معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبرداد؛

افزایش آمار ازدواج در ۶ ماهه اول سال/ آمار خانه‌های جوان کشور به ۶۳ عدد رسید

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۱:۳۰:۲۷
کد خبر: ۷۵۴۱۰۷
افزایش آمار ازدواج در ۶ ماهه اول سال/ آمار خانه‌های جوان کشور به ۶۳ عدد رسید
هفتادمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با حضور دکتر مسعود سلطانی فر - وزیر ورزش و جوانان، مهندس محمدمهدی تندگویان - معاون ساماندهی جوانان این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، دستور جلسه این برنامه شامل ارائه گزارش وضعیت جوانان استان آذربایجان شرقی، بررسی اساسنامه مجامع استانی و مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان، بررسی اختصاص شناسنانه ملی سازمان های مردم نهاد جوانان توسط وزارت کشور و کاهش میزان هزینه های ثبتی سازمان های مردم نهاد جوانان، بررسی و بازنگری سن جوانی، بازنگری آیین نامه ستادهای ساماندهی امور جوانان و بررسی و تصویب آئین نامه ایجاد و نگهداری خانه های جوانان در استان ها است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ،محمدمهدی تندگویان - معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در ابتدای جلسه  درخصوص آمار پرداخت  وام ازدواج گفت: اقدام دولت در سال گذشته و سال جاری، بی نظیر بوده است. دکتر سلطانی فر به صورت هفتگی و ماهیانه پیگیر وام ازدواج از بانک مرکزی بودند. سال گذشته از مجموع یک میلیون و دویست هزارنفر که در نوبت وام ازدواج بودند، یک میلیون و صدوهفده هزار نفر، سال گذشته پرداخت وام انجام شده است و میتوان گفت که بیش از ٩٦ درصد اهداف ما در پرداخت انجام شد. سال جاری در گزارش ٥ ماهه اول، ٦٧٣ هزارنفر درخواست وام ازدواج در کل کشور داده اند. از این مجموع درخواست ٦٥.٦٣ درصد پرداخت وام انجام شده است یعنی ٤٣٧٩١٤ هزار نفر با وام ١٥ میلیونی دریافت کرده اند. دولت با تمام وضعیت اقتصادی نابسمان، تعهد خود در خصوص وان ازدواج را انجام داده است. آمار نشان می دهد افزایش روند ازدواج در ٦ ماهه اول سال نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی افزود:  در شش ماهه ابتدایی سال گذشته، ٤٩ خانه فعال جوان ودر شش ماه سال جاری ٦٣ خانه جوان فعال و ٣٠ خانه درحال ساخت داریم. اتفاق خوب این است که از مرکز استان ها به سمت شهرستان ها رفته ایم. هشت هزار و هفتصد و چهل برنامه در شش ماهه سال گذشته و درسال جاری ٩٤٨١ هزار برنامه داشته ایم. در سال جاری تقریباً همه برنامه ها از شهرستان ها به دل روستاها رفته است.

معاون ساماندهی این وزارت در حوزه پرداخت وام از صندوق کارآفرینی امید، گفت: سال گذشته چنین عملکردی وجود نداشت و از تیرماه سال جاری پرداخت ها شروع شده است و تا امروز ١٥٥ فقره وام به مبلغ کلی شش میلیارد و هفتصد و نود هزار تومان و همچنین مبلغ ٩ میلیارد و سیصد و بیست و هشت هزار تومان درحال پرداخت از مجموع ٤٥ میلیارد تومانی که قول آن را داده ایم، است.

تندگویان با بیان اینکه بانک رسالت از ابتدای مردادماه وارد موضوع پرداخت ها شد، گفت: تا امروز ٣ میلیارد و چهارصد و نود و هشت هزار تومان پرداخت بانک رسالت در کل کشور بوده است. تا پایان آبان ماه کل تعهد بانک رسالت در کل کشور انجام خواهد شد و وارد مرحله دوم پرداخت ها می شویم. در حوزه ی طرح ها و پرداخت وام برای اشتغال زایی تشکل ها آمار مثبتی وجود دارد که درسال های گذشته چنین آماری وجود نداشته است.

معاون ساماندهی جوانان خاطرنشان کرد: متقاضیان تشکل ها نسبت به سالهای گذشته رشد یافته است. در شش ماهه ابتدایی سال گذشته تعداد صادر شده اعتبارنامه ها ١٢٩ عدد و امسال ٢١٠ اعتبارنامه است. تعدادمتقاضیان سال گذشته ١٤٣٣ هزار نفر و انسال ١٤٩٤ هزار و ١٢٠ متقاضی تغییر و اصلاح و ١٩ متقاضی تمدید اعتبارنامه داشته ایم. درحال حاضر ١٨٠٠ تشکل مردم نهاد فعال در حوزه جوانان وجود دارد که با ١٤٩٤ درخواستی که متقاضی تاسیس شده اند که اگر همه این تقاضاها به اجرا برسد، تا پایان سال جاری تعهد ٤ هزار تشکل و تا پایان این دولت تعهد ٦ هزار تشکل به انجام خواهد رسید. ٦٢.٨ درصد افزایش تقاضا برای ثبت تشکل های مردم نهاد وجود دارد.

تندگویان اضافه کرد: از ابتدی سال جاری ٣ شبکه تخصصی ایجاد شده که هر سه فعال هستند. شبکه ای  در حوزه گردشگری جوانان، شبکه استارتاپی در کل کشور و شبکه ی کارآفرینی در حوزه جوانان این سه فضای تخصصی ایجاد شده  است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز