سمیعی:

زمانی‌که هوشمندسازی به طور کامل در پایتخت اجرایی نشود، مقابله با فساد ابتر خواهد ماند

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۱۲:۵۸:۳۶
کد خبر: ۷۴۹۷۱۲
زمانی‌که هوشمندسازی به طور کامل در پایتخت اجرایی نشود، مقابله با فساد ابتر خواهد ماند
رئیس حراست کل شهرداری تهران در جمع مدیران ارشد شهرداری منطقه 8، مبارزه با فساد و مقابله با سودجویان را وظیفه کلیه پرسنل دانست و از همه همکاران درخواست کرد: در این زمینه احساس تکلیف کرده و حراست را یاری کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  جعفر سمیعی مشاور شهردار و رئیس حراست کل ضمن بازدید از سطح منطقه 8 و نشست با شهردار و مدیران ارشد این منطقه، با اشاره به جدیت شهردار تهران در موضوع مقابله با مفاسد اظهار داشت: ما بر این باوریم که اکثیرت خانواده بزرگ شهرداری تهران را افرادی فعال، خدوم و زحمت کش تشکیل داده اند؛ لیکن عده معدودی سودجو و زیاده خواه باعث تخریب برند شهرداری تهران شدند؛ به گونه ای که با شنیدن نام این نهاد خدمت رسان، تخلفات مالی، رشوه و موضوعاتی از این قبیل در اذهان متبادر می شود؛ در حالی که اینگونه نیست.

سمیعی افزود: مثال شهرداری تهران همانند تابلوی سفیدی هست، که چند لکه سیاه بر روی آن نقش بسته است و همین امر باعث شده تا سفیدی کل تابلو کمتر دیده شود و آن سیاهی ها بیشتر به چشم آید.

مشاور شهردار تهران، ضمن دعوت از کلیه پرسنل برای مقابله با افرادی که با عملکرد خود، تخریب وجهه شهرداری را موجب شدند ادامه داد: برخورد با این سودجویان و مفسدان، تنها وظیفه حراست نیست؛ بلکه وظیفه شرعی و اجتماعی ما حکم می کند که در این مسیر به طور جدی ورود کنیم و نسبت به محیط پیرامون خود بی تفاوت نباشیم.

رئیس حراست کل با یادآور شدن نقش پرسنل در انعکاس اخبار مفاسد و کمک به ارتقای سلامت اداری افزود: از کلیه همکاران درخواست می کنم: در مقابل سوء استفاده از برند شهرداری تهران و زیر سؤال بردن عملکرد پرسنل خدوم مدیریت شهری، با مجموعه حراست همکاری کرده و در قبال افرادی که باعث بدنامی این سازمان خدمتگزار می شوند احساس تکلیف کنند.

سمیعی از سیستمی کردن امور، به عنوان یکی از راهکارهای مهم شناخته شده در دنیا در مسیر مبارزه با فساد یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به تأکید شهردار محترم تهران، موضوع هوشمندسازی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و ما نیز بر این باوریم؛ تا زمانی که این مسئله به طور کامل در پایتخت اجرایی نشود، مقابله با فساد ابتر خواهد ماند. 

مشاور شهردار تهران در ادامه سخنان خود، به نقش اخلاق در پیشبرد بهتر امور اشاره و اظهار کرد: متأسفانه وقتی نام «حراست» به گوش برخی می رسد، بُعد سلبی و برخوردهای قهرآمیز در ذهن آنها متبادر می شود؛ ولی همچنان که پیش از این بارها اشاره کرده ام، ما در دوره جدید مدیریتی در حراست کل، سعی خواهیم کرد رویکرد «رُحَماء بَینَهُم» را تقویت کنیم.

سمیعی در همین راستا افزود: چارچوبی که ما در حراست کل برای همکاران خود قرار داده ایم، سه رکن اساسی دارد و آن «شرع، قانون و اخلاق» است. لیکن ما به دنبال این هستیم که نقش اخلاق را در تعاملات کاری پررنگ کنیم؛ چراکه اعتقاد داریم بسیاری از مسائل را می توان با محوریت قرار دادن اخلاق حل و فصل نمود.

رئیس حراست کل در ادامه به رویکردهای اصلی حراست در دوره جدید اشاره و از «تعامل مطلوب با مدیران و کارکنان» به عنوان نخستین رویکرد یاد کرد. وی «نگاه پیشگیرانه به مسائل» را به عنوان دومین رویکرد حراست نام برد و گفت: ما هیچگاه به دنبال مچ گیری از کارکنان نبوده و نیستیم؛ بلکه پیشگیری از مشکلات و معضلات را وظیفه و مأموریت اصلی خود قلمداد می کنیم.

سمیعی «حل مسئله و تأثیرگذاری مثبت» را رویکرد بعدی حراست برشمرد و خاطر نشان کرد: نقش و جایگاه حراست برای مدیریت ارشد یک مجموعه، همانند چراغ برای یک خودرو است؛ که موانع راه را به راننده نشان می دهد. حراست ها نیز می بایست آسیب ها، چالش ها و نقاط ضعف و قوت دستگاه را به موقع و به هنگام احصاء کرده و در اختیار مدیر مجموعه قرار دهند.

مشاور شهردار تهران در پایان، به وضعیت کنونی جامعه و اوضاع سخت اقتصادی اشاره و تصریح کرد: در شرایط فعلی، ما در شهرداری تهران به عنوان نخستین دستگاه خدمت رسان، می توانیم نقش مهمی در افزایش سطح رضایتمندی شهروندان داشته باشیم. آنچه اهمیت دارد این است که مردم در این اوضاع دشوار، تحمل کوچک ترین ناملایمتی از جانب مدیریت شهری را ندارند؛ لذا باید بیش از گذشته، با وجدان کاری بالا و برخورد مناسب، در قبال درخواست های اداری شهروندان پاسخگو بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز