در نشست خبری مطرح شد ؛

واکنش مدیر عامل شرکت شهر سالم به حضور مهندسان HSE در پروژه ها/ کمبود مراکز درمانی در شرق و جنوب شرق تهران

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۲:۲۹:۰۰
کد خبر: ۷۴۲۲۵۸
واکنش مدیر عامل شرکت شهر سالم به حضور مهندسان HSE در پروژه ها/ کمبود مراکز درمانی در شرق و جنوب شرق تهران
امروز شنبه -٢٧مرداد ماه- نشست خبری مدیرعامل شرکت شهر سالم با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا،  حمید چوبیه  -مدیر عامل شرکت شهر سالم -در ابتدای نشست ضمن پاسداشت و تبریک روز خبرنگار، در پاسخ به این سوال که آیا الزامی برای حضور داشتن مهندسان HSE در پروژه ها وجود دارد یا خیر بیان کرد: یکی از دغدغه های اصلی بنده از روزی که این مسوولیت را عهده دار شدم همین موضوع است. پروژه های بسیاری تعریف می شوند که در ارتباط مستقیم با شهروندان است. کارها و مطالعات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است. برنامه ریزی و کمیته های فنی و تخصصی در حوزه HSE تشکیل شده تا بتوانیم یک پیمان نامه و سامانه خوب در این حوزه ایجاد کنیم.

وی در خصوص استاندارد سازی محیطی درمانگاه های تحت پوشش شرکت شهر سالم، گفت: ساختمان های شرکت شهر سالم (مراکز درمانی) متعلق به بیش از بیست قبل هستند. این ساختمان های فرسوده  در اختیار شهر سالم بوده تا بتواند خدمات بدهد. بیمارانی که به این مراکز مراجعه می کنند، بیماران چندان بدحالی نیستند که با تخت جا به جا شوند چون اینجا مرکز درمانی دی نیست. امروز در خصوص فرسودگی ساختمان ها با شهردار منطقه ٦ دیداری دارم. این ساختمان، ساختمان فرسوده ایست و گاها برای توسعه ارائه خدمات چنین توانی را ندارد. ٤٠ درصد ساختمان های شرکت شهر سالم قدیمی و استانداردهای لازم را برای خدمات ندارند. اما به این معنا نیست که توان ارائه خدمات را نداریم بلکه استانداردها را در بالاترین سطح در نظر می گیریم. با شهرداران مناطق جلسه های متعددی جهت استاندارد سازی یا در اختیار قرار دادن ساختمان هایی با استاندارد های لازم، برگزار کرده ایم.

در تهران مناطق شرق و جنوب شرق تهران کمبود مراکز درمانی وجود دارد که به همین علت شهرداری تهران و شرکت شهر سالم با همکاری وزارت بهداشت تصمیم به جبران این کمبود برآمده ایم. آماده ایم که برای بخش های خصوصی تسهیل گر باشیم.

چوبینه در مورد درمان و سلامت زائران اربعین حسینی گفت: سیاست پیشگیری داریم و وظیفه اصلی درمان در خارج از کشور برعهده هلال احمر است. ما وظیفه کمایتی داریم و پرسنل شهرداری تهران از کسانیکه خدمات می دهند درمان آن ها را برعهده می گیریم. با مدیریت بهینه و سازمان یافته و پیشگیرانه در خصوص سلامت پرسنل شهرداری تهران و اماکنی که در اختیارمان قرار می دهند را بر عهده داریم و فعالیت می کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرسالم در پاسخ به این سوال که نباید کودک کار وجود داشته باشد اما وزارت بهداشت با همکاری شهرداری قرار است که این بخش از کودکان را بیمه کند، آیا این عمل، کارِ کودکان را تثبیت نمی کند، اظهار داشت: کودک کار داریم اما نباید داشته باشیم بنابراین باید فکری برای آن کرد. یک مسوولیت اجتماعی با هزینه کمتر و مشارکت بخش های مسوول برای خودمان تعریف کرده ایم. ابتدای سال جاری وارد این حوزه شدیم و ٧٣٥ کودک کار توسط شهرداری سرپرستی می شوند. مسوولیت ما، با همکاری تشکل های اجتماعی و بخش های مربوطه تحت عنوان "والدین درمانی" تعریف شده تا بتوانیم خدماتی را ارائه دهیم و درحال حاضر این خدمات انجام می شود.

پایش سلامت کودکان کار به صورت رایگان انجام می شود و خدمات درمانی به کمک خیرین و مسوولان بخش های مربوطه دنبال می شود.

 

 

 

خبر درحال تکمیل ...

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز