دستگیری اعضای باند حفاری غیرمجاز در اهر

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۰:۲۷:۱۰
کد خبر: ۷۴۱۴۸۲
دستگیری اعضای باند حفاری غیرمجاز در اهر
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از دستگیری باند حفاری اموال تاریخی غیرمجاز در روستای «شاه مرادلو» از توابع شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش گروه میراث فرهنگی خبرگزاری برنا، سرهنگ محبوب ساسانی گفت: در پی دریافت گزارش های مردمی و اطلاعات واصله مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در روستای فوق از توابع شهرستان اهر به قصد کشف اموال تاریخی، فرهنگی، پیگیری موضوع با هماهنگی فرماندهی انتظامی شهرستان اهر و مقام قضایی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی ها، تحقیقات میدانی و شناسایی محل با همکاری دوستداران میراث فرهنگی بومی و با حضور عوامل انتظامی و یگان حفاظت اداره کل مستقر در شهرستان اهر، تعداد هفت نفر از اعضای گروه حفاری غیرمجاز در حین انجام حفاری به همراه ابزارآلات دستگیر شدند.

ساسانی ادامه داد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآور شد: طبق ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس 6 ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شود.

وی از مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد در صورت مشاهده مواردی از این قبیل به صورت شبانه روزی با شماره تماس 33343653-041 ستاد یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان تماس بگیرند.

 

نظر شما
پرونده ویژه