عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوال برنا:

دادستان به عنوان مدعی عموم می‌تواند به پرونده تخلفات دوره شهرداری قالیباف ورود پیدا کند

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۱۲:۰۲:۰۵
کد خبر: ۷۴۸۸۴۶
دادستان به عنوان مدعی عموم می‌تواند به پرونده تخلفات دوره شهرداری قالیباف ورود پیدا کند
حسن رسولی معتقد است باتوجه به روند پیگیری پرونده‌ تخلفات ، شهردار کنونی تهران باید این موضوعات را بررسی و از قوه قضاییه بخواهد رسیدگی‌ها سریعتر صورت بگیرد زیرا این تخلفات اموال عمومی و متعلق به شهروندان تهرانی است و قطعا دادستان محترم تهران هم به‌عنوان مدعی عموم می‌تواند به موضوع ورود پیدا کند.

حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران در نشست خبری اعلام عملکرد یک‌ساله کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار شهری برنا در مورد آخرین وضعیت پرونده‌های تخلفات دوره ۱۲ ساله مدیریت محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران گفت: یکی از اولین طرح‌های مصوب شورای پنجم الزام شهردار تهران به تهیه و تدبین سند تحول در حوزه مدیریت شهر پایتخت در ۱۲ سال گذشته بود. محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران موظف شد طی مدت ۱۰۰ روز این طرح را تهیه و به شورای شهر ارائه دهد.

وی در همین مورد ادامه داد: در قالب این گزارش که به شورای شهر ارائه شد بلافاصله در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. لازم به ذکر است که بدهی شهرداری تهران به نظام بانکی کشور ۲۱.۶۴۷ میلیارد تومان است و باتوجه به بودجه حدود ۱۸ میلیاردی سال ۹۷ جای سوال دارد. باتوجه به بررسی‌های انجام شده دیوان مالی شهرداری تهران تا انتهای سال گذشته ۱۵.۶۳۴ میلیارد تومان است این مبلغ مربوط به بدهی‌هایی است که یا از طریق محاکم قضایی و یا از سایر روش‌ها کشف شده است که بر عهده شهرداری تهران است و باید این مبلغ را پرداخت کند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه تمامی که با متوسط پیشرفت فیزیکی ۳۶ درصد ثبت شده است و برای اتمام ۱۴.۸۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای لازم دارد و در مجموع جمع این سه قلم به ۵۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد در این سند تغییر و تحول، شهردار وقت با تخلفات مدیریت سابق شهرداری تهران برخورد کرد و پرونده‌ها هم تهیه و به قوه قضاییه ارسال شد بخشی از این پرونده‌ها در حال پیگیری است ولی در بخش‌های دیگر قوه قضاییه هنوز به شهردار تهران پاسخی نداده است. 

رسولی با انتقاد از عدم پیگیری پرونده‌ها توسط شهردار تهران گفت: باتوجه به روند پیگیری پرونده‌ تخلفات ، شهردار کنونی تهران باید این موضوعات را بررسی و از قوه قضاییه بخواهد رسیدگی‌ها سریعتر صورت بگیرد زیرا این تخلفات اموال عمومی و متعلق به شهروندان تهرانی است و قطعا دادستان محترم تهران هم به‌عنوان مدعی عموم می‌تواند به موضوع ورود پیدا کند. اینکه چرا تاکنون ورود پیدا نکرده است یکی از ایرادتی است که انتظار ما هم مانند همه شهروندان از دادستان تهران است که زودتر به این تخلفات رسیدگی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز