خرم در گفت‌وگو با برنا:

حل مشکلات آموزش‌وپرورش نیازمند همکاری مجلس و دولت است/ باید به وزیر فرصت داد تا مشکلات ریشه ای آموزش و پرورش را حل کند

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۱۵:۵۶:۱۷
کد خبر: ۷۴۸۱۸۹
حل مشکلات آموزش‌وپرورش نیازمند همکاری مجلس و دولت است/ باید به وزیر فرصت داد تا مشکلات ریشه ای آموزش و پرورش  را  حل کند
قائم مقام حزب فرهنگیان مجمع فرهنگیان اسلامی گفت: «بسیاری از مشکلات ریشه‌ای است و مشکلات آموزش و پرورش هم نیاز به همکاری و دخالت بقیه دستگاه‌ها دارد و تنها به دست وزیر حل نخواهد شد.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ چند روز از استیضاح وزیر اقتصاد و وزیر کار دولت دوازدهم نگذشته که حال استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش هم مطرح شده است.

با توجه به شرایط حساس کشور از نظر فشارهای خارجی، به نظر می‌رسد که استیضاح وزیری که حدود یک سال است که پا به این وزارتخانه گذاشته چندان منطقی نیست چرا که همه به مشکلات ریشه‌ای آموزش و پرورش که بیشتر آن در برخی از فرهنگ‌های غلط نهفته است، آگاه هستند.

به همین منظور قائم مقام حزب فرهنگیان اسلامی در این خصوص با برنا به گفت‌وگو پرداخت که در ادامه خواهید خواند. 

محمد خرم - قائم مقام حزب فرهنگیان مجمع فرهنگیان اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا، در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: «آقای بطحایی یازده ماه است که در این جایگاه قرار گرفته است. باید به ایشان فرصت داد تا مشکلات عدیده و ریشه‌ای آموزش و پروش با برنامه ریزی حل کند.»

وی در ادامه افزود: «زمانی که یک وزیر وارد وزاتخانه می‌شود نیازمند زمان است تا ایده‌ و طرح‌های خود را برای رفع مشکلات اجرایی کند. بسیاری از مشکلات ریشه‌ای است و مشکلات آموزش و پرورش هم نیاز به همکاری و دخالت بقیه دستگاه‌ها دارد و تنها به دست وزیر حل نخواهد شد؛ برای مثال افزایش بودجه نیاز به همکاری مجلس و دولت دارد.»

خرم در مورد نوسازی مدارس اظهار داشت: «نوسازی مدارس نیاز به مصوبات مجلس دارد. دولت باید به آموزش و پرورش کمک کند تا مدارس نوسازی و تجهیز شوند. یکی از بندهای استیضاح این است که چرا وزیر آموزش و پرورش در این رابطه کوتاهی کرده است؛ این مورد به بودجه‌‌ای که در مجلس مصوب و همچنین بودجه‌ای که به وزارتخانه تخصیص داده می‌شود، مربوط است.»

قائم مقام حزب فرهنگیان مجمع فرهنگیان اسلامی با بیان اینکه باید به وزیر آموزش و پرورش فرصت داده شود تا برنامه‌های خود را اجرا کند، گفت: «مشکلات آموزش و پرورش فراتر از آموزش و پرورش است و به تنهایی یک وزارتخانه نمی‌تواند چنین مشکلات بزرگی را یک ساله حل کند.»

نظر شما