مختاری در گفت‌وگو با برنا؛

ایجاد تمهیدات لازم جهت اسکان شهروندان در زمان وقوع بحران در بوستان‌های تهران

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۰۵:۳۷:۱۷
کد خبر: ۷۴۴۸۷۱
ایجاد تمهیدات لازم جهت اسکان شهروندان در زمان وقوع بحران در بوستان‌های تهران
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در مورد استفاده بوستان‌ها برای مدیریت بحران حوادث گفت: «تأمین زیرساخت‌های اولیه ( احداث بوستان) پرداخته و انجام مراحل بعدی را به مراکز مسئول و متخصص در این زمینه می‌سپاریم.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ شاید به نظر برسد که تنها کارکرد فضای سبز به عنوان تصفیه کننده هوای آلوده شهر و سرسبز کردن چهره شهر است. اما یکی از کارکردهای مهم فضای سبز و بوستان‌ها، مدیریت بحران است که در زمان وقوع حادثه، فضای سبز می‌تواند محل مناسبی برای جای دادن ماشین‌های اورژانس، آتش نشانی، استقرار چادرهای بیمارستانی و ... است. برای مثال زلزله‌ی یک سال گذشته تهران را متصور شوید که بعد از رخ داد ان همه مردم به خیابان‌ها آمدند و برای حفظ ایمنی شب را در بوستان‌ها به سر کردند.

به همین منظور برآن شدیم تا از وضعیت فعلی بوستان‌ها و فضای سبز تهران در زمان مدیریت بحران مطلع شویم.

علی محمد مختاری - مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در مورد کارکرد بوستان‌ها در زمان وقوع حوادثی مثل زلزله، گفت: «تأکید سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در خصوص احداث بوستان با پراکنش مناسب در شهر تهران، علاوه بر تأمین سرانه‌های تفرجی و فضای سبز، در واقع ناظر بر کارکرد ویژه بوستان‌ها در مواقع بحران و جایگاه آن‌ها به عنوان ذخایر استراتژیک شهری است. به عبارت دیگر مدیریت شهری با احداث و توزیع یکنواخت بوستان‌ها در سطح شهر ظرفیت لازم برای استفاده در مواقع بحران را ایجاد می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «با توجه به اینکه مدیریت بحران و تامین الزامات وضعیت ویژه، از حوزه تخصصی این سازمان خارج بوده و مراکز دیگر عهده دار آن هستند ما به تأمین زیرساخت‌های اولیه ( احداث بوستان) پرداخته و انجام مراحل بعدی را به مراکز مسئول و متخصص در این زمینه می‌سپاریم.»

 مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به این مطلب که شهرداری تهران توجه به خصوصی نسبت به این موضوع دارد، گفت: «شایان ذکر است که سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران تمهیدات لازم را جهت اسکان و ساماندهی شهروندان در زمان وقوع بحران اتخاذ کرده که از جمله می‌توان به تعبیه سکوهای ایمن در بسیاری از بوستان‌هایی که پتانسیل لازم را داشته‌اند مانند بوستان جنگلی چیتگر - لویزان - سرخه حصار - طبیعت و ... اشاره نمود. اطلاعات بیشتر در این زمینه بایستی از سازمان مدیریت بحران دریافت شود.»

 

نظر شما