مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضاییه تأکید کرد؛

لزوم توانمندسازی «سازمان‌های مردم نهاد»

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۲:۴۹:۵۰
کد خبر: ۷۴۱۵۶۲
لزوم توانمندسازی «سازمان‌های مردم نهاد»
مدیر مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای سازمان‌های مردم نهاد و وجود تخصص‌های متعدد در این سازمان‌ها می‌توان در مراحل مختلف سیاست گذاری، تدوین برنامه‌ها، نتیجه گیری و بازخورد اجرای طرح‌ها از این ظرفیت استفاده کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سید علی اصغر رفاهی، مدیر مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در نشست ویژه «توانمند سازی دهیاران و اعضاء شورای اسلامی شهر و روستا در راستای پیشگیری از وقوع جرم» که در مجتمع قضایی ولایت مشهد و در جمع مسئولان قضایی و اجرایی برگزار شد با اشاره به ظرفیت بالای سازمان‌های مردم نهاد، افزود: در صورت توانمند سازی این سازمان‌ها می‌توان بیش از پیش از این ظرفیت عظیم در راستای پیشگیری از وقوع جرم بهره گرفت.

وی با اشاره به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین این برکات به صحنه آمدن مردم در اداره جامعه بود و تجربه به ما نشان داده است که هرجا مردم وارد صحنه شده‌اند شاهد پیروزی طرح‌ها و موفقیت برنامه‌ها بوده‌ایم.

رفاهی پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه را از جمله مواردی دانست که مورد تأکید رهبر معطم انقلاب قرار گرفته و گفت: باید این موضوع به صورت ویژه مورد توجه تمامی مسئولان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای سازمان‌های مردم نهاد و وجود تخصص‌های متعدد در این سازمان‌ها می‌توان در مراحل مختلف سیاست گذاری، تدوین برنامه‌ها، نتیجه گیری و بازخورد اجرای طرح‌ها از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه با اشاره به برگزاری کارگاره آموزشی سه روزه «رهیافت‌های مشارکتی، اجتماع محور و تسهیل گری ویژه همکاران حوزه مشارکت‌های مردمی استان‌های کشور» در مشهد، گفت: این کارگاه با رویکرد آموزشی و توانمندسازی کارشناسان حوزه معاونت در سراسر کشور و با همیاری معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در حال برگزاری است و ان شاء الله به نتایج مطلوبی دست خواهد یافت.

وی حوزه پیشگیری را یک حوزه تعاملی عنوان کرد و ادامه داد: در سایه تعامل و همکاری بین بخشی و دستگاهی می‌توان انتظار اجرای موفق طرح‌ها در این حوزه را داشت؛ بنابراین جزیره‌ای کار کردن مخالف روح اقدامات پیشگیرانه است.

رفاهی توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد را از جمله برنامه‌های این اداره کل دانست و تصریح کرد: بحمدالله در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در سطح کشور و به ویژه دادگستری خراسان رضوی در حال انجام است که جای تقدیر دارد.

وی ضمن تقدیر از مدیریت مجموعه قضایی استان خراسان رضوی، این استان را از استان‌های پیشرو در حوزه پیشگیری برشمرد و افزود: اقدامات بسیار خوبی به ویژه طی سال‌های اخیر در سطح استان در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم به انجام رسیده و امیدواریم این اقدامات در آینده نیز به صورت برنامه محور ادامه یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز