر، قوی‌تر، ورزیده‌تر و لباس‌های منظم‌تری برتن داشته باشد از نظر شهروندان می‌تواند قابل قبول‌تر و محبوب‌تر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان پلیس ایران را دارای این خصوصیات دانست، اضافه کرد: خیلی‌ از نیروهای ارتشی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و ... دارای این خصوصیات هستند و برخی هم دارای این شاخصه‌ها نیستند ولی باید به گونه‌ای باشد که همه نیروهای نظامی از این شاخصه‌ها بهرمند باشند و حتی یک نفر هم نباید غیر سالم(perfect) باشد.

عزیزی با پرداختن به این موضوع که چابک بودن و منظم بودن  ماموران پلیس چقدر می‎‌توان باعث آرامش روانی شهروندان باشد گفت: این یک نکته بسیار مهم است زیرا مردم تعریف‌هایی که از پلیس در ذهنشان باید باشد یک فرد چابک قوی و منظم است . اگر ماموارن پلیس ایران دارای شاخصه‌هایی که از آنها نام بردیم نباشند تاثیرات منفی در جامعه خواهد داشت و آن نقشی که پلیس باید برای برقراری نظم در بین شهروندان داشته باشد از بین می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز