در گفت‌وگو با برنا مطرح شد،

پاسخ شهردار منطقه ۲ به اظهارات مسئولان شهری در خصوص میدان قیصر امین پور / اثر فرهنگی نبود، یک میدان غیرفنی بود که جمع شد

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۱:۰۶:۲۷
کد خبر: ۷۵۳۲۸۷
پاسخ شهردار منطقه ۲ به اظهارات مسئولان شهری در خصوص میدان قیصر امین پور / اثر فرهنگی نبود، یک میدان غیرفنی بود که جمع شد
شهردار منطقه 2 گفت: ««میدانی جمع آوری شده جزو آثار فرهنگی نبوده است تنها یک میدان غیر فنی بود که جمع‌آوری شد.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛  خبری مبنی بر غیب شدن میدان و مجسمه  قیصر امین پور و تبدیل آن به چهارراه در رسانه‌ها منتشر شد.

توییت یکی از اعضای شورای شهر تهران موجب شد تا سروصدای بسیاری راجع به برداشتن این میدان و تبدیل آن به چهارراه در فضای مجازی به راه انداخته شد. هجمه‌ها علیه شهرداری منطقه 2 تا جایی پیش رفت که  ولی الله شجاع پوریان - معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با انتقاد از حذف میدان و مجسمه قیصر امین پور به دلیل رفع موانع ترافیکی گفت:  «اقدام اخیر در میدان قیصر امین پور یک بی سلیقگی بود که باید هرچه سریعتر جبران شود. توسعه پل و تونل و بزرگراه کمکی به شریان ترافیکی شهر نکرده و اینکه امروزهم به بهانه رفع موانع ترافیکی سرمایه و داشته‌های فرهنگی را از دست بدهیم، مشکلی حل نخواهد شد.»

pix_21

حداقل 30 درصد ترافیک  کم خواهد شد

و اما  به نظر می رسد اگر مسوولان شهری که نسبت به برداشتن میدان اعتراض‌ کرده‌اند، نگاهی به مطالعات شهری در شهرهای مدرن بیندازند متوجه خواهند شد که در شهرهای شلوغ و پرترددی مثل تهران برای روان سازی ترافیک میدان‌ها جایگاهی در شهر ندارند؛ نبود جایگاه میدان در شهر به این معنا نیست که میدان‌های تاریخی و شاخص شهر  تخریب شود.

میدان‌های شهر به منظور روان سازی ترافیک به چهاراه‌ها تبدیل می‌شوند که همین اتفاق در خصوص چهارراه قیصر امین پور رخ داد کماکان که بنابر اظهارات حسن خلیل آبادی در گفت‌وگو با برنا قرار نیست که تندیس برنز قیصر امین پور نابود شود بلکه درحال حاضر  جهت حفظ ونگهداری در ساختمان زیباسازی شهرداری تهران قرار دارد تا در فرصت مناسب در همان چهارراه نصب شود. 

در ادامه صحبت‌های عضو شورای شهر تهران، رسول کشت پور در خصوص برخی اظهارات نظرها واکنش نشان داد که در ادامه خواهید خواند.

رسول کشت پور - شهردار منطقه 2 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در مورد هجمه‌هایی که نسبت به تبدیل این میدان به چهارراه انجام گرفته است  گفت: «در سراسر جهان و در شهرهای مدرن برای حل مشکلات و گره‌های ترافیکی تا حد امکان مسائل را در سطح حل می‌کنند. باید بدون استفاده از میدان، زیر گذر، روگذر ، پل و ... مسائل ترافیکی را حل کرد و میدان، زیرگذر و .... جدیدتری احداث نکرد.  بر اساس مطالعات ترافیکی و درخواست مردم مطالعاتی صورت گرفت و طی مراحل طی شده و طبق نظر کارشناسی چند تن ،به یک نتیجه گیری رسیدیم. با جمع آوری میدان قیصر امین پور حداقل 30 درصد ترافیک این قسمت کم خواهد شد. افراد بعد از این جمع‌آوری میدان قضاوت کنند که آیا این اقدام کمکی به رفع ترافیک داشته یا خیر.»

شهردار منطقه 2 در ادامه در واکنش به صحبت‌های شجاع پوریان و دیگر منتقدان  بیان کرد: «میدان جمع آوری شده جزو آثار فرهنگی نبوده است تنها یک  میدان غیر فنی بود که جمع‌آوری شد. شهرداری منطقه 2 نسبت به دغدغه‌های فرهنگی شخصیت‌های شهری احترام میگذارد و این دغدغه‌مندیها قبال اهمیت است اما بعد از پایان کار بلوار شهرداری که طول قابل ملاحظه‌ای هم دارد می‌تواند در شأن قیصر امین پور و چهارراه و بلوار به نام او نام گذاری شود. میدان قیصر امین پور جزو آثار فرهنگی  نبود و تنها یک تندیس بوده که در حال جابه‌جایی است تا در جای خود نصب شود. آقای شجاع پوریان اگر از شهرداری سوالات خود را می‌پرسیدند و در جریان موضوع قرار می‌گرفتند مطمئناً نظر دیگری را اعلام می‌کردند.»

نظر شما