حداقل تا ۱۵ مهرماه؛

آماده باش پلیس تهران به دستور فرمانده انتظامی تهران بزرگ

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۳:۴۵:۱۸
کد خبر: ۷۵۲۴۵۱
آماده باش پلیس تهران به دستور فرمانده انتظامی تهران بزرگ
رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه جلسات زیادی با مسئولان مختلف برگزار کردیم و امروز جلسه هماهنگی بین شهرداری و پلیس بود، گفت: پلیس پایتخت حداقل تا 15 مهرماه در همه بخش‌ها آماده‌باش است تا شاهد برگزاری نظم و آرامش در شهر باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ در ادامه سردار رحیمی رییس پلیس پایتخت نیز در حاشیه جلسه ستاد استقبال از مهر اظهار کرد: در آستانه مهرماه قرار داریم و یک و نیم میلیون دانش‌آموز، دانشجو و ... به چرخه ترافیکی تهران وارد می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که حدود 30 تا 40 درصد به ترافیک شهر اضافه می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه شناور شدن ساعات کاری ادارات در 15 روز اول مهرماه می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد، در مورد چرایی افزایش تعداد کشته‌های تصادفات در سال گذشته پایتخت گفت: اتفاقات و سوانح، ناشی از عدم رعایت قوانین است و متاسفانه در این بخش هم عابران و هم راکبان موتورسیکلت، بیش از 70 درصد کشته‌های تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه مابقی رانندگان نیز در رعایت مقررات بی‌انضباطی می‌کنند، گفت: البته فرهنگ‌سازی هم دچار نوساناتی است و باید به طور جدی از توان معاونت حمل و نقل و پلیس در مورد فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان استفاده کنیم.

وی گفت: باید در کنار برخورد قاطع و قانونی با متخلفان، اجرای طرح‌های فرهنگ‌سازی را نیز توأمان داشته باشیم.

رحیمی ادامه داد: در شرایط فعلی همدلی و هم‌افزایی در مدیریت شهری می‌تواند راهگشا باشد، گفت: یکی خود کنار یکدیگر قرار گیرد و اگر کنار هم قرار بگیریم و با تجمیع امکانات می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید باور کنیم که این امکانات ما امانت و برای خدمت به مردم است و می‌توانیم با وجود همه مشکلات راهگشا باشیم گفت: برخی از افراد تا به جایی می‌رسند، می‌گویند که این سهم ما گناه کبیره است که برخی از مسئولان فقط سازمان خود را بزرگ می‌کنند و یادشان رفته که فقط اقدامات برای مردم باقی می‌ماند.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه خدا را سپاس می‌گویم که با همکاری شهرداری و در حد توان خودمان پای کار آمده و توانستیم شروعی برای وحدت، هم‌افزایی و همدلی باشیم تصریح کرد: هیچ رده‌ای در پلیس‌های پایتخت نباید حرفی پیرامون اختلاف و دعوا بزنند و همه باید همدل، امکانات موجود را بسیج کنیم تا گره از کار مردم باز شود.

وی با بیان اینکه می‌بینیم که وضعیت ترافیک در پایتخت بد و بدتر می‌شود، گفت: باید ترافیک و آمد و شد جزو موضوعات دغدغه‌مند مردم باشد و دقت داشته باشید که ترافیک در ابعاد مختلف زیست و زندگی مردم سروکار دارد و آسایش و رفاه مردم را نشانه گرفته است و باورم این است که مسئولانی که در سطح شهر زندگی می‌کنند و مسئولیت‌شان مرتبط با ترافیک شهری است، باید ترافیک را اصلی‌ترین دغدغه‌شان قرار دهند چرا که مردم از ترافیک موجود در شهر رنج می‌برند.

رحیمی با بیان اینکه باید برای حل ترافیک در تهران فکری کنیم ادامه داد: باید برنامه‌های کلان در سطح مدیریتی و برنامه‌های جزئی در سطح مناطق و متناسب با ویژگی‌هایشان تدوین شود و همه برای اجرایی شدن برنامه‌ها تلاش ویژه‌ای داشته باشیم نه اینکه رییس پلیس راهور منطقه طرحی را به شهرداری منطقه ارائه کند و آن‌ها هم بگویند که پول نداریم و خداحافظ.

وی با بیان اینکه معتقدم که معاونان حمل و نقل مناطق و روسای پلیس منطقه باید به صورت روزانه حضور مستمری در سطح معابر خود داشته باشند، گفت: من بارها به روسای پلیس راهور گفته‌ام که میز کار شما سر چهارراه‌ها و خیابان‌ها است و حتی به رییس پلیس مواد مخدر گفته‌ام که میز کار شما وسط هرندی است و به غیر از یکی دو ساعت استراحت باید مابقی روز در محل کار خود یعنی خیابان‌ها و چهارراه‌ها باشی وگرنه در اتاق دربسته و با تلفن زدن و پیغام دادن مشکلی حل نمی‌شود.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه با پشت میز نشستن کار حل نمی‌شود، گفت: باید همه در خیابان‌ها و وسط میدان باشند نه اینکه در ساعت ۶ عصر که مسافر زیاد است و اتوبوس و تاکسی هم نیست، نشود کاری کرد.

وی با بیان اینکه باید نقاط حادثه‌ساز توسط شهرداری منطقه و پلیس شناسایی و حذف شود گفت: روزی ۲۰۰۰ تصادف که در منطقه رخ نمی‌دهد که سر صحنه‌ها حاضر نمی‌شوید. حداکثر ۵-۶ تصادف در منطقه داریم که باید سر صحنه حادثه بروید.

رحیمی با بیان اینکه می‌توانیم کروکی تصادف را برای اصلاح معابر در اختیار شهرداری قرار دهیم گفت: البته باید راهکارهای آن توسط رییس پلیس راهور اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بخشی از پیاده‌روها توسط موتورها تصاحب شده‌اند گفت: روزانه چند صد خارجی در شهر تردد می‌کنند و انضباط ترافیکی ما مورد قضاوت آن‌ها است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد کشته‌های تصادفات را عابرین پیاده و راکبان موتورسیکلت تشکیل می‌دهند، گفت:‌ متأسفانه قانون‌گریزی افزایش یافته است و وضع خوبی در حوزه قانون‌مداری ترافیک نداریم و متأسفانه قانون‌گریزی زیاد شده است.

رحیمی افزود: برای حل مشکلات همه سازمان‌ها پای کار بیایند نه اینکه پلیس مثلا در مورد نبود روشنایی در معابر به شهرداری نامه بزند و شهرداری هم موضوع را به اداره برق ارجاع بدهد و در آن اداره نیز درخواست بایگانی شود بلکه باید مسئولان پای صحنه نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه همه رده‌های پلیس در مهرماه کمک شهرداری تهران هستند، گفت: پلیس از اول تا ۱۵ مهرماه به صورت آماده‌باش است تا بتوانیم نظم و امنیت را در شهر برقرار کنیم.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه معتقدیم ترافیک تهران را می‌توان کنترل کرد و با آموزش ساماندهی کرد، گفت: پلیس با تمام توان در کنار شهرداری است.

 

 

 

نظر شما