به منظور روان سازی ترافیکی؛

بازگشایی تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و خیابان جیحون در منطقه ۱۰ پایتخت

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۱۲:۰۲:۲۰
کد خبر: ۷۴۹۶۸۵
بازگشایی تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و خیابان جیحون در منطقه ۱۰ پایتخت
به منظور روان سازی ترافیکی، ساماندهی و ایجاد نظم در تردد خودروها، حفظ مقیاس محلی و ایمنی شهروندان، با اتخاذ تمهیدات ویژه و هماهنگی ها و پیگیری های صورت گرفته تقاطع خیابان جیحون خیابان امام خمینی(ره) با حضور مسئولین منطقه بازگشایی و به چراغ راهنمای زماندار مجهز شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  با توجه به درخواست ها و تقاضای شهروندان مبنی بر گشایش این محور با تشکیل کمیته های تخصصی و پیگیری های صورت گرفته از سوی شهرداری منطقه و سازمان حمل و نقل و ترافیک و با همکاری پلیس راهور منطقه تقاطع خیابان جیحون و خیابان امام خمینی (ره) که از بدو احداث این معبر مسدود شده و مقیاس محلی خود را از دست داده بود به منظور تسهیل در تردد خودروها و آمد و شد شهروندان در مسیر شمال به جنوب بازگشایی شد.

گفتنی است خودروهایی که قصد تردد از سمت شمال به جنوب خیابان جیحون برای دسترسی به غرب و جنوب خیابان امام خمینی(ره) و همچنین به بزرگراه نواب را داشتند، می بایست از دور برگران ضلع غربی تقاطع استفاده می کردند که با توجه به عرض کم معبر در خیابان امام خمینی (ره) همواره با ترافیک و مشکلات عدیده ای در تردد خودروها مواجه بودند.

به گفته مسئولین منطقه با اجرای این عملیات ترافیکی و بازگشایی تقاطع فوق و جمع آوری دور برگردان مذکور متن راه در مسیر شمال به جنوب خیابان جیحون خیابان امام خمینی (ره)  آزاد و در اختیار تردد خودروها قرار گرفت.

همچنین در فاز اول پروژه مذکور عملیات تهیه و نصب چراغ راهنمای زماندار و  جمع آوری  اصلاح هندسی انجام شد و در فازهای بعد شاهد ایمن سازی معابر اطراف و ایجاد محدودیت های ترافیکی، نصب علائم و تابلوهای راهنمای مسیر و خط کشی کانال عابر پیاده خواهیم بود. 

این گزارش می افزاید با توجه به اهمیت و نقش ارزنده این تقاطع در انتقال بار ترافیکی قسمت شمالی خیابان امام خمینی (ره) به جنوب این معبر شریانی، پیش بینی می شود با بازگشایی این تقاطع و جمع آوری دور برگردان واقع در ضلع غربی تقاطع ضمن افزایش ایمنی در تردد خودرو ها در محل فعلی دوربرگردان و همچنین ایمنی عابرین پیاده در تقاطع، بر ظرفیت تخلیه ترافیک خیابان امام خمینی (ره) در حد فاصل بزرگراه های شهید نواب صفوی و یادگار امام (ره) نیز افزوده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز