جعفری سدهی :

شناسایی ۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک کار در مراکز بهزیستی/ تدوین آئین نامه ساماندهی کودکان کار

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۱۲:۵۹:۵۰
کد خبر: ۷۴۸۰۲۹
شناسایی ۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک کار در مراکز بهزیستی/ تدوین آئین نامه ساماندهی کودکان کار
جعفری سدهی از شناسایی ۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک در مراکز سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، رضا جعفری سدهی مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در برنامه پرسشگر درباره چالش های مربوط به کودکان کار، اظهار کرد: لفظ آسیب دیده معمولا برای دختران و زنان استفاده می شود، اما کودکان بی سرپرست و بدسرپرست هم که در نهایت به کودکان کار سرنوشت شان ختم می شود، جزء این گروه هستند، بچه هایی که برای دریافت شناسنامه و تحصیل هم دچار مشکل می شوند.

 

وی ادامه داد: آماری دقیق از کودکان کار نداریم اما به طور تقریبی ۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک کار را در مراکز خود شناسایی کرده ایم.

 

جعفری سدهی با اشاره به اینکه تعداد کودکان کاری که در خیابان زندگی می کنند حدود ۵ درصد از آمار ما را تشکیل می دهد، گفت: ۹۵ درصد کودکان کار شب ها به خانه بر می گردند و شناسایی کامل کودکان کاری که در کارگاه ها و مراکز دیگر کار می کنند، مربوط به اداره کار می شود.

 

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: با توجه به اینکه مراکز کودکان خیابانی شبانه روزی است، اما ترتیبی اتخاذ کردیم تا بسیاری از کودکان که در این مراکز تحت پوشش قرار گرفته اند، ارتباطشان با خانواده قطع نشود.

 

وی ادامه داد: رویکرد کاهش آسیب ها برای کودکان کار را دنبال می کنیم، هرچند در بهزیستی به تنهایی نمی توان تمامی شرایط لازم برای کاهش آسیب ها را داشته باشیم، اما تلاش می کنیم تا زمان حضور این کودکان در خیابان را به حداقل کاهش دهیم تا کمتر دچار آسیب های موجود در جامعه شوند.

 

تدوین آئین نامه ساماندهی کودکان کار

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: آئین نامه ساماندهی کودکان کار که ۱۱ دستگاه مختلف را مورد توجه قرار می دهد در هیئت وزیران است تا به مرحله اجرا برسد.

 

جعفری سدهی با اشاره به اینکه بعضی مسئولان کودکان کار را معضلی شهری می دانند و قصد حذف آن را دارند گفت: این موضوع باید به گونه ای مورد توجه قرار گیرد که کاهش آسیب ها را برای کودکان کار درپی داشته باشد، همچنین با وجود مدارس خاصی که برای آموزش به کودکان کار فعالیت می کنند، چندان موافق نیستیم چرا که نباید این کودکان را از جامعه جدا کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز