تندگویان در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد؛

جوانانی که حداقل ۱۵ سال فرصت خدمت دارند جایگزین بازنشستگان شوند/ اعضای شورای شهر تهران به دنبال شهردار جدید باشند

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۱۵:۴۹:۵۳
کد خبر: ۷۵۳۹۲۴
جوانانی که حداقل ۱۵ سال فرصت خدمت دارند جایگزین بازنشستگان شوند/ اعضای شورای شهر تهران به دنبال شهردار جدید باشند
محمد مهدی تندگویان گفت: در پست های مدیریتی دولت پس از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، حدود 2 هزار سمت به وجود می آید که تلاش می کنیم حتما به جوانان تعلق بگیرد.

محمد مهدی تندگویان- معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان - در گفتگو با خبرنگار برنا در  پاسخ به این سوال که چرا اعضای شورای شهر تهران با توجه به شعار جوان گرایی دولت، برای عدم اجرای قانون منع بکارگیری از بازنشستگان و ماندن شهردار وقت اصرار دارند، اظهار داشت: در بحث شهردار بنده ورود نمی کنم چرا که تصمیم گیری بابت اینکه قانون شامل حال شهردار فعلی تهران  می شود یا خیر، با من نیست اما برای اجرای  قانون منع به کارگیری بازنشستگان 2 ماه فرصت داریم. بهتر است اعضای شورای شهر تهران در این 2 ماه به دنبال فرد جایگزین برای شهرداری تهران باشند  تا وقتی که این قانون شامل حال آقای افشانی شد، در زمان انتخابات با بحران مواجه نشویم.

وی درادامه با تاکید بر اینکه بحث منع بکارگیری از بازنشستگان نیز ربطی به معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان ندارد، ادامه داد:  معاونت جوانان هیچ مسئولیتی در این حوزه ندارد چرا که ما نماینده دولت نیستیم و معاون استخدامی ریاست جمهوری باید نظارت و دخالت کند. چیزی که ما می دانیم این است که قانون باید اجرا شود، سازمان مربوطه آن هم معاونت استخدامی رئیس جمهور است.

تندگویان ادامه داد:  در بحث جایگزینی و انتصاباتی که در پی اجرایی شدن این قانون صورت می‌گیرد، بعنوان کسی که نمایندگی جوانان را در این کشور عهده دار هستم، درخواستم از دولت و این است که 2 هزار سمتی که پس از اجرای قانون به وجود می آید حتما به جوانان تعلق گیرد تا شاهد این نباشیم که افرادی که نزدیک به سن بازنشستگی هستند، دوباره جایگزین بازنشستگان شوند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: در  پست ها باید از جوانانی که 15 تا 20 سال قرار است به دولت خدمت کنند، بکارگیری شود تا یک تغییر و تحول عظیم مدیریتی در کشور داشته باشیم. این روند حتی برای تصدی پست سفرا، شهرداران، استانداران و هر کسی که قانون شامل حالشان می شود نیز اجرا شود.

تندگویان در پایان گفت: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این حوزه ورود کنند ما نهایت همکاری را با کارگروه تشکیل شده، خواهیم داشت.

نظر شما