معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۰ خبر داد؛

پیشرفت ۹۵ درصدی بزرگترین پروژه تصفیه‌خانه آب‌های سطحی شهرداری تهران

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۱۱:۵۶:۰۹
کد خبر: ۷۴۵۶۸۵
پیشرفت ۹۵ درصدی بزرگترین پروژه تصفیه‌خانه آب‌های سطحی شهرداری تهران
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 10 از اجرای مراحل پایانی احداث بزرگترین تصفیه خانه آب شهرداری تهران با 95 درصد پیشرفت در راستای مدیریت و بازچرخانی آب‌های سطحی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، امیر رشیدی ضمن اعلام این خبر با اشاره به اهمیت تصفیه فاضلاب به عنوان یکی از مهمترین پارامتر های کمبود منابع آبی و استفاده مجدد از پساب در چرخه آبیاری فضاهای سبز گفت: عملیات اجرای بزرگترین پکیج تصفیه خانه فاضلاب مناطق شهرداری تهران برای جلوگیری از هدر رفت منابع آب و استفاده حداکثری از پساب تولیدی با ظرفیت تصفیه شبانه روزی 300 مترمکعب رواناب در دست اجراست.

وی بهینه‌سازی مصرف و حفاظت از منابع آب و محیط زیست، رعایت بهداشت عمومی، حذف شرایط خطرپذیری ناشی از تخلیه فاضلاب‌های با تصفیه ناکافی به منابع آب سطحی و زیرزمینی را از مزایای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: با احداث تصفیه خانه و مخزن بتنی در بوستان «هزار شهید» فاضلاب نهر فیروزآباد به جای سرازیر شدن به سمت جنوب شهر و ایجاد مشکلات زیست محیطی پس از جمع آوری و تصفیه وارد مخزن بتنی می‌شود و برای آبیاری فضای سبز بوستان‌های منطقه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه، در صورت تامین اعتبارات لازم این پروژه ظرف سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز