شجاع پوریان:

شهرداری تهران با ویژه برنامه‌های«مهرحسینی» به استقبال ماه مهر می‌رود

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۸:۳۶:۰۰
کد خبر: ۷۵۳۶۲۰
شهرداری تهران با ویژه برنامه‌های«مهرحسینی» به استقبال ماه مهر می‌رود
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای طرح «مهرحسینی» در سراسر پایتخت خبر داد و گفت: با تدارک ویژه برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با حال و هوای محرم به استقبال ماه مهر می رویم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، ولی الله شجاع پوریان، آغاز سال تحصیلی با شروع مهرماه را تجلی علم آموزی، بالندگی کودکان، نوجوانان و جوانان، مبارزه با جهل و پی‌ریزی بنیادهای مستحکم استقلال فرهنگی نظام جموری اسلامی ایران دانست و افزود: مدیریت و برنامه‌ریزی برای حضور فعالانه، مسئولانه و بانشاط دانش‌آموران، دانشجویان، معلمان و اساتید در آغاز سال تحصیلی جدید امری خطیر بوده و نقش بسیار حساسی دارد و شهرداری تهران نیز در این زمینه برنامه ریزی هایی انجام داده است.
وی ادامه داد: امسال نیز اداره کل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به عنوان دبیرخانه طرح استقبال از مهر در جهت تحقق مصوبه " مهر قلم" شورای اسلامی شهر تهران، برنامه‌های استقبال از مهر معاونت امور اجتماعی و فرهنگی را تدوین و در قالب دستورالعمل به مناطق 22 گانه جهت اجرا ابلاغ نموده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، از تدارک برنامه های استقبال از مهر با عنوان " مهر حسینی" خبر داد و گفت: امسال با توجه به تقارن بازگشایی مدارس با ایام محرم به جهت حفظ حرمت این ایام، برنامه‌ها با رویکرد آشناسازی دانش‌آموزان با سیره برگزار می کنیم.

طرح استقبال از مهر در 6 محور اجرا  می شود
وی با اشاره به محورهای 6گانه طرح استقبال از مهر گفت: اقدامات اجرایی این طرح در زمینه روان سازی و ایمن سازی ترافیک شهر، تامین امکانات بهداشتی در مراکز تحصیلی آموزشی، اقدامات عمرانی خدماتی، زیباسازی، ورزشی و امور فرهنگی و اجتماعی  صورت می گیرد.
به گفته شجاع پوریان، هماهنگی و همکاری در برگزاری جشن بزرگ مهر در مراکز تحصیلی و آموزشی، همکاری در تجهیز کتابخانه های مراکز آموزشی، همکاری در تجهیز، بهسازی و زیباسازی نمازخانه های مراکز تحصیلی وآموزشی، ارائه برنامه های آموزشی و ترویجی با رویکرد آگاهی به حقوق و تکالیف شهروندی، همکاری در کاهش آسیبهای اجتماعی مراکز تحصیلی و آموزشی، تهیه و تامین امکانات و تجهیزات ورزشی جهت مراکز تحصیلی و آموزشی، همکاری دربرگزاری مسابقات و جشنواره های ورزشی وهمکاری با آموزش و پرورش در توسعه ورزش همگانی از جمله اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی طرح استقبال از مهر به شمار می رود.
شجاع پوریان با تشریح برنامه‌های استقبال از مهر معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در سال 97 گفت: 10 برنامه کلی برای ایام بازگشایی مدارس درنظر گرفته ایم که در مهرماه امسال برگزار می شود.

برگزاری دوره های آموزشی سلامت محور ویژه دانش آموزان
وی از برگزاری آیین بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه خبر داد و گفت: برنامه های آموزشی دوره های سلامت محور با موضوعات مهارت های زندگی، خودمراقبتی، سبک زندگی سالم و کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس ویژه دانش آموزان و والدین با موضوع مهارت های زندگی درنظرگرفته شده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای نمایش به مناسبت ماه مهر خبر داد و گفت: این نمایش ها در مدارس با موضوعات حقوق و تکالیف شهروندی و مهارت های زندگی اجرا می شود.

راه اندازی مسابقات و همایش های تفریحی- ورزشی در فصل بازگشایی مدارس
وی از برپایی فعالیت های ورزشی در فصل بازگشایی مدارس خبر داد و راه اندازی ایستگاه های فعالیت بدنی، اجرای مسابقات ورزشی و برگزاری همایش های تفریحی- ورزشی، اجاره اماکن ورزشی با تخفیف ویژه به مدارس از جمله این برنامه ها برشمرد.
شجاع پوریان با اشاره به ایمن سازی محیط پیرامون مدارس گفت: در این راستا طرح شناسایی و جذب افراد کارتن خواب ، بی خانمان و متکدی از اطراف مدارس با تاکید بر مدارس واقع در مناطق پرآسیب شهر تهران اجرا می شود.
وی، تجهیز کتب کتابخانه های مدارس، تهیه ویژه نامه فرهنگی مدارس با محتوای فرهنگ شهرنشینی، اخلاق، شهروندی، انضباط شهری، تهیه سبد فرهنگی(لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت)، تهیه و توزیع بسته آموزشی شامل لوح فشرده، بروشور، کتابچه و... با موضوع حقوق و تکالیف شهروندی و مهارت های زندگی و سرویس مدارس، آموزش محیطی شامل تخصیص فضای تبلیغات محیطی اعم از تابلوهای پرتابل، تلویزیون‌های شهری و عرشه‌ پل‌ها برای اطلاع رسانی طرح استقبال از مهر را از دیگر برنامه ها برشمرد.
شجاع پوریان، اعمال مدیریت یکپارچه و هماهنگ و انجام اقدامات لازم برای سهولت در دسترسی حدود 2 میلیون دانش‌آموز و دانشجو به مراکز آموزشی، کمک به ارتقای سطح خدمات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی به دانش ‌آموزان، کمک به تجهیز، بهسازی و نوسازی، ایمن سازی و باز سازی محیط‌‌های آموزشی، هماهنگی و همکاری در جهت برگزاری جشن بزرگ مهر در مراکز تحصیلی و آموزشی، ارائه برنامه‌‌های آموزشی و ترویجی با رویکرد افزایش مهارت‌‌های زندگی شهری و آگاهی به حقوق و تکالیف شهروندی را از جمله اهداف این برنامه ها برشمرد.
وی یادآور شد: همچنین همکاری و مشارکت در ارائه خدمات به قشرهای در معرض آسیب و آسیب ‌دیده در مراکزتحصیلی وآموزشی و اولیاء آنها،همکاری شهرداری وآموزش و پرورش، آموزش عالی وسایر دستگاه‌های ذیربط به منظور آموزش حقوق و تکالیف شهروندی دانش ‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و اساتید و افزایش سطح همکاری و تعاملات میان بخشی دستگاه‌‌های مختلف مرتبط با مدیریت شهری در زمینه مسایل آموزشی و مراکز تحصیلی و آموزشی در اجرای این برنامه ها دنبال می شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برنامه های طرح استقبال از مهر از 15 شهریور  آغاز شده و تا 20 مهرماه ادامه می یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز