توصیه می‌شود؛

نوشیدنی برای درمان سریع گلودرد

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۲۱:۴۵:۴۵
کد خبر: ۷۵۰۷۳۳
نوشیدنی برای درمان سریع گلودرد
نزدیک شدن به فصل پاییز سرماخوردگی و گلودرد از ناخوشی عای رایج در بین افراد است که مثل همیشه توصیه می کنیم به جای مصرف قرص به محض گلودرد، این‌نوشیدنی را قرقره کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، این روزها به دلایل مختلف از جمه فشار کار و زندگی و عادت های نادرست تغذیه ای دچار دردهای مختلفی می شویم که اگر برای هر دردی به سراغ دارو و قرص برویم می تواند سلامتی اعضای داخلی بدن را به مرور زمان به خطر بیندازد. از همین رو روی آوردن به درمان های خانگی و سنتی می تواند تا حدودی حافظ جانمان باشد. 

روغن زیتون برای تسکین گلودرد

شاید هنگام سرماخوردگی و گلو درد  که چیزی از گلوی آدم پایین نمی‌رود پیشنهاد مصرف یک قاشق روغن زیتون واقعا آزاردهنده باشد. اما باید بدانید که بلعیدن یک قاشق روغن زیتون باکیفیت آن هم قبل از خواب باعث تسکین گلودرد شده و برای مدتی شما را از سرفه کردن راحت می‌کند. در نتیجه می‌توانید به راحتی بخوابید و استراحت کنید.

آویشن گلویتان را نرم می‌کند

همانند اسطوخودوس، دمنوش آویشن نیز برای رفع مشکلات تنفسی و به خصوص سرفه فوق‌العاده است. البته می‌توانید از روغن گیاهی خوراکی آویشن نیز استفاده کنید. برای این‌کار می‌توانید دو تا سه قطره از این روغن یا افشره  خوراکی را روی یک حبه قند چکانده و در دهانتان بگذارید تا به آرامی ذوب شود.

آب لیموترش قرقره کنید

به محض اینکه اولین علائم گلو درد را مشاهده کردید به سراغ لیموترش بروید. آب لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و هر روز چندین بار با آن قرقره کنید. بعضی ها به دلیل طعم ترش آن سراغ این ماده غذایی فوق‌العاده نمی روند. اما باید بدانید که خواص ضدعفونی کنندگی لیموترش مدیون همین طعم ترش و اسیدی آن است. توصیه می‌کنیم موقع قرقره کردن حتما مقدار کمی از آن را نیز قورت دهید. می‌توانید به جای لیموترش از جوش‌شیرین یا سرکه سیب نیز استفاده کنید.

 

نظر شما