عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنا مطرح شد؛

بیمارستان ها و مدارس فرسوده احیا نشدند/ اعتبارات اختصاص داده شده بیشتر بر کاغذ نوشته می شود

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۶:۰۳:۲۷
کد خبر: ۷۵۳۴۴۶
بیمارستان ها و مدارس فرسوده احیا نشدند/ اعتبارات اختصاص داده شده بیشتر بر کاغذ نوشته می شود
علوی گفت: بیمارستان و مدارس قدیمی بسیاری در کشور وجود دارند که حتی نتوانسته ایم آنها را از بافت فرسوده خارج و مرمت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا، نهم آذرماه سال 1395،مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: «بیش از یک هزار مدرسه فرسوده با عمر بالای 35 سال در این استان وجود دارد و 1000 مدرسه دولتی استان تهران فرسوده است.»

چهاردهم بهمن ماه سال گذشته ،مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران بیان کرد : «1400 فضای آموزشی در تهران فرسوده است.»

این آمارها در حالی مطرح است که از سوی دیگر سال گذشته از سوی وزیر بهداشت اعلام شد که بسیاری از بیمارستان های تهران فرسوده هستند و ۱۰ بیمارستان که بیشـترین فرسودگی را دارا هستند نیز نام برده شد.

حال بعد از گذشت نزدیک به یکسال از اعلام این آمارها ، در خصوص وضعیت فعلی و  بهسازی  مدارس و بیمارستان های تهران با عضو کمیسیون عمران مجلس گفت و گو کردیم که وی چنین گفت : متاسفانه به دلیل مشکلات مالی، احیای بافت فرسوده مطابق با قانون عملیاتی نشده است.

سید احسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنا اظهار داشت: نماینده مردم سنندج تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان و مدارس قدیمی بسیاری در کشور وجود دارند که حتی نتوانسته ایم آنها را از بافت فرسوده خارج، مقاوم سازی و مرمت کنیم.

علوی در ادامه افزود: واضح است که بیمارستان و مدارس 2 مرکز پر ترددی هستند که باید برای تغییر ساختار و مقاوم سازیشان اهمیت ویژه ای قائل شد اما اینکه چرا این اتفاق نمی افتد باید در، کم و کاستی موجود در بودجه اختصاص داده شده، جستجو کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مبلغ اعتبارات بیشتر بر کاغذ نوشته می شوند اما در زمان پرداخت، به طور مثال اگر 100 میلیارد بر کاغذ آورده باشند 40 میلیارد آن به بخش های مربوطه تخصیص داده می شود.

وی ادامه داد: با اختصاص ناقص در حوزه عمرانی به طور حتم نمی توان هم ساخت و ساز جدید را عملیاتی کرد و هم به احیای بافت فرسوده پرداخت.

علوی تاکید کرد: از 66 هزار پروژه عمرانی در کل کشور، 5 هزار مورد مربوط به پروژه های ملی و مابقی آنها استانی هستند که برای عملیاتی شدن تمامی آنها نیازمند به 700 هزار میلیارد تومان بودجه هستیم در حالی که در طول سال بیش از 40 تا 50 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داده نمی شود.

عضو کمیسیون عمران در پایان گفت: با عدم تخصیص بودجه کافی، در حال حاضر 25 هزار پروژه عمرانی دچار بحران شده اند که متعاقبا پیمانکاران و کارگران زیادی نیز در این حوزه شغل خود را از دست داده اند، به طور حتم با ادامه این روند، بیکاری سر به فلک خواهد کشید.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز