طرفداران موسیقی بخوانند؛

موسیقدان‌ها به کدام مناطق برای گردشگری می‌روند؟

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۰۵:۰۶:۰۰
کد خبر: ۷۴۷۴۸۰
موسیقدان‌ها به کدام مناطق برای گردشگری می‌روند؟
ز دیرباز موسیقی به عنوان التیام بخش روح و نیرویی که می تواند الهام بخش ما باشد، شناخته شده است. نیرویی که می تواند به افراد انگیزه بدهد و مردم را به یکدیگر نزدیک تر کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، اگر تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که موسیقی مورد علاقه ی شما از کدام نقطه ی این جهان برخاسته است یا دوست داشتید از مکان هایی که الهام بخش نوازندگان و آهنگسازان بزرگ بوده اند، بازدید کنید. بهتر است بدانید مقاصد سفر برای عاشقان موسیقی در این سیاره وجود دارد. بنابراین اگر از طرفداران موسیقی کلاسیک، پاپ، راک اند رول یا دیترویت و ... هستید. 

محبوب ترین مقاصد گردشگری برای طرفداران موسیقی

مقاصد گردشگری برای طرفداران موسیقی: لیورپول

زمانی که بند موسیقی Fab Four در دهه ی 60 میلادی و در عصر انگیز Merseybeat می درخشیدند، هیچ نمی دانستند چه میراث گرانبهایی را برای لیورپول به یادگار خواهند گذاشت. لیورپول که به عنوان مرکز شروع انقلاب موسیقی شناخته می شود، در حال حاضر نام اش مترادف با بند پرآوازه ی بیتلز است و بازدیدکنندگان هر ساله از سرتاسر جهان در این شهر گرد هم می آیند.

اولین مکانی که قرار است در لیورپول از آن بازدید کنید، خیابان Matthew می باشد، خیابانی که خانه ی بار Cavern pub و کلاب Cavern club است. همان جایی که این بند معروف کارشان را در آن جا آغاز کردند. اجراهای زنده هر روز در این مکان به نمایش در می آیند و شما می توانید در آنجا بنشینید و به سلامتی این پسران افسانه ای بنوشید.

شاید دوست داشته باشید که از تور Magical Mystery نیز استفاده کنید. یک اتوبوس رنگارنگ که شما را به برخی از مکان هایی که الهام بخش بعضی از ترانه های بیتلز مانند Penny Lane و Strawberry Fields بوده اند، می برد.

علاوه بر این، موزه ی لیورپول یک طبقه ی خود را به صحنه ی موسیقی شهر اختصاص داده و موزه ی تاریخچه ی گروه بیتلز نیز در کنار حوض آلبرت (Albert Dock) قرار گرفته است.

لیورپول

مقاصد سفر برای عاشقان موسیقی: ممفیس

ممفیس و راک اند رول دو نام جداناپذیر هستند و طرفداران الویس هر ساله از این مقصد گردشگری بازدید می کنند. بنابراین اگر قصد دارید تا ریشه های راک اند رول را پیدا کنید، استادیو Sun یک مکان مناسب برای شروع این مسیر است. این استادیو که به عنوان "معروف ترین استادیوی رکورد در جهان" شناخته شده است، همان مکانی است که "پادشاه راک اند رول" در کنار موزیسین های نامدار و افسانه ای دیگری همچون جانی کش، فعالیت خود را در آن جا آغاز کرده است. بلیت شما برای بازدید از این استادیو شامل یک بازدید رایگان از Graceland و همچنین ورود به موزه ی راک اند سول (Rock 'n' Soul) نیز می شود.

علاوه بر این، اگر تصمیم داشته باشید تا در زمان فستیوال Elvis Week ( از 9 تا 18 اوت) از این شهر بازدید کنید، می توانید در کنسرت های همراه با تم، رویدادها، ورکشاپ ها و مراسم روشن کردن شمع در شب شرکت کنید.

memphis

مقاصد گردشگری برای طرفداران موسیقی محلی و سنتی: ایرلند

به سمت ساحل غربی (West Coast) هیجان انگیز ایرلند بروید تا خودتان را در موسیقی سنتی ای غرق کنید که هنوز هم تار و پود آن در زندگی روزمره ی مردم تنیده شده است. قبل از ظهور تلویزیون، این ترانه ها و موسیقی سنتی از نسلی به نسل بعدی منتقل می شدند. بسیاری از کودکان همچنان موسیقی سنتی می آموزند و سازهایی همچون فیدل، بودران و نی انبان می نوازند. سپس در فستیوال های موسیقی نظیر Fleadhs به اجرا و رقابت می پردازند. این فستیوال ها در سراسر کشور برپا می شود و شما می توانید در طول سفرتان در آن ها شرکت کنید.

بارهایی که در شهرهای بزرگ قرار دارند، نظیر Galway، در هر ساعت از روز اجراهای بی نظیری از موسیقی شهرشان را به نمایش می گذارند. گرچه اگر می خواهید موسیقی سنتی اصیل و دلنواز تری را تجربه کنید باید به دهکده های کوچک و دور افتاده تر بروید. یکی از این دهکده ها، Doolin در County Clare است. به عنوان منطقه ای که ایرلندی زبان هستند(Gaeltacht)، موسیقی و رقص و قصه خوانی تا اواخر قرن بیستم میلادی در زندگی روزمره ی بومیان آن نقش اساسی ای را ایفا می کرد. به همین دلیل است که این دهکده ی کوچک ماهیگیری لقب "پایتخت موسیقی سنتی ایرلند" را به خود اختصاص داده است. هرچند در این دهکده فقط 4 Pub وجود دارد اما می توانید در طول تابستان در اجرا های شبانه ی آن ها شرکت کنید و از موسیقی اصیل ایرلندی لذت ببرید. همچنین، به عنوان دروازه ای به جزیره های شگفت انگیز Aran و Burren، تجربه های دلنشین بیشتری را در طول سفر کسب خواهید کرد.

 

ireland

مقاصد سفر برای عاشقان موسیقی کلاسیک: سالزبورگ

طرفداران موسیقی کلاسیک دوست دارند تا به شهر سالزبورگ در اتریش سفر کنند. شهری که زادگاه آهنگساز بزرگ موسیقی کلاسیک، موتزارت است. می توانید در این شهر از محل تولد موتزارت بازدید کنید که در حال حاضر تبدیل به یک موزه شده است که کلکسیونی از ادوات موسیقی، مدارک، درجات و همچنین خاطرات در آن نگهداری می شوند. در طول اقامت تان در سالزبورگ می توانید از کلیسای جامع باروک دیدن کنید که موتزارت در آن غسل تعمید داده شده است. اگر از طرفداران فیلم Sound of Music باشید، می توانید از اقامتتان در سالزبورگ حسابی لذت ببرید. با توری که از لوکیشن های فیلم بازدید می کند، همراه شوید. همراه با این تور می توانید از مکان هایی همچون دریاچه ای که بچه های Von Trapp در آن سقوط کردند و باغ وحشی که برای طرفداران این فیلم بازسازی شده است، دیدن کنید.

سالزبورگ

مقاصد گردشگری برای طرفداران موسیقی پاپ: سوئد

سوئد به عنوان یکی از بزرگترین کشور هایی که مرکز تولید موسیقی پاپ هستند، شناخته می شود و خاستگاه گروه پاپ معروف ABBA نیز می باشد. طرفداران این بند موسیقی باید به استکهلم بروند تا بتوانند از موزه ی ABBA بازدید کرده و از خاطرات این بند، ترانه ها و البته لباس های پرزرق و برق و عجیب آن ها دیدن کنند. همچنین، بازدیدکنندگان می توانند در استادیو Polar ترانه بخوانند و حتی با استفاده از مونتاژ سه بعدی بر روی صحنه و در کنار دیگر اعضای این بند، قرار گیرند.

بلیط موزه ی شما شامل بازدید از موزه ی مشاهیر سوئد نیز می شود. مکانی که می توانید در آن از پیشینه ی غنی موسیقی این کشور اطلاعات کسب کنید و با برخی از چهره های افسانه ای آن نظیر Roxette، The Cardigans band، Swedish House Mafia و First Aid kit آشنا شوید.

سوئد

مقاصد سفر برای عاشقان موسیقی: اندلس

اخیراً فلامنکو در لیست نمایندگان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی غیر قابل لمس بشر ثبت شده است چراکه دارای یک اصالت فرهنگی قدرتمند می باشد و از دیرباز از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. آواز، رقص و موسیقی فلامنکو از منطقه ی اندلس در اسپانیا سرچشمه گرفته است.

برای اینکه خودتان را غرق در این موسیقی قدرتمند کنید، سفری به سویل داشته باشید که بزرگ ترین شهر و پایتخت این منطقه محسوب می شود. در این شهر سنت های دیرینه ی رقص فلامنکو، گاو بازی و پتاس به شدت حفظ شده اند و شما می توانید در طول سفرتان از چندین رویداد اینچنینی بازدید داشته باشید. از موزه ی فلامنکو دیدن کرده و درباره ی تاریخچه ی هنر این منطقه اطلاعاتی کسب کنید و شب را در یک بار محلی فلامنکوئی (tablao) سپری کنید.

اندلس

مقاصد گردشگری برای طرفداران موسیقی: دیترویت

"صدایی که آمریکا را تغییر داد" به عنوان یک نفود عظیم بر روی کشوری که چند نژادی است شناخته شده و یک نیروی قدرتمند برای تغییرات فرهنگی و اجتماعی آن، محسوب می شود. به نظر می رسد که موتاون افراد را از ملیت های مختلف از طریق موسیقی به یکدیگر پیوند داده است. طرفداران چهره های افسانه ای مانند دیانا روس، اسموکی رابینسون، استیوی وندر و ماروین گای می توانند با سفری به شهر دیترویت و بازدید از موزه ی موتاون، نقطه ی آغاز این جنبش موسیقی را پیدا کنند. می توانید در این موزه از این پیشینه ی این موسیقی قدرتمند آگاه شوید، از مکان هایی که موزیسین ها در آن ها به ضبط ترک های شان پرداخته اند بازیدید کنید و حتی در استادیو معروف Studio A، ترانه بخوانید. اگر دوست دارید که بعد از ظهر به این شهر بروید، بهتر است بدانید که این شهر چندین مکان برای اجرای موسیقی زنده دارند و سالن های موسیقی آن آخرین استعدادهای خود را به نمایش می گذارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز