معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با برنا:

منطقه مرکزی شهر تهران نیاز به پارکینگ ندارد/ خدمات ایستگاه‌های مترو کافی است

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۰۵:۲۰:۰۸
کد خبر: ۷۴۷۷۱۷
منطقه مرکزی شهر تهران نیاز به پارکینگ ندارد/ خدمات ایستگاه‌های مترو  کافی است
پورسیدآقایی گفت: «درحال ساماندهی پارک حاشیه‌ هستیم. اسناد آن تهیه شده و همچنین آگهی آن برای مزایده رفته است. در هفته جاری آگهی مزایده منتشر خواهد شد.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ چند روز گذشته محسن پورسیدآقایی در گفت‌وگویی با برنا در مورد وضعیت نابسمان پارکینگ‌های تهران اعلام کرد که تهران معضل پارکینگ ندارد. همین جمله موجب واکنش بسیاری از مسوولان و کارشناسان مربوطه شد؛ چرا که اگر 50 هزار پارکینگ تهران جبران نشود معلوم نیست که بحران ترافیک‌   چه پیامدهایی در شهر  در پی خواهد داشت.

 و اما معاون حمل و نقل و ترافیک شهری تهران پاسخ واکنش‌ها را طی گفت‌وگویی به خبرنگار برنا اینگونه پاسخ داد:

محسن پورسیدآقایی - در مورد واکنش‌های برخی از کارشناسان و همچنین رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای شهر تهران نسبت به جمله "تهران معضل پارکینگ ندارد" ،گفت: «منطقه مرکزی شهر تهران نیاز به پارکینگ ندارد. باید پارکینگ‌ها به سمت حلقه حاشیه‌ای تهران تجمع پیدا کنند تا در آن قسمت از شهر (حاشیه و خارج از مرکز شهر) پارکینگ‌های عمومی احداث شود. مردم با پارک خودروهای شخصی در محل پارکینگ‌های عمومی می‌توانند از وسایل نقلیه عمومی مثل مترو، اتوبوس‌های BRT و ... به مرکز شهر برای انجام امورات خود سفر کنند. سیاست فعلی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران ساخت پارکینگ در مرکز شهر نیست.»

پورسیدآقایی با تأکید براینکه سیاست مطلوب برای پارکینگ در سراسر دنیا به این صورت است که در مرکز شهر و محدوده طرح ترافیک نباید پارکینگ عمومی قرار داشته باشد، اظهار کرد: «اگر تعداد پارکینگ‌ها افزایش پیدا کند به این منظور است که تعداد خودروهای شخصی هم در مرکز شهر بیشتر خواهد شد.»

وی در ادامه افزود: «حمل و نقل عمومی توسعه بسیار خوبی داده شده است.  منطقه مرکزی شهر با خطوط کامل مترو مواجه است. 4 منطقه اصلی مرکز شهر توسط خطوط مترو پوشش دهی شده‌اند. همچنین خدمات ایستگاه‌های مترو بسیار بالا و کافی است.»

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری تهران در مورد ساماندهی نشدن پارک‌های حاشیه‌ای که چند ماه است که از مصوبه آن می‌گذرد، بیان کرد: «درحال ساماندهی پارک حاشیه‌ هستیم. اسناد آن تهیه شده و همچنین آگهی آن برای مزایده رفته است. در هفته جاری آگهی مزایده منتشر خواهد شد. در خصوص پارک حاشیه‌ای به صورت علمی و کارشناسانه اقدامات را انجام داده‌ایم.»  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز