اتصال همه مدارس روستایی به اینترنت و تلفن تا پایان سال

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۳:۵۰:۴۲
کد خبر: ۷۴۲۸۴۰
اتصال همه مدارس روستایی به اینترنت و تلفن تا پایان سال
وزیر ارتباطات گفت : همه مدارس روستایی به اینترنت و تلفن تا پایان سال متصل می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نگاه ویژه‌ این وزارت‌خانه به هوشمندسازی مدارس و اتصال همه مدارس مناطق روستایی به اینترنت و تلفن تا پایان سال خبر داد.

محمدجواد آذری‌جهرمی در نشست فعالان اجتماعی، نخبگان و روحانیون اهل سنت عسلویه گفت: «نگاه ویژه‌ای به هوشمندسازی مدارس داریم و باید همه، تجهیزات صوتی و تصویری داشته باشند. قانون تکلیف کرده است برای جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر رایگان انجام دهیم و به همین خاطر تا پایان امسال همه مدارس در مناطق روستایی به اینترنت متصل می‌شوند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: «قول می‌دهم تا سه ماه دیگر مشکل تلفن ثابت در عسلویه حل شود و شاهد هیچ درخواست تلفن ثابتی نباشیم.»

او افزود: «در روستایی که سرعت اینترنت پایین است یا مشکل ‌آنتن‌دهی و پوشش خطوط ارتباطات وجود دارد تا سه ماه دیگر رفع مشکل می‌شود، همچنین پوشش بین راهی هم رفع می‌شود. سرعت پهنای باند اینترنت نسل چهارم ۲۰ مگابایت در استان و در شهرستان عسلویه ۲۵مگابایت است و بیشتر از میانگین استان است. با اینکه این استان کمبود داشته ولی به رتبه هشتم از نظر ارتباطات رسیده است.»

جهرمی گفت: «برای از بین رفتن مشکلات سایتی و اختلال سریع ورود می‌کنیم ولی به خاطر مشکلاتی که برای صادر شدن مجوز وجود دارد با مشکلاتی روبه‌رو هستیم. برای تردد در منطقه ویژه و صادر شدن مجوز مشکل داریم. همچنین برای تملک و دسترسی به اراضی برای نصب امکانات با مشکل مواجهیم، اگر مشکل زمین‌ها حل شود، امکانات بهتری ارائه می‌دهیم. مشکلات اداره مخابرات با بررسی زیرساخت‌ها و موارد مورد نیاز، با مستقل‌شدن حل می‌شود.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز