عضو فراکسیون جوانان در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

صحبت صوفی توهین به نمایندگان است/ اجرایی کردن قانون "منع بکارگیری بازنشستگان" پوپولیستی نیست/ بزرگ‌ترین خدمت مجلس فعلی مصوبه‌‌ای بود که فراکسیون جوانان ارائه داد

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۰۵:۲۴:۱۲
کد خبر: ۷۵۰۶۳۰
صحبت صوفی توهین به نمایندگان است/ اجرایی کردن قانون منع بکارگیری بازنشستگان پوپولیستی نیست/ بزرگ‌ترین خدمت مجلس فعلی  مصوبه‌‌ای بود که فراکسیون جوانان ارائه داد
عضو فراکسیون جوانان گفت: «اجرایی کردن قانون منع بکارگیری بازنشستگان هیچ کار پوپولیستی نیست و هزینه‌ای برای نظام و حکومت نخواهد داشت؛ بلکه اگر اجرایی شود به نفع دولت و نظام خواهد بود.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ چند روز گذشته علی صوفی – فعال سیاسی اطلاح طلب در نقد مصوبه "منع بکارگیری بازنشستگان" گفت: « قانون منع به کار گیری بازنشستگان، ادامه مسیری است که احمدی‌نژاد آغاز کرد؛ با تصمیم فراکسیون امید برای اجرایی شدن این قانون هنوز باید هزینه تصمیمات احمدی‌نژاد را بدهیم.»

همچنین این فعال سیاسی اظهار کرده بود که در این مصوبه راه‌های دور زدن از قانون وجود دارد و این قانون آینده‌داری نیست که برای جوانان بوجود آمده باشد؛ بلکه فقط یک فرصت برای بعضی از جریان‌های سیاسی است. 

حال یکی از اعضای فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی نسبت به این گفته واکنش نشان داد و با برنا به گفت‌وگو پرداخت.

روح‌الله بابایی صالح – دبیر کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، در واکنش به صوفی، بیان کرد: «آقای صوفی نظر خودش رااعلام کرده است. اجرایی کردن این قانون هیچ کار پوپولیستی نیست و هزینه‌ای برای نظام و حکومت نخواهد داشت؛ بلکه اگر اجرایی شود به نفع دولت و نظام خواهد بود. برخی از افرادی که در این نظام فرسوده شده‌اند به نوعی با دریافت حقوق مجدد درحال سوءاستفاده از نظام هستند؛ هزینه‌ را بدون هیچ کارایی دریافت می‌کنند؛ البته برخی از بازنشستگان توانایی انجام فعالیت دارند اما با اجرایی شدن این قانون همه بازنشستگان باید دستگاه‌های دولتی را ترک کنند.»

وی با بیان اینکه راه باید برای جوانان باز باشد تا نیرو پروری انجام شود، افزود: «اگر به نیروهای بازنشسته فعلی متکی باشیم هیچگاه نیروپروری و جانشین سازی صورت نخواهد گرفت. بزرگ‌ترین مزیت این قانون نیروپروری است.»

بابایی صالح خاطرنشان کرد: «بعد از آخرین ابهامی که شورای نگهبان از طرح گرفت، 209 نفر از نمایندگان به این طرح رأی مثبت دادند. حرف ایشان (صوفی) توهین به رأی نمایندگان است. بسیاری از نمایندگان در زمان آقای احمدی نژاد نبودند و درحال حاضر مجلس چرخش 180 درجه‌ای داشته است. طرح "منع بکارگیری بازنشستگان" با نظر نمایندگان جدید بوده است. شاید آقای صوفی جزو بازنشسته‌هایی است که باید دستگاه‌های دولتی را ترک کند.»

وی در واکنش به اینکه در این مصوبه راه‌های دور زدن از قانون وجود دارد، گفت: «قانون برای همه است. استثنائات برای نیروهای مسلح با تدبیر مقام معظم رهبری، یک درصد از نیروهای وزارت اطلاعات باتوجه به حساسیت کار،  فرزندن شهدا، جانبازان بالای 50 درصد و آزادگان بالای 3 سال است؛ به جز این استثانئات هر فردی در هر جایگاه و با هر مقامی که باشد باید پست خود را تحویل دهد.»

این عضو فراکسیون جوانان با تأکید براینکه اجرای این قانون به نفع هیچ طیف سیاسی خاصی نخواهد بود، افزود: «با خروج بازنشستگان از بدنه دولتی، جوانان پله پله بالا خواهند آمد. آقای صوفی در برنامه زنده تلویزیونی در این مورد آمارهای ضد و نقیضی ارائه می‌دادند. بزرگ‌ترین خدمت مجلس شورای اسلامی مصوبه‌‌ای بود که فراکسیون جوانان ارائه داد.»

به گفته بابایی صالح در قانون مدیریتی کشور سه بند متثنی هستند؛ وزارء و نمانیدگان، معاونان رییس جمهور و روسای قوه، روسای قوه.

این عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در مورد علت تعلل شورای نگهبان، افزود: «بیست روز شورای نگهبان فرصت دارد تا مصوبه را تصویب کند و در زمان قانونی اعلام نظر کند. قبل از ابهام 180 نفر و بعد از رفع ابهام 209 نماینده به آن رأی دادند. در اولین فرصت رییس جمهور پانزده روز فرصت دارد تا قانون را به دستگاه‌ها ابلاغ کند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز