صبح امروز ؛

بازدید خبرنگاران از محل قرنطینه و قربانگاه گوسفندان پیش از ذبح/ زمینه رشد تب کریمه کنگو افزایش یافته است

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۱:۲۲:۳۵
کد خبر: ۷۴۳۲۲۷
بازدید خبرنگاران از محل قرنطینه و قربانگاه گوسفندان پیش از ذبح/ زمینه رشد تب کریمه کنگو افزایش یافته است
نشست خبری مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره شهرداری تهران با حضور معاون بهره برداری و بهداشت و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، امروز ظهر نشست خبری عبدالحسین رحیمی - مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره شهرداری تهران با حضور علی عفتی - معاون بهره برداری و بهداشت و اصحاب رسانه برگزار شد.

گفتنی است پیش از آغاز نشست خبری بازدید از ١٥آغل نگهداری از دام ،ایستگاه معاینه دام، قرنطینه و ٣ قربانگاه با حضور اصحاب رسانه انجام شد.

در این بازدید، طبق مشاهدات عینی خبرنگار برنا ٣ آغل دارای گوسفند و بقیه آغل ها خالی بودند که تا فردا این آغل ها پر خواهند شد.

رحیمی در ابتدای نشست با بیان این مطلب که بیش از یک دهه این سنت حسنه در این مراکز جهت عرضه دام بهداشتی با همکاری شهرداری تهران شکل گرفته است، گفت: سال گذشته ٢٥ جایگاه در اختیار داشتیم که امسال ٢٧ جایگاه داریم.  تلاش داریم که توسعه کیفی و فیزیکی داشته باشیم. به علت بالا بودن تراکم و تقاضا در منطقه های ١٨، ١٥ و ٤ دارای ٢ جایگاه هستند.

وی در خصوص بیماری های احتمالی برای دام، بیان کرد: تب کریمه کنگو سال گذشته هم بود اما امسال به علت مصادف شدن با گرمای بیشتر، زمینه رشد آن بیشتر و فعال تر شده است. این بیماری از طریق خون انتقال می یابد. تمام استانداردهای کشتار در این مراکز رعایت می شود و دقیقا مثل کشتارگاه با آن ها رفتار می می شود. ٨٠ درصد دام، دام نر هستند.

رحیمی افزود: بعد از تشخیص سلامتی دام، با ترازوی دیجیتال حقوق مشتری حفظ خواهد شد چرا که در سطح شهر چنین چیزی وجود ندارد. قیمت های دام کاملا کنترل شده است.

مدیر سازمان میادین میوه و تره بار با اشاره به این مطلب که سه بار دام کنترل کیفی خواهد شد، اظهار داشت: اگر دام سالم باشد، کل اجزا و لاشه دام اعم از کله پاچه و ... به مشتری داده خواهد شد. اگر لاشه دارای بیماری باشد، لاشه ضبط خواهد شد و کل وجه به مشتری بازگردانده خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با بیش از ٤٦٠ ذابح قرارداد بسته ایم تا زمان انتظار مردم برای ذبح در صف کاهش یابد. بیش از ١٣٠٠ پرسنل شهرداری مناطق درگیر این فعالیت هستند. ٢٧ ناظر شرعی نیز حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه کمبود دام نداریم، بیان کرد: با تامین کنندگان قرارداد بسته ایم و نگرانی بابت تامین در جایگاه نداریم چرا که باید دام داران دام خود را در جایگاه های مشخص شده، قرار دهند.

رحیمی در خصوص تعداد دام ها گفت: سال گذشته ٢٨ هزار رأس دام زنده وارد جایگاه ها شدند و حدود ١٤ هزار دام ذبح و لاشه آن تحویل مشتری شد و مابقی دام را افراد تحویل گرفتند و بردند. پیش بینی ما  با توجه به قرارداد های بسته شده این است که بیش از ٣٠ هزار رأس دام امسال در جایگاه ها خواهیم داشت. دام از همدان، اردبیل، آذربایجان، خراسان، قم، کردستان و ... وارد تهران خواهند شد. باتوجه به تقاضای بالای تهران دام از اقساء نقاط کشور وارد جایگاه ها خواهند شد. تلاش داریم قیمتی را اعلام کنیم که یک قیمت ثابت برای همه دام ها بدون توجه به اینکه از کدام استان است و چه کیفیتی را دارد، اعلام کنیم.

مدیر سازمان میادین میوه و تره بار اعلام کرد: در کنار هر جایگاه، چون محیط ذبح خشن است، یک جایگاه فرهنگی که برنامه های مفرح اجرا می کنند، وجود دارد. همچنین تعدادی روحانی وجود دارد تا پاسخگوی شبهات شرعی مشتریان باشند. دستگاه های ATM و پوز نیز وجود دارد تا شهروندان مشکلی نیز بابت پرداخت نداشته باشند.

وی با در خواست از همکاری سایر دستگاه ها گفت: از همه دستگاه ها و به خصوص قوه قضاییه که در مورد شاخص های زنان و خانواده به نتایج خوبی دست پیدا کردند تشکر میکنیم امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها به نتایج مطلوبی برسیم. اگر زمینه عدالت جنسیتی و همچین مواد ١٠٢ و ١٠١ قانونی، تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهور  را در این زمینه داشته باشیم  میتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. در برش ملی و دستگاهی همه باید برنامه خود را در حوزه زن و خانواده ارائه بدهند.

معاون سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه موضوع وجود بیماری‌های مشترک میان انسان و دام و همچنین آلودگی‌های زیست محیطی موضوع بسیار پر اهمیتی است افزود: هر دام حدود 30 درصد ضایعات به همراه دارد که باعث ایجاد معضلات محیط زیستی بسیاری خواهد بود. لذا از همه شهروندان درخواست می‌کنیم که دام خود را در همین مراکز ذبح کنند تا لاشه آن مورد معاینه دامپزشک قرار گیرد. بی تردید هر قسمت از لاشه به هر دلیلی ضبط شود غرامت آن به شهروندان پرداخت خواهد شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز