شهردار تهران:

بدون هزینه هم می توانیم مردم را شاد کنیم

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۹:۴۵:۵۰
کد خبر: ۷۴۲۱۲۶
شهردار تهران گفت: بدون شک، امروز جامعه بیش از هر چیز به وحدت، انسجام، همگرایی ملی و شادی نیاز دارد و در این رابطه باید گفت زحمات تیم ملی فوتبال در ایام جام جهانی به راستی موجب ایجاد نشاط و همگرایی میان مردم شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سید محمدعلی افشانی عصر دیروز در دیدار رئیس و اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال  که به گفته مهدی تاج  «صرفا برای تقدیر از اقدامات حمایتی مدیریت شهری  از تیم ملی در مسابقات جام جهانی روسیه »، برگزار شد ،  ضمن قدردانی از زحمات هیئت رئیس فدراسیون در ارتقای جایگاه این رشته ورزشی افزود: بعد از هر مسابقه ایران در جام جهانی، شهروندان بدون کم ترین ناهنجاری در فضای عمومی شهر شادی می کردند.  وی ادامه داد: ارتباط با مردم باید به شکل دوطرفه باشد، به این معنی که اگر می خواهیم مردم با ما همراه باشند، ما نیز باید در تمام ادوار در کنار مردم و همراه آن ها باشیم.

شهردار تهران با اشاره به دستور خود به سازمان زیباسازی برای ایجاد فضای فوتبالی در شهر همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی تاکید کرد: بر این باور بودم که ایجاد چنین فضایی بر روحیه مردم و تیم ملی فوتبال تاثیرگذار است. زیرا  درعصر ارتباطات ، مردم در کم ترین زمان در جریان حال و هوای فوتبالی شهر قرار می گیرند و  تیم ملی فوتبال نیز از بازخورد تلاش، ابتکار و خلافیت خود در فضای شهر مطلع می شد.

افشانی همچنین با اشاره به موفقیت های فوتسال زنان و جایگاه آن در میان رشته های ورزشی به مشکلات موجود در حوزه ورزش زنان پرداخت و گفت: واقعیت این است که بانوان در حوزه ورزش فوتبال با محدودیت های بیشتری نسبت به مردان رو به رو هستند و از بسیاری از فرصت هایی که از دوره کودکی در اختیار مردان قرار دارد، محروم اند.

وی تصریح کرد: با این وجود، بانوان با اراده و پشتکار خود در یک دهه اخیر توانستند موفقیت های بسیاری را کسب کنند و توانمندی خود را نشان داده اند.

شهردار تهران با بیان اینکه متاسفانه عده ای نگران حضور و افزایش قدرت زنان در عرصه های مختلف هستند، گفت: این نگرانی در حالی است که بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و ازسلامت و  ضریب هوشی لازم در زمینه های مختلف به ویژه حوزه مالی برخودارند.

افشانی با تاکید بر اینکه حضور، مقاومت و تلاش تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی غرور ملی مردم را تقویت کرد، یادآور شد: قهرمان شدن آسان و قهرمان ماندن دشوار است، عملکرد خوب تیم ملی در این جام جهانی به گونه ای بود که انتظار مردم را از تیم ملی برای بازی های آسیایی بالا برده است.

وی با بیان اینکه قول می دهیم پس از این، بیشتر در کنار تیم ملی فوتبال باشیم، از زحمات حجت نظری رئیس جوان کمیته ورزش شورای شهر قدردانی کرد و گفت: متاسفانه، یاد نگرفته ایم که می توانیم بدون هزینه مردم را شاد کنیم، این در حالی است که شادی نیاز جامعه ما است و اگر شادی را فراموش کنیم به آرامی می میریم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره اقوام در برج میلاد تهران و حضور خود در جشنواره شب فرهنگی خوزستان عنوان کرد: وعده داده ام در پایتخت «خانه اقوام» را راه اندازی کنم تا اقوام مختلف در تمام فصول سال برنامه های خود را در آن مکان اجرا کنند.

افشانی در پایان تاکید کرد: تهران پایتخت ایران است و تنها به عنوان مرکز یک استان تعریف نمی شود.

از سوی دیگر، تهران مرکز تنوع مذهبی، دینی و قومی است و به همین دلیل باید همگرایی ملی در تمام زمینه ها در این شهر تقویت شود تا  این همبستگی از پایتخت به سایر شهرهای کشور منتقل شده و انسجام ملی را افزایش دهد.
 
تاج : پیروزی تیم ملی بر مراکش رکورد میزان  شادی ایرانیان را شکست
در ابتدای این دیدار مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در دنیای امروز فوتبال به پدیده ای اجتماعی تبدیل شده  و بسیاری از صفحات روزنامه ها و شبکه های تلویزیون به این ورزش اختصاص دارد، گفت: در حال حاضر، 36 برنامه در صدا و سیما به موضوعات مربوط به فوتبال مربوط است که بخشی از این امر به علاقه مردم و بخش دیگر به رایگان بودن نمایش مسابقات در ایران برخلاف تمام کشورهای دنیا برمی گردد

وی با اشاره به موفقیت های تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی روسیه و ارتقاء جایگاه ایران در رتبه های جهانی تاکید کرد: یکی از موفقیت های این دوره آن بود که توانستیم پنج تیم را راهی رشته های مختلف مسابقات جام جهانی کنیم. در کنار این موضوع باید رتبه سوم ایران در فوتسال و فوتبال ساحلی و موفقیت اخیر فوتسال بانوان به عنوان قهرمان آسیا را در نظر گرفت.

تاج با بیان اینکه برخی از مسابقات فوتبال در کشور بیش از 50 میلیون تماشاگر دارد و حمایت شهرداری تهران از این ورزش مردمی بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: شهرداری تهران در سال های گذشته دو ورزشگاه در اختیار تیمهای پرسپولیس و استقلال قرار داد و مناسب سازی کمپ تیم ملی فوتبال ایران، واقع در منطقه 22 که یکی از بهترین کمپ ها در آسیا است را به سرانجام رساند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به سایر حمایت های شهرداری تهران از فوتبال ملی تصریح کرد: همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی روسیه، شهرداری در اقدامی ارزنده، تمام تابلوهای شهر را صرف نظر از نتیجه مسابقات به فوتبال اختصاص داد.

تاج با بیان اینکه دیدار اعضای فدراسیون فوتبال با شهردار تهران صرفا برای قدردانی از اقدامات حمایتی مدیریت شهری  از تیم ملی در مسابقات جام جهانی است، گفت: براساس آمارها، میزان شادی مردم بعد از بازی ایران و مراکش رکورد شادی و نشاط ایرانیان ، از جمله شادی پس از غلبه سال 94 بر استرالیا را شکست. ضمن اینکه، به گفته وزیر ارتباطات در زمان برگزاری نخستین بازی جام جهانی ایران کم ترین مصرف اینترنت در کشور ثبت شد که این امر نشان می دهد اگر مقداری در زمینه فوتبال برنامه ریزی و کار کنیم به بی راهه نرفته ایم.
 
حجت نظری : 400 مجموعه ورزشی شهرداری در اختیار فوتبال است
در ادامه این نشست، حجت نظری رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: باید از زحمات تیم ملی فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال قدردانی کرد که در شرایط سخت کشور، امکان شادی و نشاط مردم حتی برای ساعاتی را ایجاد کردند و این اجازه را دادند تا مردم برای مدتی از شرایط سخت موجود دور باشند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه همزمان با برگزاری مسابقات آسیایی، تهران بیش از ایام برگزاری مسابقات جام جهانی رنگ و بوی فوتبالی به خود بگیرد، گفت: شهرداری تهران به طور تمام قد درحوزه فوتبال فعالیت می کند، به طوری که در عمل 400 مجموعه ورزشی شهرداری تهران در اختیار فوتبال است و 50 مجموعه الزهرا نیز در این حوزه به زنان خدمات ارائه می دهند.
 
شجاع پوریان :از فوتبال حمایت بی دریغ می کنیم
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز به مسئولیت ویژه مدیریت شهری در حوزه توسعه ورزش همگانی پرداخت و گفت : شهرداری تهران آمادگی دارد در اولین فرصت از تیم ملی فوتبال ایران همچون تیم فوتسال بانوان قدردانی کند، ولی الله شجاع پوریان، تصریح کرد : به طور کلی، ازآن جا که بحث فوتبال اجتماعی و ملی است، در چارچوب ضوابط از هیچ نوع کمک و حمایت دریغ نمی کنیم.
 
اهدای پیراهن "یار دوازدهم "به افشانی
به گزارش شهرنوشت در این دیدار علاوه بر مهدی تاج، ساکت دبیر کل فدارسیون فوتبال، بهاروند نایب رئیس دوم، صوفی زاده رئیس فوتسال بانوان و جمع دیگری از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون از اقدامات شهرداری تهران در راستای حمایت از ورزش فوتبال قدردانی کردند و پیراهن «یار دوازدهم» از سوی رئیس فدراسیون فوتبال به افشانی شهردار تهران اهدا شد..

 

 

نظر شما