نژآد بهرام در پاسخ به برنا :

تجمیع بلوکی مانع شتاب نوسازی بافت فرسوده /اصلی ترین موضوع، املاک وقفی است/ بحران اقتصادی در نوسازی بافت فرسوده تأثیرگذار خواهد بود

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۱:۱۸:۴۸
کد خبر: ۷۵۱۹۱۰
تجمیع بلوکی مانع شتاب نوسازی بافت فرسوده /اصلی ترین  موضوع، املاک وقفی است/ بحران اقتصادی در نوسازی بافت فرسوده تأثیرگذار خواهد بود
عضو شورای شهر تهران گفت : منطقه ١٠بیشترین بافت فرسوده و بیشترین نوسازی را تاکنون داشته است. اصلی ترین موضوع در بافت فرسوده، املاک وقفی است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، صبح امروز  نشست خبری کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران جهت ارائه گزارش عملکرد یکساله با حضور اعضای این کمیسیون در محل ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد.

زهرا نژاد بهرام در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه چراتاکنون هیچ اقدامی در خصوص بافت فرسوده تهران  به سرانجام نرسیده است و با توجه به شرایط اقتصادی به نظر می رسد وضعیت نوسازی این مناطق بلاتکلیف بماند گفت : بافت فرسوده موضوع امروز و دیروز نیست و طی سالیان دراز بوجود آمده است. نزدیک به دو دهه است که شهرداری تهران روی بافت فرسوده فعالیت می کند و نزدیک به دو دهه است که سند بازآفرینی شهری برای حاشیه ها و توانمندی محلات تهیه شده است.

وی با بیان اینکه شهردار تهران، رییس ستاد بازآفرینی شهر تهران است وبرای سامان بخشی به بافت فرسوده شهر5 کارگروه تشکیل داده و جلسات متعددی نیز  برگزار شدکر ده است ادامه داد : 22 ستاد بازآفرینی شهری به ریاست شهرداران مناطق تشکیل شده است و این ستادها متشکل از همه ی دستگاه های اجرایی و شهرداری تهران است که نسبت به محلات مختلف و مناطق مورد، ارزیابی انجام می دهد و مسائل را بررسی می کنند و تحت چهارچوب قوانین، اقدامات را انجام می دهند.

نژاد با تاکید بر اینکه منطقه ١٠بیشترین بافت فرسوده و بیشترین نوسازی را تاکنون داشته است افزود :در گذشته تنها شهرداری تهران مسوولیت بافت فرسوده را با توجه به بسته های تشویقی که شورا تصویب کرده بود و  در اختیار شهروندان قرار می گرفت انجام می داد و  تنها تسهیلات دولتی نیز، تسهیلات بانکی بود که به توقف می انجامید. در دوره جدید همگرایی و هم آوایی بیشتر شده است. تسهیلات دولتی در دوره جدید شامل، انشعابات مجانی، تقسیم نصف سود بانکی و حداقلی کردن سود بانکی برای شهروندان، ایجاد ظرفیت هایی برای بهسازی محیطی و تأمین خدمات هفتگانه، تشکیل کمیته مشخص در ارتباط با املاک وقفی بوده است .

وی با گفتن ازاینکه اصلی ترین  موضوع در بافت فرسوده، املاک وقفی است ادامه داد : بحران اقتصادی در نوسازی بافت فرسوده تأثیرگذار خواهد بود. باتوجه به اتفاقاتی که در اقتصاد کل کشور افتاده، این اتفاقات بر ساخت و ساز و بافت فرسوده تأثیر خواهد گذاشت اما جریان بافت فرسوده یک جریان درونی است.

وی با بیان اینکه ارزش سکونت در بافت فرسوده باید ارتقاء پیدا کند گفت :  نوسازی بافت  فرسوده متأثر از شرایط اقتصادی خواهد شد اما به این معنی نخواهد بود که متوقف می شود. شاهد درخواست شهروندان برای نوسازی بافت فرسوده محلات شان بوده ایم.بعد از سندهای مالکیت یکی از جدی ترین مسائل، تجمیع کردن بلوکی املاک است که مانع شتاب نوسازی بافت فرسوده خواهد شد و سرعت آن را کند می کند.

 

 

نظر شما