در نشست روسای مجامع سازمان های مردم نهاد با وزیر ورزش‌وجوانان عنوان شد؛

سلطانی‌فر: حمایت مالی از ثبت شناسه سمن‌ها / تلاش داریم تعداد سمن‌ها به ۵ هزارتا برسد/ باور دکتر روحانی این است که جوان گرایی با سازوکار ویژه ای انجام شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۹:۴۱:۵۷
کد خبر: ۷۴۳۴۸۵
سلطانی‌فر:  حمایت مالی از ثبت شناسه سمن‌ها / تلاش داریم تعداد سمن‌ها به ۵ هزارتا برسد/ باور دکتر روحانی این است که جوان گرایی با سازوکار ویژه ای انجام شود
امروز ،دوشنبه، نشست روسای مجامع سازمان های مردم نهاد با حضور وزیر ورزش‌وجوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، نشست روسای مجامع سازمان های مردم نهاد با حضور دکتر مسعود سلطانی فر - وزیر ورزش و جوانان و همچنین محمد مهدی تندگویان - معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش و‌جوانان در حال برگزاری است.

وزیر ورزش و جوانان در نشست روسای مجامع سازمان های مردم نهاد گفت: همه نظام های سیاسی دنیا برای ایجاد ثبات، امنیت، آرامش و تحکیم پایه های خود به مشارکت مردم در امور مختلف نیازمند است و این امر مهم امکان پذیر نخواهد بود مگر اینکه سازمان های مردم نهاد گسترش پیدا کند.

وی افزود: باور دارم که حضور مردم، گسترش احزاب و نهادهای اجتماعی به تحکیم پایه های نظام، کمک جدی خواهد کرد، بنابراین توسعه سازمان های مردم نهاد در این خصوص قدم اساسی خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به نشست هایی که با سمن های جوانان در استان های مختلف داشت اشاره کرد و گفت: این نکته را گفتم که مهم ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران تحقق دینی است و در بسیاری از کشورها به عنوان یک آرمان مطرح شده است و یک نظام دینی و حکومتی مذهبی پایه های مردم سالاری را در تمام شئونات اش توسعه داده است.

وی تصریح کرد: برای خیلی از اندیشمندان سیاسی سال های ۵۷و ۵۸ این مسئله دور از ذهن بود که در سایه حکومت دینی بتوان انتخاباتی برگزار کرد که در آن با نظر مردم، حرکت و آینده کشور تبیین شود.

دکتر سلطانی فر افزود: برای خیلی ها قابل تصور نبود در سایه حکومت دینی آزادی مطبوعات ایجاد شود و عصر تفکیک قوا را به رسمیت شناخته و اجرا کند.

وزیر ورزش و جوانان، ادامه داد: این ها دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰سال گذشته به مردم دنیا است.

دکتر سلطانی فر  در ادامه پیرامون اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان مطالبی  گفت: دوهزار سازمان مردم نهاد  جوانان در این وزارت خانه فعال هستند و ما تلاش می کنیم با توانمند سازی سمن ها علاوه بر توسعه کیفی به لحاظ کمی نیز این تعداد را به حدود ۴یا ۵هزار مورد برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه زمینه جدی مشارکت جوانان را فراهم خواهیم کرد از این قشر به عنوان موتور متحرک کشور نام برد و در ادامه به اولین سفر استانی  اشبه بوشهر او نشستی که با سازمان های مردم نهاد استان داشت اشاره کرد.

دکتر سلطانی فر افزود: در تمامی سفرهای استانی خود، به رسمیت یافتن سمن های جوان و فعالیت هایشان را به عنوان یک مطالبه جدی مطرح کرده ام  و چند ماهی است در وزارت ورزش و جوانان این موضوع را به طور جدی پی گیری می کنیم.

وزارت ورزش و جوانان گفت: در طی چند ماه گذشته به جمع بندی خوبی رسیده ایم و مشکلات حل خواهد شد و به امید خدا تمامی سمن ها فاز جدید فعالیت های خود در راستای توانمندسازی خود و اعضا و‌نقش آفرینی اشان در توسعه شهر و استان های خود اعمال خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بهره گیری از مدیران جوان در  بخش های اجرایی و‌تصمیم سازی وزارت ورزش و جوانان گفت: ما در حال انتقال نسل مدیران هستیم و این موضوع را به مرور در وزارت خانه و مجموعه های تابعه اش به اجرا در آورده ایم.

دکتر سلطانی فر توضیح داد: باور دکتر روحانی ریاست جمهوری این است که جوان گرایی با سازوکار ویژه ای انجام شود؛ برای مثال یک مدیر دستیار جوان داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بهره گیری از پتانسیل مدیران جوان در وزارت ورزش را با جدیت پی گیری می‌کنم، افزود: در حال حاضر مدیران کل ۸استان کشور ورزش و‌جوانان زیر ۴۰سال و یک استان در ۴۰تا ۴۲ سال هستند؛ این روند برای بقیه استان ها هم ادامه خواهد یافت.

دکتر سلطانی فر بیان کرد: برخی از فدراسیون های ورزشی مدیریت ۱۷ساله داشتند که طی ۲۱ماه گذشته مدیران جوان و پر انرژی را جایگزین کرده‌ایم تا فعالیت ها در شرایط جدید ادامه پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان در این جلسه به توفیقاتی که ورزشکاران جدید کشورمان در رویدادهای مهم بین المللی کسب کرده اند اشاره کرد و افزود: آنچه که به دست آمده ماحصل تلاشی است که در سایه ثبات، آرامش، جوانگرایی و تغییر مدیریت به دست آمده است.

سلطانی فر همچنین به وعده هایی که در خصوص گسترش خانه های جوان، وام های ازدواج و توسعه دفاتر مشاوره داده بود اشاره کرد و گفت: موضوع خانه های جوان را با جدیت دنبال می کنیم هر چند در بسیاری از شهرستان ها برای راه اندازی این مکان از خانه های اجاره ای استفاده می شود اما در نظر داریم هر چه زودتر خانه های جوان را افتتاح کنیم.

وی در خصوص پرداخت وام ازدواج نیز گفت: با تدابیر انجام شده آخرین گزارشی که بانک مرکزی ارائه کرد در ۴ماه اول سال ۳۱۴هزار فقره وام به مبلغ ۱۵میلیون تومان پرداخت شده است.

وی در خصوص نظام وظیفه سمن ها نیز عنوان کرد: در این خصوص تفاهم نامه ای با نیروهای ستاد مسلح سرلشگر  باقری به امضا رساندیم تا سربازان وظیفه ۶ماه خدمت خود را در سازمانهای مردم نهاد بگذرانند.

وزیر ورزش و جوانان، در خصوص دفاتر مشاوره نیز گفت: امیدواریم بتوانیم تعداد مراکز را بین ۶تا ۱۰برابر افزایش دهیم.

سلطانی فر در مورد جایگاه سمن ها در نظام اجرایی گفت: کار ما موضوع شناسه و ایجاد هویت برای آنان بود که خوشبختانه با همکاری وزارت کشور حل شد.

وی توضیح داد: با این اقدام ما تلاش کردیم جایگاه سمن ها را در نظام اجرایی استان ها باز کنیم تا تعامل عمیق تری بین مسئولان اجرایی و سمن ها فراهم کنیم تا با آموزش اعضای سازمان های مردم نهاد از آن ها به عنوان مدیران آینده بهره مند شویم. در واقع اگر قرار است در آینده کسی جایگزین مدیران در سطوح مدیریتی شود اولویت با اعضای فعال سازمان های مردم نهاد است.

وزیر ورزش‌وجوانان همچنین در خصوص هزینه های مربوط به ثبت سازمان های مردم نهاد گفت: باید برررسی کنیم و ببینیم که چگونه می توان تسهیلات مالی در این خصوص ایجاد شود در حال حاضر خوشبختانه مانع اصلی کار برداشته شده است و مورد مسائل مالی هم سعی می‌کنیم شرایط خوبی را برای سازمان های مردم نهاد ایحاد کنیم و نگذاریم سمن ها با مشکل مالی مواجه شوند.

دکتر سلطانی‌فر خطاب به سازمان های مردم نهاد جوانان گفت: ما با تمام توان از ما حمایت میکنیم و شما هم با جدیت بیشتر به روند توسعه کشور کمک کنید.

وی در ادامه افزود: با وجود تهدیدات بی رحمانه بر علیه ایران در شرایط خطیری به سر می بریم، مردم ما در ۴۰سال گذشته درهمه بحران ها و تهدیدات با وحدت، هم افزایی‌و‌همکرایی این بار نیز موفق از این عرصه بیرون خواهند آمد.

در حاشیه نشست سازمان های مردم نهاد وزیر ورزش و‌جوانان ضمن تقدیر از تلاش های حجتی سجاد سالک را به عنوان مدیر این بخش معرفی کرد.

وزیر ورزش و‌جوانان با این جمله جلسه را به پایان برد؛ ایران من، آن سوی همه برد و باخت ها نامی که باقی می‌ماند تویی.

نظر شما
پرونده ویژه