محدث:

پیشنهاد تغییر سن جوانی بر مبنی پذیرش واقعیت های جامعه است

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۵:۴۳:۳۵
کد خبر: ۷۵۴۳۰۳
پیشنهاد تغییر سن جوانی بر مبنی پذیرش واقعیت های جامعه است
مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان گفت: تغییر سن جوانی به عنوان عقب نشینی در برابر شرایط نیست بلکه پذیرش واقعیت های جامعه است و تا واقعیات را نپذیریم نمی توانیم برای حل مشکلات جوانان برنامه ریزی کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، امید محدث مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان در هفتادمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به گزارشی از برگزاری جلسات ستادهای استانی و شهرستانی ساماندهی امور جوانان و مقایسه 6 ماه اول سال گذشته و سال جاری پرداخت.

وی با بیان این که تمرکز این اداره کل امسال بر تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان ها و برگزاری کمیته های تخصصی جوانان بوده است، افزود: در 6 ماه اول سال 96 تعداد 851 ستاد شهرستانی برگزار شد که در 593 جلسه آن فرمانداران به عنوان رئیس ستاد حضور داشتند، این آمار در 6 ماه اول سال جاری به 906 جلسه افزایش پیدا کرد که در 603 جلسه آن نیز فرمانداران حضور داشتند که رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

محدث با بیان این که در ستادهای استانی که باید طی سال 10 جلسه در هر استان برگزار شود، سال گذشته 147 ستاد استانی در کشور برگزار شد که در 80 جلسه آن استانداران حضور داشته اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان همچنین به گزارشی از حضور نمایندگان دستگاه ها در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در کل کشور پرداخت و افزود: نمایندگان وزارت آموزش و پرورش با بیش از 85 درصد، بیشترین حضور و نمایندگان بسیج و دادگستری به ترتیب با 36 و 37 درصد، کمترین حضور را در جلسات ستادهای ساماندهی استانی و شهرستانی داشته اند.

وی با بیان این که جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان یک راهکار اصلی برای کمک به حل مشکلات جوانان است، گفت: همه ما به نوعی در خانواده خود به نوعی با معضلات و مشکلات جوانان درگیر هستیم بنابراین از اعضای محترم می خواهیم علاوه بر ماموریتی که دارند، این جلسات را به عنوان راهکار جدی و اصلی حل مشکلات جوانان بدانند و به زیرمجموعه های استانی و شهرستانی خود نیز تکلیف کنند تا با هم افزایی، همدلی و هم افزایی یکدیگر بتوانیم قدمی برای جوانان برداریم.

محدث در خصوص پیشنهاد تغییر سن جوانی از (15 تا 29 سال) به ( 18 تا 35 سال ) که یکی از دستورات جلسه امروز بود، گفت: تغییر سن جوانی به عنوان عقب نشینی در برابر شرایط نیست بلکه پذیرش واقعیت های جامعه است. ما تا واقعیات را نپذیریم نمی توانیم برای حل مشکلات جوانان برنامه ریزی کنیم، بنا بر این از اعضای محترم می خواهیم پیرو نامه های قبلی مبنی بر اعلام نظر در این موضوع، پیشنهادات و نظرات خودشان را سریع تر به ما اعلام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز