رئیس کمیته امداد؛

اعطای بیش از ۴ هزار میلیارد تومان وام به مددجویان کمیته امداد

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۴:۲۶:۲۳
کد خبر: ۷۵۲۴۹۱
اعطای بیش از ۴ هزار میلیارد تومان وام به مددجویان کمیته امداد
رئیس کمیته امداد کشور گفت: بیش از ۴ هزار میلیارد تومان وام به مددجویان پرداخت شده است.
 به گزارش گروه اجتماعی برنا، پرویز فتاح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت تبصره ۱۴ بودجه به همت مجلس و دولت  تا سقف ۷ هزار میلیارد تومان  افزایش داشته  و این قابلیت را به سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی داده است که طی پنج ماه اخیر سقف دریافتی مددجویان ۱۴درصد اضافه شود، اظهار کرد: تصمیم بر آن است که در شهریور ماه برای تمام افراد تحت پوشش امداد و بهزیستی کالا ارائه دهیم و این مهم هفته آینده عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد:  همچنین برای مهر و بعد از آن نیز به تحت پوششی ها سبد کالا خواهیم داد.

فتاح افزود:  ظرفیت تبصره ۱۴ بودجه به ما این امکان را می‌دهد که ۱۳۰ هزار نفر را تحت پوشش امداد قرار دهیم و تلاشمان این است که در مهر ماه نیز این تعداد اضافه و به ۳۰۰ هزار نفر برسد.

رئیس کمیته امداد کشور بیان کرد: فارغ از ظرفیت این تبصره و بودجه، خوشبختانه وضعیت دولت به لحاظ منابع ریالی بهتر شده و تلاشمان این است که با هماهنگی دولت و مجلس بتوانیم مصوبه‌ای را داشته باشیم که قابلیت پرداخت برای افراد نیازمند تحت پوشش و چند دهک جامعه نیز وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای وام اشتغال مددجویان سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از همه منابع به ۱۳۵ هزار نفر وام پرداخت شده و امسال بیش از ۴ هزار میلیارد تومان وام یعنی دو برابر سال گذشته پرداخت شده است.

فتاح با بیان اینکه سقف وام ها را بالا برده ایم بطوریکه برای روستاییان این مبلغ در سال گذشته ۲۰ میلیون تومان و الان این سقف به ۵۰ میلیون تومان رسیده است، یادآورشد:  این رقم در شهرها ۲۰ میلیون تومان بوده که به رئیس جمهور نامه نوشتم تا در شورای پول و اعتبار سقف وام را افزایش دهد.

وی عنوان کرد:  برای تامین مسکن اقشار مصوبه قانونی ما این است که ۵۰ هزار مسکن مهر نیمه‌تمام و فاقد متقاضی را از دولت تحویل بگیریم که این مهم در چند استان انجام شده است. همچنین برای جهیزیه هدف‌گیری ما این است که سقف آن را افزایش و از کالای ایرانی استفاده کنیم.

رئیس کمیته امداد کشور گفت: افرادی که با شرایط امداد و بهزیستی تطبیق دارند شناسایی شدند و در مهرماه وارد چرخه حمایت خواهد شد.

 وی گفت: به سمت دریافت کمک‌های مردمی به صورت الکترونیکی باید برویم چرا که دیگر روش‌های سنتی جوابگو نیست.

 

نظر شما