در جریان بررسی پیشنهاد اصلاح قانون؛

لاریجانی: شهردار تهران شامل مصوبه "منع بکاری بازنشستگان" می‌شود و قابل مستثنی شدن نیست

۱۳۹۷/۰۶/۰۸ - ۱۰:۲۱:۳۸
کد خبر: ۷۴۷۴۵۳
لاریجانی: شهردار تهران شامل مصوبه منع بکاری بازنشستگان می‌شود و قابل مستثنی شدن نیست
رئیس مجلس در جریان بررسی پیشنهاد اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در پاسخ به این ابهام که آیا شهرداری شامل ماده ۵ قانون خدمات کشوری که در ماده واحده این مصوبه به آن اشاره شده می‌شود یا خیر پاسخ داد. علی لاریجانی گفت: شهرداری شامل این ماده است و قابل مستثنی شدن نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، قانون منع به کارگیری بازنشستگان در 20 اردیبهشت 95 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بعد از آن 2 مرتبه در سال 96 و 97 توسط نمایندگان مجلس اصلاح شد از زمان تصویب این قانون تا به امروز مهمترین چالشی که درباره آن وجود وجود داشته است بحث تبصره یک ماده واحد این قانون است که بازنشستگانی که به واسطه انتصاب یا انتخاب در یکی از سمت‌های مذکور در ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری و همطرازان آنها به‌کارگیری می‌شوند را از شمول قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، مستثنی می‌کند. در دو دوره اصلاح این قانون، بندهای (د) و (ه) ماده 71 قانون خدمات کشوری که مربوط به استانداران، سفرا و معاونان وزرا بود حذف شده است و طبق بندهای (الف. ب. ج) این ماده شاغلان سیاسی رده‌های بالاتر را در بر می‌گیرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه 226 مجلس و در جریان بررسی پیشنهاد اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در پاسخ به این ابهام که آیا شهرداری شامل ماده 5 قانون خدمات کشوری که در ماده واحده این مصوبه به آن اشاره شده می‌شود یا خیر پاسخ داد.

وی در این‌باره اظهار کرد: شهرداری شامل این ماده است و قابل مستثنی شدن نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز