میرلوحی :

تقسیم پروژهای تهران به صورت لیستی / اگر لازم باشد اسامی متخلفان را رسانه‌ای می‌کنیم

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۱۴:۰۰:۴۴
کد خبر: ۷۴۸۹۰۸
تقسیم پروژهای تهران به صورت لیستی / اگر لازم باشد اسامی متخلفان را رسانه‌ای می‌کنیم
عضو شورای شهر تهران گفت: در دوره ۱۲ ساله شهرداری قالیباف یک لیستی وجود داشت که پروژه‌های شهری را بین آنها تقسیم می‌کردند در مقابل همه می‌خواستند این لیست‌ها افزایش یابد تا افراد با یکدیگر رقابت کنند.

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در نشست خبری «اعلام عملکرد یک‌ساله کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران» در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص تخلفات دوره ۱۲ ساله مدیریت محمدباقر قالیباف در تهران گفت: بالاترین تخلفات دوره ۱۲ ساله شهرداری محمد باقرقالیباف به موضوع تنظیم قراردادهای تشریفاتی باز می‌گردد و پس از این مورد واگذاری املاک است. در روند این بررسی‌ها ترجیح دادیم تا باتوجه به انتقاد از حوزه مربوطه، اصلاحاتی را انجام دهیم و این موضوع جزو اصلی ترین اقدامات است.

وی ادامه داد: منهای برخوردهای قضایی که باید صورت بگیرد در مقابل قراردادهای تشریفاتی هم نباید منعقد شود. خوشبختانه با وجود سایت شفافیت از سال گذشته هر قراردادی در شهرداری منعقد شده است در آن قرار می‌گیرد و در اختیار همه قرار می‌گیرد. گاهی کسانی موضوعاتی را مطرح می‌کنند و می‌رویم بررسی می‌کنیم و می‌بینیم که ادعای آنها در مورد قراردادها صحت ندارد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اصلاحات در حوزه قراردادها گفت: هدف ما اصلاحات در کارهایی است که در حال انجام دادن داریم. در دوره ۱۲ ساله شهرداری قالیباف یک لیستی داشتند که پروژه‌های شهری را بین آنها تقسیم می‌کردند در مقابل همه می‌خواستند این لیست‌ها باز شود و تا افراد با یکدیگر رقابت کنند و فضا باز بشود و شیوه‌های رانتی گذشته از بین برود و مجریان احساس برابری بکنند. آقای نجفی در گزارش خود ۶۷۴ فقره ملک را گزارش کرده بودند. کاری که بنده روزانه دنبال می‌کنم این است که این املاک باز گردد و در حال بازگرداندنیم و شاید از این تعداد چند صد مورد تکلیفش مشخص شده است و از این دیون قبلی اجاره‌های معوقه باید پرداخت بشود و برخی از آنها تخلیه شده است. 

عضو شورای شهر تهران در تذکری به برخی از اعضای شورای چهارم در پایان گفت: این موضوع را باید به دوستانی که قبلا در شورای شهر بودند عرض کنم تا توجه داشته باشند که شورای پنجم حاضر است خود را مورد انتقاد رسانه‌ها قرار دهد ولی اسمی را اعلام نکند. شورای پنجم خیلی کمتر از آنها از اطلاعاتی که در دست دارد سوءاستفاده می‌کند. باز گرداندن املاک یکی از اهداف اصلی ما است که به این کار ادامه می‌دهیم و در این وضعیت وارد حاشیه نمی‌شویم و از کسی نام نمی‌بریم ولی اگر لازم شد اسامی متخلفان را اعلام می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز