رییس کمیته امداد امام خمینی (ره):

برای افزایش وام اشتغال شهری به رییس جمهور نامه ارسال کردیم/بن کالا به ۱۱ میلیون نفر تعلق می‌گیرد

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۰۸:۰۷:۳۰
کد خبر: ۷۵۲۲۰۱
برای افزایش وام اشتغال شهری به رییس جمهور نامه ارسال کردیم/بن کالا به ۱۱ میلیون نفر  تعلق می‌گیرد
​پرویز فتاح گفت:به طور کلی در بحث وام اشتغال مشکلی نداریم و فقط با توجه به تورم باید سطح آن را تغییر دهیم.

‌به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام (ره) در سفر به خرم‌آباد با اشاره به نامه‌ای که برای رییس جمهوری در مورد وام اشتغال ارسال کرده است، گفت: سقف وام روستایی ۵۰ و شهری ۲۰ میلیون تومان است که به رئیس جمهور نامه نوشته‌ام وام اشتغال شهری بیشتر شود و به طور کلی در بحث وام اشتغال مشکلی نداریم و فقط با توجه به تورم باید سطح آن را تغییر دهیم.

فتاح در باره اینکه بن کالا به چه قشری از جامعه تعلق می‌گیرد، گفت: در مرحله نخست، پایان شهریور ماه به همه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و حتی پشت نوبتی‌ها داده می‌شود و در جلسه‌ای که با سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم قرار شد که به ۱۱ میلیون نفر این بن کالا داده شود اما برای ماه‌ها بعد دولت هنوز تصمیم دقیقی نگرفته که به چند دهک این بن کالا داده شود اما هر تصمیمی باشد به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق می‌گیرد.

وی بیان کرد: برای عبور از شرایط سخت اقتصادی، تغییر رویکرد داشته‌ایم که کمک‌های موردی را بیشتر و تمام افراد پشت نوبتی را وارد چرخه مستمری‌بگیری و مددجویی کنیم که این اقدامات در شهریور و مهر ماه انجام خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کمک‌های مردم لرستان به کمیته امداد در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۷۷ درصد افزایش داشته است،  ادامه داد: از همه افرادی که در این شرایط خاص اقتصادی و مضیقه‌ها عنایت بیشتری به افراد نیازمند داشته‌اند، تشکر می‌کنم.

فتاح با اشاره به اینکه حمایت‌های لازم را از کمیته امداد لرستان داشته‌ایم، تصریح کرد: وام اشتغال در لرستان نسبت به سال ۹۶ دو برابر شده و در دو بخش روستایی و شهری نیز سقف وام را بیشتر کرده‌ایم و مشکلی در خصوص منابع نداریم.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: همچنین سقف وام‌های خرد و ضروری ۵۰ میلیون ریال بود که در این سفر تصمیم‌گیری شد این سقف تا دو ماه آینده کلاً حذف می‌شود و منابع لازم برای این تسهیلات تدارک دیده شده است.

وی در ادامه گفت: امسال ۲۰ درصد مستمری همه مددجویان را اضافه کرده‌ایم و در دولت بحث می‌شود که به صورت غیرنقدی کمک کنند که از همین شهریور بن کالا و خرید به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داده شود. این شروع کار است و امیدواریم در ماه‌های آینده با همکاری دولت بتوانیم دامنه بن کالا را بیشتر کنیم.

فتاح در خصوص جهیزیه افراد تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: سقف جهیزیه را بیشتر کرده‌ایم و پشت نوبتی‌های مختصری در استان وجود دارد که در این سفر حتماً حل خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه گفت: برای مسکن استان و کل کشور عنایت ویژه‌ای شده و سهمیه ۸۰۰ واحد روستایی را برای لرستان درنظر گرفته‌ایم که با همکاری سپاه پاسداران ساخته می‌شود و در احداث این‌ها از وام و کمک دولت استفاده نخواهد شد و از منابع امدادی بوده و مسکن مهر و سایر دستگاه‌ها هم می‌تواند به ما کمک کنند.

نظر شما