معاون زنان و خانواده رییس جمهور:

ابتکار: عدل جز ارکان اعتقادی دین ماست نباید هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود داشته باشد/ اگر بخواهیم پیشرفت ها را بشناسیم باید اشتباهات را هم بشناسیم

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۲:۳۱:۵۸
کد خبر: ۷۴۳۲۹۶
ابتکار: عدل جز ارکان اعتقادی دین ماست نباید هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود داشته باشد/ اگر بخواهیم پیشرفت ها را بشناسیم باید اشتباهات را هم بشناسیم
ابتکار گفت :خداوند در خلقت انسان از نفس واحده یاد کرده است و ما وقتی در موضوع خلقت حرف میزنیم هیچ تفاوتی بین مرد و زن وجود ندارد و اگر در نقش ها و جایگاه های تفاوت های جنسیتی وجود دارد نباید مفهوم آن منفی باشد.

معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده رییس جمهور در نشست تخصصی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با مشاوران وزرا و مدیران کل امور بانوان و مدیران کل امور اجتماعی استانداری ها، گفت:    هدف این جلسات  ایجاد هماهنگی در سطح دولت و کشور در حوزه های مربوط به زنان و خانواده ها خواهد بود. عدل جز ارکان اعتقادی دین ماست  و بدون شک که خداوند عادل است و نباید در این زمینه شکی داشته باشیم.

وی ادامه داد:خداوند در خلقت انسان از نفس واحده یاد کرده است و ما وقتی در موضوع خلقت حرف میزنیم هیچ تفاوتی بین مرد و زن وجود ندارد و اگر در نقش ها و جایگاه های تفاوت های جنسیتی وجود دارد نباید مفهوم آن  منفی باشد.

ابتکار با تاکید بر برابری جنسی اضافه کرد: وقتی صحبت از برابری جنسیتی میکنیم به  ارزش های دینی و ملی  توجه داریم و در همه موارد جایگاه زن مشخص شده است و جایگاه زن در خانواده همانند جایگاه زن در جامعه مهم  است. هیچگاه اهمیت معاون رییس جمهوری را پایین تر از مقام مادری ندیدم و در هر دو حوزه همه تلاش خودم را خواهم کرد. دین ما ایجاب میکند که از خرد و تجربه بشری استفاده کنیم تا برای پیشرفت از اشتباهات دیگران درس بگیریم و اگر بخواهیم پیشرفت ها را بشناسیم باید اشتباهات را هم بشناسیم و اگر به این موضوع توجه نکنیم به هدفمان نخواهیم رسید .

 

خبر در حال تکمیل ....

 

نظر شما
پرونده ویژه