خزانه دار شورای شهر پیشنهاد داد؛

کاهش آسیب پذیری جامعه با بالابردن توان اقتصادی

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۰:۰۲:۵۰
کد خبر: ۷۵۴۰۵۸
کاهش آسیب پذیری جامعه با بالابردن توان اقتصادی
خزانه دار شورای شهر تهران گفت: به هر طریقی که کمک مددکارانه بهتری به افراد آسیب پذیر جامعه داده شود، به همان میزان هم آنها قادر خواهند بود که به لحاظ اقتصادی روی پای خود بایستند.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا،  حسن رسولی با بیان اینکه براساس برآوردهای آماری نزدیک به 5 میلیون نفر از جمعیت کشور زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: آمارها نشان می دهد که برای حل مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این جمعیت عظیم مجموعه نظام و دولت به صورت فعال باید طرح و برنامه های مشخصی را در دستور کار قرار دهند تا از میزان آسیب پذیری این قشر از جامعه کاسته شود.

وی در خصوص اینکه یکی از مهمترین برنامه های راهبردی در این مسیر بحث شناسایی ظرفیت ها، توانمندی ها و استعدادیابی این قشر است، افزود: پس از شناسایی نیز دولت باید در راستای برنامه ریزی و اجرای پروژه های متنوع و کارآمد به منظور توانمندسازی و قادرسازی اجتماعی و اقتصادی آنها اقداماتی انجام دهد.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آماده سازی فردی، اجتماعی و گروهی این قشر از جامعه است، تصریح کرد: شناخت علایق و خواسته های آنها در مسیر رسیدن به یک اقتصاد پایدار و خود بسنده خانوادگی گام مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

رسولی در خصوص اینکه حرفه آموزی در سطوح مختلف و در اشکال گوناگون یکی از معتبرترین راهکارهایی است که در دنیا و در برخورد با همه گروه های توان خواه جامعه انجام می گیرد، افزود: در کشور ما نیز در دوران گذشته دولت و سازمان های مردم نهاد در این مسیر فعال بوده اند.

وی یادآور شد: به هر طریقی که کمک مددکارانه بهتری به این قشر داده شود، به همان میزان هم آنها قادر خواهند بود که به لحاظ اقتصادی روی پای خود بایستند. این خودپسندی اقتصادی می تواند از آسیب پذیری فردی و خانوادگی این افراد جلوگیری کند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران به عنوان نهاد تسهیل گر در کنار سازمان هایی مانند سازمان بهزیستی و کمیته امداد که مسئولیت رسمی دارند، به تحقق هدف زنان سرپرست خانوار کمک می کند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه هایی که در راستای تسهیل گری محصولات و تولیدات این قشر از جامعه برگزار می شود، یکی از بایسته های بسیار مفید در راستای کمک به توان بخشی فردی و گروهی زنان سرپرست خانوار است.

رسولی با اشاره به اینکه کار شهرداری تهران در این زمینه بسیار پسندیده و قابل تقدیر است، اضافه کرد: به هر میزانی که رسانه های جمعی مانند صدا و سیما در راستای جلب توجه افکار عمومی اقداماتی انجام دهند، به نظر می رسد این نوع نمایشگاه ها در رسیدن به هدف خودشان می توانند موفق تر باشند؛ هرچند که هنوز تا رسیدن به اهداف اصلی خود راه زیادی در پیش داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز