معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح کرد ؛

موظف شدن همه دستگاه ها برای اعلام گزارش از شرایط عدالت جنسیتی

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۰:۴۹:۵۹
کد خبر: ۷۴۳۲۰۳
موظف شدن همه دستگاه ها برای اعلام گزارش از شرایط عدالت جنسیتی
اطهره نژادی گفت : باید دقت داشته باشید که در خصوص مسائل مربوط به امور زنان مانند حوزه محیط زیست با دور اندیشی عمل کنید.

به گزارش گروه اجتماعی برنا، اطهره نژادی، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده در مورد تحقق عدالت جنسیتی در نشست تخصصی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با مشاوران وزرا و مدیران کل امور بانوان و مدیران کل امور اجتماعی استانداری ها، در مورد آیین نامه عدالت جنسیتی گفت:       همه دستگاه ها موظف هستند برای پیاده کردن عدالت جنسیتی به معاونت امور زنان گزارش بدهند، عدالت جنسیتی جز با تلاش در همه دستگاه هاعملی نمی شود .

وی افزود : موضوع عدالت جنسیتی تنها مختص به زنان نیست و نباید با یک ردیف بودجه فعالیت ها  خلاصه شود. وظیفه  این است که قبل از تصویب هر قانونی موضوع را در حوزه زنان بررسی کرده  و همچنین طرح ها را قبل از اجرا بررسی کنید. برنامه ششم مستقیما به موضوع عدالت جنسیتی اشاره دارد. باید دقت داشته باشید که در خصوص مسائل مربوط به امور زنان مانند حوزه محیط زیست باید با دور اندیشی عمل کرد .

وی با تاکید بر اینکه باز هم متذکر میشوم که موضوع عدالت جنسیتی تنها مخصوص زنان نیست ادامه داد: در این خصوص ایین نامه ای را تصویب کردیم و کار تقریبا به اتمام رسیده است و باید به هیات دولت برود و امیدواریم به دلیل از دست ندادن زمان، دچار تغییری در هیات دولت  نشود.

نژادی با بیان اینکه  وظیفه دستگاه ها این است که باید بدانند چه وظیفه ای بر عهده دارند گفت : در این آیین نامه امده است که همه دستگاه ها باید بر موارد موجود در ایین نامه را در خصوص عدالت جنسیتی رعایت کنند .اگر بخواهیم این ایین نامه را اجرایی کنیم و بیش از این عقب افتادگی نداشته باشیم باید از هم اکنون برنامه ریزی داشته باشیم.

وی خطاب به مدیران کل امور بانوان و مدیران کل امور اجتماعی استانداری ها گفت:  معاونت در فعالیت شما دخالتی نخواهد کرد و شما از طریق سامانه  با معاونت همکاری خواهید داشت  و قلم آماری در این زمینه باید توسط شما وارد شود و اگر مشکلی از نظر قلم اماری داشتید میتوانید از طریق سایر دستگاه ها به داده ها برسید .همه  دستگاه باید طبق ایین نامه با شما همکاری کنند و نگران عدم همکاری نباشید.بعد از ابلاغ  آیین نامه باید موضوعاتی را برای از بین بردن شکاف جنسیتی پیش بینی کنید.

اطهره نژادی خطاب به حضار  در پایان گفت: معاونت امور زنان موظف است همواره امور مربوط به عدالت جنسیتی را بررسی و دنبال کند  تا بتوانیم به اهداف خود برسیم. با این سامانه شما میتوانید شاخص های  خود را در آن ثبت کنید و هر شش ماه معاونت باید این اطلاعات را به هیات دولت ارسال کند. شما سابقه ها و تعداد زنانی که در دستگاه شما فعالیت میکنند را در اختیار داشته باشید و مطابق با آن باید بدانید که این زنان در چه حوزه هایی توانایی مدیریتی دارند و از این طریق ما میتوانیم  پتانسل ها را شناسایی کنیم .امیدوارم تا با همکاری بتوانیم زنان را به جایگاه خودشان برسانید.

 

 

 

نظر شما
پرونده ویژه