امروز برگزار شد ؛

تشریح بخش های مختلف دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال / اضافه شدن بخش کودک به نمایشگاه امسال

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۸:۳۱:۱۱
کد خبر: ۷۴۳۴۹۳
تشریح  بخش های مختلف دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال / اضافه شدن بخش کودک به نمایشگاه امسال
نخستین نشست شورای سیاست گذاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال امروز 29 مردادماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با بیان  توجه به سیاست هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجرا است گفت: مرکز رسانه های دیجیتال حکم هماهنگ کننده و توزیع کننده فصل ها را بر عهده دارد. بر همین اساس نمایشگاه امسال را به گونه ای برگزار می کنیم که هر یک از متولیان در سطح ملی بخش خود بتوانند آنچه در طول یک سال زحمت کشیدند و تعبیه کردند به معرض نمایش عموم بگذارند.

وی ادامه داد: بر همین اساس کمیته هایی تشکیل شد که هر یک از کمیته ها با توجه به مسئولیتی که رئیس کمیته دارد و بحث هایی که مطرح خواهند کرد، در سطح وظایف ملی خواهد بود برای هر یک از کمیته ها نیز دبیر اجرایی حضور دارد که از او انتظار داریم به رئیس کمیته برای آماده سازی دستور جلسات و ابلاغ مصوبات کمک کند. به عنوان مثال بخش کودک هم امسال در نمایشگاه به عنوان بخش جدید حضور دارد که توسط آقای سلجوقی برنامه ریزی و سیاست گذاری می شود.

موسویان با معرفی بخش های مختلف نمایشگاه و دبیران و روسای تخصصی آن اضافه کرد: در بخش بازی و هنر دیجیتال مهندس کریمی قدوسی حضور دارند که دارای سوابق و تجارب ملی هستند که  بیش از اینکه رئیس بنیاد ملی بازی های دیجیتال باشند اطلاعات لازم را در سطح ملی دارند. در بخش کودک مسئولیت برعهده آقای سلجوقی است؛ مسئولیت بخش مربوط به محتوا برعهده معاونت محتوای مرکز ملی فضای مجازی است که احتمالا آقای اهرامی مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت. در کنار او مهندس شیرکوند دبیر اجرایی این بخش خواهند بود.

این مقام مسئول در همین رابطه ادامه داد: کمیته های دیگر عبارتند از کمیته بین الملل که این مسئولیت را آقای استیلی مدیرکل بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متحمل شده اند، در کمیته تلفن همراه  هم آقای همدانلو و همچنین دبیر اجرای این کمیته مهندس نادرخوانی حضور دارند. کمیته پایگاه اینترنت  نیز به ریاست آقای الفت نسب و دبیر اجرایی آن مهندس طاهری است، مسئولیت کمیته دانش دیجیتال را آقای عیسی کشاورز بر عهده دارند، در شبکه های اجتماعی و پیام رسان  آقای اهرامی حضور دارند و کمیته کسب و کارهای نوپا نیز بر عهده آقای سرهنگی مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و ورفاه اجتماعی خواهند بود.

موسویان در تشریح سایر کمیته ها اضافه کرد: کمیته تبلیغات بر عهده ضرغامی رئیس زیباسازی شهرداری است و  رئیس کمیته روابط عمومی را آقای امین زاده رییس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده دارند.

رئیس نمایشگاه دوازده رسانه های دیجیتال اضافه کرد: در عین حال پاویون هایی را در بخش نمایشگاه در نظر گرفتیم. به این منظور پاویون ایران ساخت توسط دکتر کرمی، پاویون صدا و سیما توسط آقای قدیمی یا زندی، پایون ناشران دیجیتال اسلامی توسط آقای مشهدی اداره می شود و آقایان مشیری و ایازی عضو شورای سیاست گذاری هستند . پاویون سلامت  را آقای ایازی اداره کرده و آقای فیاضی پاویون جشنواره بین المللی امام رضا را بر عهده داشتند و همچنین آقای اشرف کمیته فناوری را بر عهده خواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری چهار جلسه تا پایان شهریورماه توسط کمیته ها برای نهایی کردن فعالیت های کمیته ها گفت: کمیته ها وظیفه دارند زیر مجموعه های خودشان را دعوت کنند تا اهداف را در جلسه اول نهایی کرده و با همفکری این اهداف را مصوب کنند. جلسه دوم که رییس کمیته برگزار می کند به هر حال از افراد جدیدی که انتخاب شدند برای اضافه شدن دعوت خواهد کرد. در جلسه دوم برنامه های اقدام زیرمجموعه کمیته با توانمندی و ماموریتی که هر یک از اعضای کمیته دارند در سازمان و نهاد و وزارت خانه مطرح می کنند و برنامه های اقدام به عنوان پیش نویس نوشته می شود.

وی ادامه داد: جلسه سوم و چهارم مربوط به اقدامات خردی است که باید برای هر یک از برنامه های اجرایی نوشته بشود، مصوب خواهد شد و اگر لازم بود ادامه آن در جلسه نهایی پیگیری می شود. فرصت این کار تا آخر شهریور ماه است که کمیته ها باید اهداف کمیته و برنامه ها را متناسب با زیر مجموعه پیشنهادی و اضافه شده دنبال کنند.

موسویان در ادامه با شرح وظایف کمیته ها تا شروع نمایشگاه گفت: ما دفترچه مربوط اقدامات نمایشگاه دوازدهم را در پایان شهریور ماه آماده می کنیم. انتظار داریم در سه یا چهار جلسه به برنامه های که اقدام خواهد شد برسیم تا جمع بندی را به دست ما برسانند . لازم به ذکر است کمیته ثبت نام از هفته آخر شهریور ماه، پیش ثبت نام را آغاز می کنند به شکلی که بتوانیم تا نیمه مهر ماه دفترچه نمایشگاه که اطلاعات شرکت کنندگان و محصولات جدید را دارد در اختیار داشته باشم و سعی می کنیم جانمایی ها هم تا نیمه مهرماه آماده شود و محل استقرار شرکت ها را نیز معین خواهیم کرد.

وی با اشاره به این نکته که در نمایشگاه دوازدهم انتظار این است تا بتوانیم در خدمت بازدید کنندگان باشیم تا دورهای تخصصی را برای آنهایی که مشتاق آموزش های تخصصی و مدرک معتبر هستند، برگزار کنیم، افزود: کمیته آموزش در این نمایشگاه به صورت مجزا فعالیت میکند که اگر کمیته های آموزش بخواهند می توانند این کار را  به بخش خصوصی بسپاردند و بخش خصوصی هم از نیمه مهر شروع به ثبت نام برای دوره تخصصی که منجر به مدرک می شود خواهد کرد. بر این اساس تا پایان 7 روزه برگزاری نمایشگاه افراد مشتاق می توانند در دوره های مورد نظر به صورت تخصصی شرکت کرده و  مدرک بگیرد.

موسویان در ادامه مطالب فوق افزود: در این زمینه انتظار می رود با دانش دیجیتال با ادارات بین المللی و مراکز تخصصی که مدارک معتبر می دهند مکاتباتی صورت گیرد و دوره هایی مانند دوره ماکروسافت با تخفیفات نمایشگاهی برگزار شود. برای این منظور طبقه دوم سالن شبستان به صورتی آماده می شود که با فضای مناسب قابلیت آموزش تخصصی را داشته باشد. سال گذشته در این زمینه تجربه خوبی داشتیم و تعداد زیادی کارگاه برگزار کردیم و نتایج خوبی به همراه داشت.

وی در پایان با اشاره به این نکته که نمایشگاه دوازدهم در حد مورد انتظار برون سپاری نشده است، خاطرنشان کرد: قصدمان این بود هر چه می توانیم نمایشگاه دوازهم را به به سمت بخش خصوصی ببریم اما اعتراف می کنم که به میزان قابل انتظار این مسئولیت ها به بخش خصوصی واگذار نشده است ولی با شرایط موجود در حقیقت ما در نمایشگاه دوازدهم یک قدم به استاندارد بین المللی نمایشگاه ها نزدیکتر شدیم.

موسویان با اشاره به توفیق نمایشگاه ها به معرفی سرمایه گذار و ایده پرداز در سال های گذشته گفت: شاید بیش از 60 درصد در معرفی سرمایه گذار به ایده پرداز توفیق داشتیم اما به صورت سیستمی مشخص نبود. امسال از کمیته ها می خواهیم که همکاری بین بخشهای مختلف را تسهیل کنند. انتظار داریم حضور اعضای اکو در نمایشگاه، زمینه سازی ارتباط بیشتر را ایجاد کند. انتظار داریم مدیران مربوطه در جلسه ای که با اپراتورها دارند از نماینده ناشران و ناشران دیگر دعوت کنند تا در برخی از جلسات مذکور حضور داشته باشند.

موسویان گفت: ما در سال گذشته توانستیم رشد چهارصد برابری داشته باشیم .امسال کل شبستان طبقه اول و دوم در اختیار نمایشگاه است و مانند سال گذشته کمبود فضا نداریم. از پلیس فتا با اینکه به دلیل مسائل مالی شاید میل به شرکت نداشتندخواستیم حداقل پاویون تخصصی را برعهده بگیرند. و همچنین از یونیسف خواستیم کارگاهی داشته باشند. در بخش تشریفات آمادگی های لازم وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که به عنوان شروعی دیگر در نمایشگاه دوازهم باز هم یک قدم به سمت استانداردهای نمایشگاه درجه یک پیش برویم و هر آنچه شما در کمیته ها تصمیم بگیرید لازم الاجرا است.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در آبان ماه سال جاری در مصلی امام خمینی تهران برای حوزه های داخلی و بین المللی در بخشهای مختلفی چون رسانه های هوشمند، رسانه های اجتماعی، دانش و فناوری، خانوادگی و فرهنگ سازی، بازی و سرگرمی، نشر دیجیتال، کسب و کارهای نوپا، رسانه های برخط برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه